Sidan 82 av 102 Första ... 3272808182838492 ... Sista
  1. #2431

  2. #2432
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Det är så att jag gymmar rätt så mycket nu och blir sjukt trött när jag gymmar, så gymmar hårt och bra i cirka 20-30min sen orkar jag bara inte mer bli trött och vill hem! Har skola till 16:00-17:00 sen äter/tar det lungt till 19:00 då går jag och gymmar! Någon som känner till någon vitamindryck, och andra olika pulver m.m (Har inte så bra koll över det)

    Är väldigt tacksam om någon känner till någon dryck som man blir pigg av och orkar mycket!

    Mvh
    bola

  3. #2433
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    bola
    Du ger mig alltid ett gått skratt!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #2434
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Det är så att jag gymmar rätt så mycket nu och blir sjukt trött när jag gymmar, så gymmar hårt och bra i cirka 20-30min sen orkar jag bara inte mer bli trött och vill hem! Har skola till 16:00-17:00 sen äter/tar det lungt till 19:00 då går jag och gymmar! Någon som känner till någon vitamindryck, och andra olika pulver m.m (Har inte så bra koll över det)

    Är väldigt tacksam om någon känner till någon dryck som man blir pigg av och orkar mycket!

    Mvh
    Ett gympass på 30 min är väldigt vanligt, har även läst nånstans att om man kör på bra under ett pass så ska det inte ta längre än just 30 min.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  5. #2435

  6. #2436
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Det är så att jag gymmar rätt så mycket nu och blir sjukt trött när jag gymmar, så gymmar hårt och bra i cirka 20-30min sen orkar jag bara inte mer bli trött och vill hem! Har skola till 16:00-17:00 sen äter/tar det lungt till 19:00 då går jag och gymmar! Någon som känner till någon vitamindryck, och andra olika pulver m.m (Har inte så bra koll över det)

    Är väldigt tacksam om någon känner till någon dryck som man blir pigg av och orkar mycket!

    Mvh


    Prova någon PWO (pre workout). De är oftast i pulverform och brukar innehålla en hög halt koffein vilket gör dig piggare. De är till för att göra dig piggare, mer taggad, fokuserad osv. Alla känner dock inte effekt av det.



    Finns exempelvis N.O Explode, Jack3d och Crack. Du kan ju ge det ett försök.
    F.d summertime

  7. #2437

  8. #2438
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Ett gympass på 30 min är väldigt vanligt, har även läst nånstans att om man kör på bra under ett pass så ska det inte ta längre än just 30 min.


    Visst så kan man säkert få rätt schyssta resultat på en halvtimma. Men hade det räckt för att få ultimata resultat så hade ju alla bodybuilders kört på 30 min pass vilket jag tvivlar väldigt starkt på. Blir ju max en muskelgrupp då också vilket medför att man får träna varje dag i veckan.
    F.d summertime

  9. #2439
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Visst så kan man säkert få rätt schyssta resultat på en halvtimma. Men hade det räckt för att få ultimata resultat så hade ju alla bodybuilders kört på 30 min pass vilket jag tvivlar väldigt starkt på. Blir ju max en muskelgrupp då också vilket medför att man får träna varje dag i veckan.
    Ja, en muskelgrupp (max 2) brukar det bli. Men som du säger beror det på hur schemat är upplagt, dvs hur ofta man tränar. Jag körde ett schema förut då jag tränade 30 min, 2 muskelgrupper och cirka 5 gånger i veckan.

    Minns inte vad det schemat kallas för men kan se om jag hittar..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  10. #2440
    Mina pass tar 1h30 oftast, jävligt segt men jag gör det jag ska..
    Dagen jag bara kör rygg kan ta 1timma

  11. #2441
    Ingen som kör liknande träning som denna killen? http://www.youtube.com/watch?v=jG2jZK_QklI

    Det är riktigt roligt när man kommer in i det, det tror nog inte de flesta. Men det tror ju ingen som går in i ett gym för första gången heller.

  12. #2442
    Jävla tjöt om den snubben, skulle vilja se hur hans ben ser ut.
    F.d summertime

  13. #2443
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Tvivlar starkt på att han har fått den kroppen genom att apa sig.

  14. #2444
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Visst så kan man säkert få rätt schyssta resultat på en halvtimma. Men hade det räckt för att få ultimata resultat så hade ju alla bodybuilders kört på 30 min pass vilket jag tvivlar väldigt starkt på. Blir ju max en muskelgrupp då också vilket medför att man får träna varje dag i veckan.
    30minuter räcker gott o väl med intensiv träning för små muskelgrupper och eventuellt lite mer för de större.

    Kroppen kan prestera och fokusera på topp i ca 60-75min sen minskar fokusen och prestationen.
    Så en 5 split är ganska lagom, träna max 2muskelgrupper per träningspass och köra någon av de större muskelgrupperna
    enskilt går också bra.

    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Jävla tjöt om den snubben, skulle vilja se hur hans ben ser ut.
    Håller med dig till 110%. Men ingen av oss på det här forumet eller på gymmet där vi tränar tvivlar
    jag på är lika stark i överkroppen som denna killen. Det han gör är unikt och är grymt skickligt.
    Men ben.. där skulle han få storstryk.
    Senast redigerat av pAd105 den 2012-01-16 klockan 19:12.

  15. #2445
    Hur är det med det där att träna en stund innan läggdags egentligen? Aldrig fått riktigt grepp om det.
    För brukar bli lite "träningstaggad" på kvällskvisten ibland, kan ju va skönt att minska det då...

    Nu snackar vi inget hardcore-pass, utan typ 50 push-ups/sit-ups... Sedan inget mat på det utan bums i säng!

    Hit or shit? För-/nackdelar?
    "Inställningen är halva grejen"

  16. #2446

  17. #2447
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Är det så? Trodde dom flesta gymma under 1-2tim..
    ehh 1-2 timmar, hur lätta vikter tror du då att alla kör med

  18. #2448
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Fördelen är väl att det är mindre folk och att du eventuellt har mer energi (beroende på hur du själv är, jag har mer energi då iaf.)

    Nackdelarna, du kommer upp i varv och får igång kroppen när du ska sova så du lär ha aningen svårare att somna. Att inte äta efter träningen är ingen bra ide, då musklerna tar upp som mest precis efter träningen. När du tränar så bryter du ju ner musklerna för att sedan käka och bygga upp dem.

    Jag personligen gillar att köra på kvällarna mer då det är mindre folk på gymmet. Direkt efter käkar jag och ca 30 minuter lägger jag mig (kan dock ta ett tag att somna). Mina sömnvanor är långt ifrån bra.
    Tack för svar!

    Själv brukar jag köra morgonpass, tycker det är kalas! Har helt ok schema för närvarande, så man känner sig rätt pigg & fräsch när man sen drar till skolan efter ett pass.

    Dock syftade jag mer på hemma träning... Några dips, push-ups osv. Men sak samma!

    Skiter i kvällsträningen om jag inte äter en bit mat efteråt då!
    "Inställningen är halva grejen"

  19. #2449
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Har verkligen svårt att få motivation till träning. Motivationstips.
    Senast redigerat av ralley den 2012-01-16 klockan 22:14.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #2450
    Tror nog att du vet precis hur du ska göra. Träna och ät ordentligt. Inte svårare än så.
    F.d summertime

  21. #2451
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Jag menar givetvis hur jag ska få min motivation, hur får ni motivation! Att äta och träna ordentligt är uppenbart..... Men har du ingen motivation så är det inte speciellt lätt..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #2452
    Titta runt på lite inspirationsvideos på youtube, träna med go musik, sätt upp några mål
    F.d summertime

  23. #2453
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag menar givetvis hur jag ska få min motivation, hur får ni motivation! Att äta och träna ordentligt är uppenbart..... Men har du ingen motivation så är det inte speciellt lätt..
    http://www.youtube.com/watch?v=Sk56V...9&feature=plcp

    http://www.youtube.com/watch?v=RsvHCQxjMhg

    Mina två favoriter som har spelat många många gånger innan gymmet!

    Börja lugnt och fint i gymmet. Samla ihop lite goa polare och börja köra på.
    Efter ca ett halvår så blev jag väldigt fast vid styrketräning och det är en vana
    sen 1,5år tillbaks nu. Keep it up!

  24. #2454
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Har verkligen svårt att få motivation till träning. Motivationstips.
    Tänk på sommarformen, hur vill du se ut?
    Många tjejer gillar ju en kille som är tränad så.

    Jag kör med tänket "kunna gå utan tröja & utan att skämmas". Haha, funkar faktiskt!
    "Inställningen är halva grejen"

  25. #2455
    Tips på bra/gött deff-käk !?

  26. #2456
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Tips på bra/gött deff-käk !?
    Grönsaker i all ära, sparris är en klar favorit! Helt enkelt mättande saker, med få kalorier. Tomat, majs, tonfisk (fisk fö.).

    Sen skär ner på carbsen rejält (potatis/ris/pasta) & ersätt det med protein istället (kött/fisk). Skölj ner alltesammans med massvis med vatten!!
    "Inställningen är halva grejen"

  27. #2457
    Drygt att vara förkyld, fått vila fredag, lördag, söndag, tisdag pga detta. Borde egentligen vilat i måndags också. Kanske idag också men var fan tvungen att köra

    Kan ju alltid slänga in en dålig bild när vi ändå är i farten






    Längtar fan efter deff nu alltså..
    F.d summertime

  28. #2458
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Tja

    Jag har börjat träna nu igen efter några års uppehåll. Har kört i 2 veckor nu med att träna lite försiktigt egenom alla muskelgrupper och så. Men har nu tänkt att från och med nästa vecka börja köra på lite hårdare.

    Har nu suttit och funderat lite på ett träningsschema och kom till ett resultat. Men vill veta om det är bra nog att köra så här eller om det kanske är fullständigt fel!

    Övningarna osv har jag inte skrivit med utan bara muskelgrupperna.

    Måndag
    Triceps, Underarmar, Mage
    Springa
    Tisdag
    Axlar, Ben (framlår & baklår)

    Onsdag
    Rygg, biceps
    Springa
    Torsdag
    Bröst

    Fredag
    Vader, Mage
    Lördag
    Vila
    Söndag
    Vila

    Tror ni att det funkar att köra så här?

    Tacksam för svar

  29. #2459
    Börjat gymma jag med, kommer köra ungefär 3ggr/vecka, samt cross minst 1 gång i veckan och fotboll ca 3 ggr/vecka
    Kommer nästan bara köra överkropp på gymmet, eftersom jag springer som en tok på fotbollen... så känns som att benen och de flesta muskelgrupperna tränas då

  30. #2460
    Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Tja

    Jag har börjat träna nu igen efter några års uppehåll. Har kört i 2 veckor nu med att träna lite försiktigt egenom alla muskelgrupper och så. Men har nu tänkt att från och med nästa vecka börja köra på lite hårdare.

    Har nu suttit och funderat lite på ett träningsschema och kom till ett resultat. Men vill veta om det är bra nog att köra så här eller om det kanske är fullständigt fel!

    Övningarna osv har jag inte skrivit med utan bara muskelgrupperna.

    Måndag
    Triceps, Underarmar, Mage
    Springa
    Tisdag
    Axlar, Ben (framlår & baklår)

    Onsdag
    Rygg, biceps
    Springa
    Torsdag
    Bröst

    Fredag
    Vader, Mage
    Lördag
    Vila
    Söndag
    Vila

    Tror ni att det funkar att köra så här?

    Tacksam för svar
    Ser väl helt ok ut, MEN jag skulle tycka att det skulle gå lite väl snabbt att köra bara vader och mage under ett pass. Lägg in nån annan muskelgrupp eller skippa mage och kör på ben/vader istället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in