Sidan 94 av 102 Första ... 44849293949596 ... Sista
  1. #2791
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Äh, man bör inte hålla sig så sjukt strikt till exakt antal reps/set. Kör varierat, det är bäst. T.ex. öka stegvis i vikter, på så sett så blir det både många och få reps. Kör lite dropset då och då för att få upp lite pump och kör slut på muskeln. Variera!

    Att köra lite blandat är nog det som är mest optimalt över lag. Alla personer är olika, man reagerar olika på olika slags träning.


    Jag håller med, när jag började körde jag alltid 3x10 sen gick jag vidare. Nu räknar jag inte set. Jag kör tills det känns att det räcker, kör bara på känsla. Nästan alltid 8-12 reps, ibland färre och tyngre vitker. I bänken kör jag oftast få. Sen blandar jag med dropset osv, eftersträvar alltid kontakt och pump. Det är så jävla härligt
    F.d summertime

  2. #2792
    Riktigt bra att veta!!!

    http://www.kolozzeum.com/forum/showp...80&postcount=3

    Alltså så är det bättre att träna och inte äta någonting än att inte träna och att inte äta !! =)

  3. #2793

  4. #2794

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245

  5. #2795
    Citat Ursprungligen postat av Luleå Visa inlägg
    [video=youtube;lsSC2vx7zFQ]http://www.youtube.com/watch?v=lsSC2vx7zFQ&feature=g-all-lik[/vieo]


    Oldie but goodie
    F.d summertime

  6. #2796
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Lyckades slå det personliga rekordet i benpress igår, kände idag att jag fått muskelknutar på vänster lår!
    Någon som har tipps på att få bort och undvika detta?

  7. #2797
    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Lyckades slå det personliga rekordet i benpress igår, kände idag att jag fått muskelknutar på vänster lår!
    Någon som har tipps på att få bort och undvika detta?
    Tigerbalsam/varmt bad

    Eller lätt streching i en halv minut, repetera efter ca 30-60sek igen

  8. #2798
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Body Science Whey 100% smakar verkligen grymt (päronsplit). Dessutom löser det sig fruktansvärt mycket bättre än Whey 80 från Star Nutrition, gillar inte det.

    MEN, BS EAA-XX tar hem priset för det absolut äckligaste jag någonsin druckit, fick bokstavligen kväljningar. Känns sådär att behöva tvinga i sig en burk .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  9. #2799
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Body Science Whey 100% smakar verkligen grymt (päronsplit). Dessutom löser det sig fruktansvärt mycket bättre än Whey 80 från Star Nutrition, gillar inte det.
    Måste nog hålla med där, har även kört med blåbär, den smakade också kanon. Sen så äre även billigt för att vara whey 100

  10. #2800
    Måste verkligen få tbx motivationen till att träna..
    Måste börja med att äta rätt mat! Havregrynsgröt till frukost och Mellanmål, vad tror ni om det?
    (Äter Normalt vis inte frukost/Mellanmål)
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  11. #2801
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Body Science Whey 100% smakar verkligen grymt (päronsplit). Dessutom löser det sig fruktansvärt mycket bättre än Whey 80 från Star Nutrition, gillar inte det.

    MEN, BS EAA-XX tar hem priset för det absolut äckligaste jag någonsin druckit, fick bokstavligen kväljningar. Känns sådär att behöva tvinga i sig en burk .

    Jo Body Science löses upp bra. Kört på alla smaker förutom blåbär, skulle köpa det senast jag handlade på mmsports men det fanns ingen blåbär.

    Dagsformen




    F.d summertime

  12. #2802
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Body Science Whey 100% smakar verkligen grymt (päronsplit). Dessutom löser det sig fruktansvärt mycket bättre än Whey 80 från Star Nutrition, gillar inte det.

    MEN, BS EAA-XX tar hem priset för det absolut äckligaste jag någonsin druckit, fick bokstavligen kväljningar. Känns sådär att behöva tvinga i sig en burk .
    Hatar Whey 80 i alla fall den med vaniljsmak. För att kunna dricka den var jag tvungen att blanda med mjölk, blandade man med vatten, då fick man nog den mest beska smaken som går att uppnå.

    Körde kondition och sprintträning idag och det känns riktigt skönt efteråt. Gainomax-vanilj är nog det godaste man kan ta efter en träning. Syftar på den störr förpackningen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #2803
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Nu mår man. Tappade en fem kilos vikt från smithen, rakt på tån. Kan inte gå.
    Dessutom var det högst upp. Hoppas den inte är bruten .
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #2804
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    ....
    Senast redigerat av ozcaarl den 2012-05-23 klockan 21:53.

  15. #2805
    Du kan ju börja med att inte äta så himla mycket kolhydrater.


    Kör du inte biceps förövrigt?
    F.d summertime

  16. #2806
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du kan ju börja med att inte äta så himla mycket kolhydrater.


    Kör du inte biceps förövrigt?

    Äter i vanliga fall inte lika mycket innan träningen, var extremt hungrig idag. Jo, kör det i samband med triceps glömde skriva det bara.

  17. #2807
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Äter i vanliga fall inte lika mycket innan träningen, var extremt hungrig idag. Jo, kör det i samband med triceps glömde skriva det bara.


    Du kör alltså på måndagar bröst, framsida axlar, triceps, biceps och mage, samt på fredagar rygg, biceps, baksida axlar, triceps och mage? Satan så långa de passen måste vara.


    Och hunger är ingen ursäkt ifall du vill se resultat.
    F.d summertime

  18. #2808
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du kör alltså på måndagar bröst, framsida axlar, triceps, biceps och mage, samt på fredagar rygg, biceps, baksida axlar, triceps och mage? Satan så långa de passen måste vara.


    Och hunger är ingen ursäkt ifall du vill se resultat.
    Tänkte fel ännu en gång, kör biceps på fredagar. Hur föreslår du att jag ska lägga upp min kost bättre?

  19. #2809
    Personligen orkar jag inte köra superseriöst och räkna kalorier osv. Men tänk på att få i dig mycket protein, och få kolhydrater. Så att lassa på fullt med potatis på tallriken kanske inte är det bästa om du vill få en bra beach form. Och som du kanske förstår ska du hålla dig borta helt från läsk, godis, chips etc.
    F.d summertime

  20. #2810
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Personligen orkar jag inte köra superseriöst och räkna kalorier osv. Men tänk på att få i dig mycket protein, och få kolhydrater. Så att lassa på fullt med potatis på tallriken kanske inte är det bästa om du vill få en bra beach form. Och som du kanske förstår ska du hålla dig borta helt från läsk, godis, chips etc.
    Ska tänka på det, blir mer kyckling och mindre potatis nästa gång! Förövrigt, kröka under helgerna är ju givet. Sabbar det träningen avsevärt mycket?

  21. #2811

  22. #2812
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Jag hade inte satsat på att gå ner till lägre BF om jag var du. Du har inte speciellt mycket muskler att skala fram så ser egentligen ingen mening med det, men du gör som du vill.

    Angående alkoholen så är det väl ingen bra ide att supa sig full varje helg om du vill gå ner till lägre BF. När du dricker alkohol så måste kroppen förbränna alkoholen, och kroppen prioriterar alkohol före fett. Så nej, inte optimalt direkt.
    Ursäkta, BF?

  23. #2813
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Ursäkta, BF?
    tror han menar bbody fat

  24. #2814
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Jag hade inte satsat på att gå ner till lägre BF om jag var du. Du har inte speciellt mycket muskler att skala fram så ser egentligen ingen mening med det, men du gör som du vill.

    Angående alkoholen så är det väl ingen bra ide att supa sig full varje helg om du vill gå ner till lägre BF. När du dricker alkohol så måste kroppen förbränna alkoholen, och kroppen prioriterar alkohol före fett. Så nej, inte optimalt direkt.


    Jag håller med dig, han borde bulka egentligen. Antar att han vill få fram magrutor likt de flesta nybörjare. Men hur roligt är det att se ut som en undernärd pinne?



    Själv ska jag deffa i någon vecka till, började första maj. Vägde 93, nu väger jag strax över 87. Muskelmassan verkar vara ungefär den samma men känner mig inte riktigt lika stark. Ska bli gött sen att bulka igen, sugen på att snudda på 100kg till nästa sommar
    F.d summertime

  25. #2815
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Är inte ute efter att bli något monster, vill bara ha en shysst kropp och bättre mage. Just nu är jag hyfsat lönnfet och spinkig.

  26. #2816
    Tja ! Har tränat några månader på gym (UTK,Friskis) men hu har jag ett maskin gym mm hemma ist men men man blir lixom inte taggad bara innan men när man sitter där så är man så jävla otaggad ... Några tips ?

    Och vad ska man äta efter ? Jag brukar äta lite ris med ägg och kyckling är det bra ? Eller vad föreslår ni ?
    Och vilken protuin dryck föredrar ni ? Har kör dom vanligaste med kass smak...

  27. #2817
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    ItR
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Tja ! Har tränat några månader på gym (UTK,Friskis) men hu har jag ett maskin gym mm hemma ist men men man blir lixom inte taggad bara innan men när man sitter där så är man så jävla otaggad ... Några tips ?

    Och vad ska man äta efter ? Jag brukar äta lite ris med ägg och kyckling är det bra ? Eller vad föreslår ni ?
    Och vilken protuin dryck föredrar ni ? Har kör dom vanligaste med kass smak...
    Ha alltid en bild på hur du vill se ut och hur du ska nå det. Det brukar hjälpa!

    Ris, kyckling och ägg låter som en bra måltid.

    Jag kör med Body Science Whey 100 % och det lilla jag använt det så måste jag säga att det är bra skit!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  28. #2818
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är inte ute efter att bli något monster, vill bara ha en shysst kropp och bättre mage. Just nu är jag hyfsat lönnfet och spinkig.

    Tror du att du kommer vakna upp som Jay Cutler en morgon bara för att du tränar ordentligt? För att bli ett "monster" så måste du träna stenhårt, äta perfekt och kura i flera år så det är ingen risk.
    F.d summertime

  29. #2819
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Ska tänka på det, blir mer kyckling och mindre potatis nästa gång! Förövrigt, kröka under helgerna är ju givet. Sabbar det träningen avsevärt mycket?

    http://www.body.se/artiklar/nyheter/...llvaxt/?page=1
    LÄS

  30. #2820
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Tror du att du kommer vakna upp som Jay Cutler en morgon bara för att du tränar ordentligt? För att bli ett "monster" så måste du träna stenhårt, äta perfekt och kura i flera år så det är ingen risk.
    Tagga ner lite..

    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Låter toppen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in