1. #1

    blinkers problem

    Hej alla glada.

    Nu är de så att mina blinkers inte vill vara med alls. jag köpte min adly rs 50 för ett tag sen och då fungera inte mina blinkers eller döda knappen alls. tänkte då att jag skiter väl i de men nu när jag är 500kr fattigare pga polisen hade dåligt med fika pengar så känner jag att de e dax att fixa dom

    problemet e att när jag ska blinka H eller V så lyser bara min blinkers lampa och när jag trycker in dödar knappen så lyser blinkers lampan med (hojen dör inte) alltså inget blink eller tick tack från blinkersrelät eller lampor??? har till och med koppla ur blinkersrelät och alla blinkers, ändå får jag samma resultat

    Posta inte om ni ska gissa vad felet e!

    tack på förhand
    Mvh
    Senast redigerat av snurre123 den 2010-10-05 klockan 16:35.

  2. #2
    prova med ett annat blinkers relä?

  3. #3
    men om de nu e relät som e felet varför fungerar inte dödar knappen då?? och varför lyser blinkers lampan när jag trycker in dödar knappen??

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av snurre123 Visa inlägg
    men om de nu e relät som e felet varför fungerar inte dödar knappen då?? och varför lyser blinkers lampan när jag trycker in dödar knappen??
    Blinka med dödarknappen=problemet löst

    nä men seriöst låter som en felkoppling! frågan är ju bara vart dödar sladden har tagit vägen, hitta den och blinkerssladdarna och skifta plats på dom, ett kopplingsschema skulle kuna vara till lite hjälp.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Blinka med dödarknappen=problemet löst

    nä men seriöst låter som en felkoppling! frågan är ju bara vart dödar sladden har tagit vägen, hitta den och blinkerssladdarna och skifta plats på dom, ett kopplingsschema skulle kuna vara till lite hjälp.
    när jag säger att blinkers lampan lyser så menar jag i panelen. inget händer när man trycker på dödan eller blink knappen, förutom att lampan i panelen lyser

    och kopplingsschema skulla jag bli skit glad över om de e nån som har

  6. #6
    blinkar lampan i panelen eller lyser den?
    Ta av frontkåpan och eventuellt styrkåpan så du kommer åt alla sladdarna, kolla att det inte är några sladdar som åkt ut, annars så är det nog blinkrelät som nämdes tidigare, adly är kina va?! ta ett från en slaktad baot brukar ju stå lite här och där......

  7. #7
    lampan i panelen lyser! och alla sladdar sitter i. ingen e utanför. och adly rs 50 e en fyrhjuling så någon frontkåpan eller styrkåpan finns inte. bara ett stycke plast bit. här e min ATV http://il.youtube.com/watch?v=Dkwt-v4xiJE

  8. #8
    sorry för dubbel posten nu. men nån måste kunna hjälpa mig med de här.

  9. #9
    blinkerslampan i panelen brukar blinka om inte är blink relät paj.......
    sitter sladarna rätt? knappen till dödaren borde inte ha något med blinkerserna att göra! men vem vet det där med el är sjukt konstigt

  10. #10
    finns de INGEN som kan svara utan att GISSA vad felet kan vara???

    Gissa kan jag själv med så....

    Mvh

  11. #11
    [QUOTE=1200cc;84388]
    Först så har du sett för många amerikanska filmer, böter/avgifter för t ex det du ordnade åt dig själv går till statskassan, inte till lokala polsen...
    QUOTE]
    först så får du ursäkta mig om du inte förstog ironin i den meningen. klart att bötern går till staten. (varva inte upp dig )
    sen så har jag inte pilla på något då jag inte e så kunnig på de där med el (skulle inte fråga om hjälp om jag kunde fixa de själv)
    och så har jag har inga LED blinkers in kopplade bara orginal blinkers.

  12. #12
    sorry att jag bumpar. men kan någon komma med ett bättre svar än 1200cc som bara e medlem för att klaga på folk och inte förstår ironi!!???


    Mvh Snurre

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    OK jag ger mig...
    Men de flesta frågorna i forumet är av typen "hur långt är ett snöre?" Ingen bakgrund, vad har man micklat med, vad har man gjort själv, är något ändrat från original, är något utbytt etc etc..
    Svarets kvalitet är till 100% beroende på de uppgifter som frågaren ger i sin fråga.
    Fråga typ "moppen går skit, vad göra" är ju obesvarbar utan att får veta hur den går "dåligt"..blöddrar, hackar, snurrar inte
    Du säger att din blinkers inte funkar.. Sanningen är att INGEN kan hjälpa dig på de grunderna.
    Blinkerna kan vara trasiga
    Knappen kan var felaktig
    Felkopplat
    Nån micklat med elen
    Avbrott i kabel
    Fel i blinkelektronik
    plus en sisådär 10-15 alternativ till så det blir till att gissa och använda sin kunskap..

    Lämnar nu forumet för gott. (om jag hitta knappen för "avsluta medlemskap") Trodde att en gammal lärare på fordons kunde bidra men har fått mest skit.
    Jag har fler mc och moppar än de flesta är gamla här, så en del kunskap finns.
    Bye bye forever...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in