stulen slider, vad händer nu?

tja, igårkväll när jag kom hem klockan 10 så stog inte min kära slider kvar hemma, någon har stulit den.
    jag är grymt jävla förbannad på folk som är så jävla fatiga så dom ska ta andras saker.
    men nu undrar jag hur det blir nu? antingen så lär den ju komma fram, men om den är helt borta, får jag då någon ersättning då? det var en slider 08, med nedlagda pengar ca 3 tusen, så värdet landar väl på runt 15-16? kommer jag få tillbaka dugligt med pengar eller en ny moped, och kommer jag få en jävla baotian då, och om de blir pengar får jag typ 5000?
    har inte råd att köpa en till slider.. tacksam för svar, polisen verkar ju inte bry sig så mycket.

tja, vad hade du för försäkring på den? för hemförsäkring gäller inte.. det du måste ha haft är helförsäkring annars får du inte tbx ett piss.. så var det för mig

den är helförsäkrad och stöldförsäkrad, och var låst men en fet kätting och hänglås, godkännt.

så du hade godkänt lås både bak och fram?

vad du gav för moppen är ett stort avgörande, när min slider 08 blev stulen fick jag 16 200:- då jag hade ett kvitto på 19 000 å visa upp
    Ch Racing säljes

styrlås fram, kätting bak. jag gav 15 för den beggad för ett år sen prick, och nerlgt 3000 på den, men massa kvitton vet jag inte om allt är sparat.

råka ut för typ samma sak. så jag la ner 7000:- på 1 larm, 2 kättingar och lås, 1 skivbroms lås + ett NavEye TrackIT system. så nu kan dom bara färsöka sno min hoj igen här kan ni läsa om trackit system om ni inte har hört om de tidigare. http://www.aktietorget.se/pressdocs/...080109%204.pdf eller på http://www.aqualiv.se/naveye_index.html
    och om du har TrackIT på din hoj så tar polisen tag i saken direkt och inte när kaffet e slut

styrlås fram, kätting bak. jag gav 15 för den beggad för ett år sen prick, och nerlgt 3000 på den, men massa kvitton vet jag inte om allt är sparat.
    Man ersätts efter marknadsvärdet.

Om det skulle baseras på eran idé så skulle man kunna få tillbaka massor med pengar om man betalat 100 000 kr för Slidern.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

Om det skulle baseras på eran idé så skulle man kunna få tillbaka massor med pengar om man betalat 100 000 kr för Slidern.
    okej så om marknadsvärdet ligger på 15 för en slider 08, får jag ca 15 då minus självrisken på 3000? ungefär så

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

de är ju klart att de spelar någon roll, om man visar upp ett kvitto på 10k på en 08 slider tror jag inte att man får runt 15k som de ligger på marknaden, men det får ju vara realistiska priser. priset tyder ju lite på vilket skick varan har ?
    Ch Racing säljes

Reg.datum
    Mar 2009
    Tog mig 1,5 månad att få pengarna exakt. Va hos polisen osv, då sa dem att, hittas den ej inom en vecka, då kommer den aldrig tillbaka. Fixa kvitto på moppen, lås, så får du ut ungefär samma summa som du gav för den, min slider som blev stulen "en 00-a" fick jag 10500 för. Riktigt bra i mina ögon för en 00a..
    Så fixa det så har du det mesta klart.

då kan ju ljuga lite med skicket, typ säga att den var i princip nyskick och gått ex 300mil min polare gjorde liknade på sin RRX 06a, rätt tuktad och gått omkring 800mil. han hade tänkte sälja den för 12-13k men då blev den stulen, han hade glömt nycklarna i(!) under natten och då var den borta dagen efter. han sa att den var asfräsh, var låst med godkänt lås, gått typ 400mil, han fick 19 för den !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in