-
2010-10-05, 22:06 #1
Tryckfjäder? Viktigt för ett bra drag?
Tja, min Neos har inte alls samma drag som den en gång hade, ändå var det inte särskilt längesen, kör exakt samma setup som när den gick bra, jag vet att kolven har fått lite små spikningar som jag sen har slipat bort försiktigt med fint slippapper, men det jag undrar, kan en av orsakerna varför den har ett sämre drag vara att tryckfjädern är gammal och sliten (kör på original tryckis från hederliga -97) om inte spikningarna? Värt att testa att byta tryckfjäder?
Setup:
Polini Sport 70cc
ZX
17,5mm fögge
3,5gr vikter
motoforce racing membran
115 munstycke (90 original)
justerad trotteln nål till max höjd (har också testat att sänka den ett/två steg, ingen skillnad)
org tryckfjäder
hebo sportluftfilter
kör på 2,5% oljeblandning i tankenSenast redigerat av samizzlah den 2010-10-05 klockan 22:15.
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.
-
2010-10-06, 00:46 #2
mjo, annars äre din koppling, fast du borde inte ha org tryckfjädern med denna setup iaf så att byte den är rätt så lönsamt, testa med vanliga 22%, kolla också i variatorn om något är slitet, t.ex drivremmen som behövs bytas? ska inte vara för spänd eller slapp, fast de ska knaka till lite när du trycker på den, lite som en spänd kedja!
På min aerox som jag hade förut så gick den skit bra ett tag sen gick den sämre o sämre, sen upptäckte jag att kopplingen va nästan helt kaputt så jag bytte kopplingen mot en malossi fly samt ett stage6 racing v-kit och då flög de fram!
-
2010-10-07, 19:51 #3
ok, jag har märkt att det är förgasarfel som orsakar det dåliga draget, den blöddrar och smattrar när man drar fullgas i början sen när den kommer upp lite högre varv så går den rätt fint, jag kör på 112 munstycke nu och tändstiftet är perfekt oboybrunt, kan testa rengöra förgasaren. Jag har inte riktigt ställt in luftskruven 100% helt då jag inte har ett centralstöd och kompisarna gillar inte när dom behöver lyfta bakdelen av moppen så jag kan skruva och varva utan att bakhjulet tar i, ska testa köra med ett starkt rep eller nåt som sitter runt 12an och sen fästa repet i taket så bakhjulet är i luften.
§6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.