1. #1
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226

    Gilera runner. Går i ca 45 ostrypt och hjälper inget att jag tästat med trimrör??!

    Tjena.
    Nu är det så att jag har införskaffat mig en Gilera Runner 01a (fögge). Och jag har inga strypningar kvar i moppen och ändå går den i ca 45 ärlig. Först tänkte jag aja den går väll fan inte fortare. Så jag köpte ett trim rör och ändå går den exakt lika segt och axxar lika sakta som innan. Känner absolut ingenting i skillnad.

    Innan jag bytte till trim röret så testade jag att sätta på luftfiler + munstycke hjälpte inget.
    Bytt rem +testat lättare vikter då det kändes som att moppen inte ville varva hela tiden. men hjälpte inte det heller.


    Så nu undrar jag om det kan sitta någon mer strypning någon stanns? för tycker endå det borde göra skillnad att byta rör. Någon som har haft samma problem??

    Fråga hur mycket ni vill så testar jag direkt det.

    MVH//

  2. #2
    hur långt har den gått ? kan ju vara så att den är så jvla slutkörd, packboxarna kan ha gått, läcka. är lite av mina misstankar..

  3. #3
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    har just paserat 800 mil. Glömde skriva att jag har ny kolv + ny honad cylle också. Var en av mina tankar först de med.

    Gilera är väll inte Cdi strypta??

  4. #4
    google is your friend.. but checka hur packboxarna o motorlagrenra mår..

  5. #5
    har du bra komp?

  6. #6
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Har googlat som en tok!. låter inge illa om lagrarna och river inte isär allt bara för att titta det.

    men den går väldigt bra i själva motorn. Startar alltid lätt och har alltid tomgång etc. Men förstår fan itne att det inte gör någon skillnad alls...

    Tjockis: Har inte kollat kompet. Men antar att det är fint då den går så bra i motorn. Sen såg allt endå bra ut när jag bytte kolv och så.

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Cdi strypt? Kan inget med runner... Men jag tycker det låter som den är CDI strypt
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  10. #10
    CDIn är en varvtalsbegränsande manick, det är som en liten dator som hjälper till att hålla den laglig, jag har också hört att på de nya mopparna så äre också så att CDIn bromsar automatiskt när du åker för fort(?)
    Men som sagt, låter den konstigt i höga varv? måste vara den då, annars kollar du igenom någon guide eller så köper du en ostrypt CDI.

  11. #11
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    hmm. Tycker inte den låter så konstigt. Aja får kolal om det är nån cdi strypning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in