-
2010-10-05, 17:17 #1
Vill ha all hjälp jag kan få (a)
Tjenare ska trimma riejun snart
, Mest för att åka runt o leka innan jag tar körkortet för att mata ur det sista ur draaacen
. Men jag vill veta lite saker innan. har tirmmat förrut o så men aldrig haft separata oljetanken. Skulle vilja ha en guide över hur jag ställer in föggen perfekt, med luftblandningen och munstycke så den går som finat/bäst på höga o låga varv. Kan man följa tändstiftet? För det är oboy brunt nu o jag kör med urpluggat just nu och 90 i munstycke och 11/52 drevning men ska snart köpa ett tk o skulle vilja ha all hjälp jag kan få så motorn mår som bäst. Måste jag blanda olja i tanken också för att den ska gå bra och inte ta stryk pga för lite olja.
Ha det bäst // Danne
-
2010-10-05, 17:46 #2
Många kör med oljepumpen när dem har trimrör. Om jag har tänkt rätt så kommer pumpen ge för lite olja såfort bensinförbrukningen ökar. Det finns en jättebra guide om inställningar i trimtipstråden
-
2010-10-05, 17:51 #3
-
2010-10-05, 17:55 #4
-
2010-10-05, 17:59 #5
Joo jag vet hade så på derbin. Men nu när jag haft original så är de rätt skönt med oljetank
. Men ville bara veta om det gick att hälla i en snutt olja i tanken för att vara på den säkra sidan nu när man kör trimmat. Elr aah när jag har ditt tk rör så skiten inte skär pga för lite olja
-
2010-10-05, 18:06 #6
-
2010-10-05, 18:12 #7
Den skär väl pga varvtalen haha
. Neehrå. Är inte den som fuckokör faktiskt
. Är rätt varsam om grejerna
Men han som hade riejun innan mig hade ett tk o han matade rätt friskt. Men den går lika bra ändå. Rieju motorerna verkar vara rätt tåliga. Jämnfört med derbi skiten