Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    moppe Leovince ZX-R (Nya röret)

    Hej!

    Såg att twostroke säljer ett nytt zx rör.
    Undrar bara om någon har sett det tidigare och ifall det är något att ha?
    Riktigt snyggt utseende i alla fall.

    http://twostroke.se/product.asp?product=21112





    NiKlAn

  2. #2
    Det har samma prestanda som vanliga zx det är i princip bara utseendet som har ändrats.

    Mvh

  3. #3
    har läst att det är helt omgjort, ska ge mer effekt och att den ska vara tystare tack vare sin långa ljuddämpare än vanlig ZX röret
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #4
    N.Lovets avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    181
    Det ända jag har hört om det att det är en ny design som har samma effekt som gamla zx men att det ska låta tystare

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    har läst att det är helt omgjort, ska ge mer effekt och att den ska vara tystare tack vare sin långa ljuddämpare än vanlig ZX röret
    Har också hört det av en kompis, hade varit kul att testa

    Citat Ursprungligen postat av N.Lovet Visa inlägg
    Det ända jag har hört om det att det är en ny design som har samma effekt som gamla zx men att det ska låta tystare
    okioki



    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Det har samma prestanda som vanliga zx det är i princip bara utseendet som har ändrats.

    Är du säker?

    Mvh
    NiKlAn

  6. #6

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Läste på någon sida att detta är "zx" röret för 70cc. En polare hade detta med org setup (bytte upp sig från vanligt zx) Är ej samma effekt som i vanliga zxet.

  7. #7
    lite bilder från ett annat forum:





    tydligen så ska den inte ha en vidare effekt skillnad om man jämför med vanliga ZX, samt så ska ZX röret sluta tillverkas och ZX-R ska vara ersättaren
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  8. #8
    Beställde precis zx-r, får se om om det något att ha

  9. #9
    Första biten är ju smalare, smalare betyder väll att de är till 50cc? Rätta mig gärna om ja har fel

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Första biten är ju smalare, smalare betyder väll att de är till 50cc? Rätta mig gärna om ja har fel
    Ingen aning, men får verkligen hoppas att du har rätt eftersom jag kör på org. cylle

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Ingen aning, men får verkligen hoppas att du har rätt eftersom jag kör på org. cylle
    Spelar ju inte stor roll, många 70cc rör ger ju bättre effekt än vad ett 50cc rör gör på en original cylinder ändå.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Beställde precis zx-r, får se om om det något att ha
    Gött! Skriv här i tråden när du testat det!
    NiKlAn

  14. #14
    Nu har jag provat röret och ställt in föggen osv. Den går riktigt bra nu iaf Väldigt tyst och toppar la 85km/h på rakan

  15. #15

  16. #16

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    " Gilla "
    älska glädjemätare

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Han kan ha provat med gps
    Ja, uppmätt med gps

  19. #19

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hemligt
    Inlägg
    28
    Nu e de så att jag ska köpa ett nytt rör så tänkte fråga ska man köpa det nya zx-r eller ska man ta zx röret?

  20. #20

  21. #21

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hemligt
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Köp stage 6 pro replica!
    Okej men ska stunta med den men är inte zx bättre då ? och är inte stage 6 högvarvigt

  22. #22

  23. #23

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    stage 6 röret funkar lika bra för stunt. jo det är det = roligare.
    själv har jag kört med zx en gång i mitt liv, aldrig mer zx. TT = (L)

  24. #24

  25. #25
    Om man kör med 50 cc sport cylindern har jag läst att Leovince ZX är ett bra val. Men är Stage 6 att föredra? Har en Kymco
    Fever -02 med svarvad variatorhylsa som enl. säljaren skulle gå runt 65km/h. Dock har den värmenypt två gånger. Funderar på om det inte kan ha att göra med att utblåset är för snävt. Tänker mig att ett trimrör skulle kanske hjälpa?

  26. #26
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Så du menar att ditt avgasrör är anledningen till att den värmenyper? Mycket svårt att tro det, den värmenyper för att det är för varmt i cyllen. Kolla tändstiftet, för 80% av bensinen går till kylning. Så kolla färgen på stiftet. Och S6 röret är inte bäst, det är la Doppler eller Yasuni (?)

  27. #27
    Till 50cc finns det inget bättre rör än Stage 6 Pro Replica enligt mig! (scooter ofc)

  28. #28
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Jag va sjukt nöjd med mitt gamla Yasuni, ingen S6 scoot hängde med då, och speciellt inte i ljud, S6 rören låter sönderknullade

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag va sjukt nöjd med mitt gamla Yasuni, ingen S6 scoot hängde med då, och speciellt inte i ljud, S6 rören låter sönderknullade
    YASUNI är ett bra rör med men stage 6 röret är högvarvigare. Sen beror det ju helt på, man kan inte jämföra en motor mot en annan, S6 Scooterna kanske hade sämre komp, dåligt inställd osv

  30. #30
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Niklano Visa inlägg
    YASUNI är ett bra rör med men stage 6 röret är högvarvigare. Sen beror det ju helt på, man kan inte jämföra en motor mot en annan, S6 Scooterna kanske hade sämre komp, dåligt inställd osv
    Jag jämförde min Roxx med en annan på skolans Roxx, och ja drog han i både acc och topp Och då är han kortare och väger mindre än mig

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in