Thumbs down Hjäälp dirr med derbi senda, problem med att den inte vill gå som den ska göra..

Som sagt, jag behöver hjälp att lista ut problemet med min Derbi senda, nu är det så att jag håller på att ska bestycka den men den dör vid gaspådrag och det spelar ingen roll om munstycket är för stort eller för litet, den gör endå samma sak.. jag har gnista, och den tjuvtar inte luft någonstans. Förgasaren är också rengjord nyligen, jag har stark gnista osv, så jag skulle vilja ha lite förslag på vad det skulle kunna vara som gör att den gör som den gör?.. Setupen jag kör med är: 100cc, 30mm mikuni rundtrottel, malossi MHR supermoto-rör, hebo-membran med nybytta reeds. Så alla förslag är välkommna, ingen kommentar är nå mycket dummare än den andra Så skriv det första som du kan komma på som det kanske kan vara

Membranet?? vad för membran har du och kolla så inget har gått sönder på det

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Membranet?? vad för membran har du och kolla så inget har gått sönder på det
    nope, ingenting har gått sönder på det.. har ju somsagt just bytt reedsen för dom förra var så slita, så jag tror inte det är dom.. :/

Citat Ursprungligen postat av Schkumtåmte Visa inlägg
    nope, ingenting har gått sönder på det.. har ju somsagt just bytt reedsen för dom förra var så slita, så jag tror inte det är dom.. :/
    okej har emil nån teori då?

okej har emil nån teori då?
    jaadu, vi får se. han skulle ringa snart så då ska jag se med han om han har nån fundering om vad det kan vara

jaadu, vi får se. han skulle ringa snart så då ska jag se med han om han har nån fundering om vad det kan vara
    okej för min va lika dan innan så den gick fint man körde ut på vägen börja rulla iväg på ettan ska ge järnet, den drar till sen bööhöh det var membranet den gången

okej för min va lika dan innan så den gick fint man körde ut på vägen börja rulla iväg på ettan ska ge järnet, den drar till sen bööhöh det var membranet den gången
    Okej, det låter lite halvlikt mitt problem förutom att jag inte ens hinner släppa på kopplingen så dör den ihop..

Okej, det låter lite halvlikt mitt problem förutom att jag inte ens hinner släppa på kopplingen så dör den ihop..
    hmmm det va som fan

hmmm det va som fan
    joo, jag har just konstatera att det inte är membranet för jag bytte just till ett annat och den gjorde exakt samma sak då..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in