Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

  1. #1
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59

    |ATRacing| En presentation kring verksamheten portning




    Hej på er!

    Jag jobbar med portning som är ett av mina största intressen sedan en längre tid.

    Mina förkunskaper är goda, både teoretiskt och praktiskt inom 2-takt.
    Jag ser till fakta och detaljer samtidigt som jag är kreativ och gillar nya utmaningar.
    Mina portningsutföranden utförs stegvis för snabba och bra resultat.
    Ansvarstagande och driftighet är avgörande för säkerhet och snabb leverans.
    Jag är målinriktad och mån om att hålla hög kvalitet och finish på utförda arbeten.


    Portning:

    Jag utför portning av:

    Cylinder
    Kolv
    Block
    Membran
    Insug
    Förgasare

    Syftet med portning är att påverka motorns karaktär. Det kan utföras på olika sätt, men det är upp till kunden själv att bestämma. Portningen sker i flera olika typer sektioner och steg för en viss prisklass.

    Tänk på att ATRacing jobbar efter kundens önskemål!


    Steg 1

    I detta steg optimerar jag cylinderns standardutförande utan att göra några några större ingrepp. Bibehåller portformerna och dess struktur för en längre livslängd av cylinder, kolv och kolvring.

    • Förstorar portarna med en överensstämmande area till varandra
    • Rensar gjutskägg från samtliga kanaler
    • Rensar bort nicasilsrester på flödesbryggor
    • Snyggar till flödesbryggorna optimalt
    • Snyggar till avgasformen (mjuk portform)
    • Optimerar cylinderns alla kanaler

    Allt detta för en någorlunda förbättrad prestanda utöver steg 1 grundprinciper.

    Pris: 300:-


    Steg 2

    Snäppet vassare än steg 1. Bortsett från förgående steg lägger jag ner lite mer tid på avgasporten. Perfekt för dig som vill ha en snäppet värre cylinder matchat efter övriga motorkomponenter.
    • Rensar gjutskägg från kanaler
    • Rensar bort nicasilrester av flödesbryggorna
    • Ökar arean av alla portar med en överensstämmelse till varandra
    • Snyggar till flödesbryggorna
    • Förändrar duration på avgasporten. Singelport/Singel-ving/Butterflyport
    • Ökar avgasportens area till större volym sammanhängande med avgasduration
    • Breddar och snyggar till avgasformen (medelhård portform)
    • Optimerar avgaskanalen
    • Optimerar avgasportens brygga

    Motorn kommer att bete sig aningen aggressivare i registret beroende av portningsgraden för detta steg.

    Pris: 500:- Oslagbart pris!


    Steg 3

    En extrem portning för dig som vill ha ut det optimala ur din cylinder utan att behöva integrera nya portar i cylindern. I själva fallet om inte möjligheten finns.
    • Rensar gjutskägg från kanaler
    • Rensar bort nicasilrester av flödesbryggorna
    • Ökar arean av alla portar med en överensstämmelse till varandra
    • Alla portbryggor snyggas till och smalnas av till minimal bredd (rundkantsport/rätkantsport)
    • Förändrar duration på avgasporten. Singelport/Singel-ving/Butterflyport
    • Breddar och snyggar till avgasformen (hård portform)
    • Optimerar avgaskanalens ut och inströmningsvinkel
    • Optimerar avgasportens brygga
    • Ökar avgasportens area till större volym sammanhängande med avgasduration
    • Modifiering av spolkanalerna och boostkanalen
    • Ändrar spolportsduration
    • Ändrar boostportsduration
    • Ändrar boostportsvinkeln
    • Förändrar insugets duration (vid kolvstyrt insug)
    • Höjer alla transfeerportar efter befintlig duration med en sammanhängande symmetri av alla portar.
    • Arean ökas till större volym i förhållande med öppningstiden (gäller alla portar)
    • Optimerar portformerna av spolportarna och boostportarna
    • Förändrar portväggarnas inströmningsvinklar för optimal utspridning och gör övergångarna näst intill obefintliga
    • Alla portbryggor snyggas till och smalnas av till minimal bredd (rundkantsport/rätkantsport)
    • Cylinderkjol modifieras

    En grymt funktionell portning som ger garranterad effektskillnad!

    Pris: 700:-


    Steg 4

    En specialportning där jag erbjuder byggnation av nya spolportar. Utökar portarnas bredd optimalt om bra förutsättningar finns.
    • Rensar gjutskägg från kanaler
    • Rensar bort nicasilsrester av flödesbryggorna
    • Ökar arean av alla portar med en överensstämmelse till varandra
    • Alla portbryggor snyggas till och smalnas av till minimal bredd (rundkantsport/rätkantsport)
    • Förändrar duration på avgasporten. Singelport/Singel-ving/Butterflyport
    • Breddar avgasporten maximalt efter cylinder dia.
    • Optimerar avgasportens brygga
    • Snyggar till avgasformen (hård portform)
    • Ökar avgasportens area till större volym sammanhängande med avgasduration
    • Optimerar avgaskanalens ut och inströmningsvinkel
    • Rätar avgasportens utströmningsdiameter så den överensstämmer med avgasadapterns diameter.
    • Modifiering av spolkanalerna och boostkanalen
    • Ändrar spolportsduration
    • Ändrar boostportsduration
    • Ändrar boostportsvinkeln
    • Förändrar insugets duration (vid kolvstyrt insug)
    • Höjer alla transfeerportar efter befintlig duration med en sammanhängande symmetri av alla portar.
    • Arean ökas till större volym i förhållande till öppningstiden (gäller alla portar)
    • Optimerar portformerna av spolportarna och boostporten
    • Förändrar portväggarnas inströmningsvinklar för optimal utspridning och gör övergångarna näst intill obefintliga
    • Alla portbryggor snyggas till och smalnas av till minimal bredd (rundkantsport/rätkantsport)
    • Nya transféerkanaler/vingportar byggs upp i loppet.
    • Portarna anpassas vid nedre portgolv (BDC) för ändrad slaglängd. Vilket i sin tur leder till en ökad tidarea och duration.
    • Cylinderkjol modifieras

    Försäkrar ofattbara resultat!

    Pris: 900:-


    Kolvpreparering


    • Lättar kolven
    • Anpassar kolv efter cylinderkjol
    • Polerar kolvdommen

    Fördelar:

    1. Friare och bättre vevhusflöde
    2. Möjliggör så att viktmassan av kolven blir mer centerad i cylinderloppet (resulterar mindre slitage på samtliga ställen)

    Pris: 150:-

    Slitaget ökar jämnt med trimningsgraden. Ett tipps är att regelbundet se över cylinderns olika komponenter. Det man bör tänka på vid vassare portning är att motorn vid detta förhållande bör användas på bana/race!

    Mvh Alex |ATR|


    Är under updatering!
    Senast redigerat av ATRacing den 2012-11-12 klockan 06:19.

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Portning av ett ciaoblock efter cylinder pris på det?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  3. #3
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Portning av ett ciaoblock efter cylinder pris på det?
    Det kommer att stå med under cylinderportningens alla 4 steg i tråden. Priset är ca 400:- till en början, en portning som omfattar hela flödets väg i block mellan membranet och fram till portarna i cylindern. Men eftersom detta block ej har reedblock blir priset billigare.

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Det kommer att stå med under cylinderportningens alla 4 steg i tråden. Priset är ca 400:- till en början, en portning som omfattar hela flödets väg i block mellan membranet och fram till portarna i cylindern. Men eftersom detta block ej har reedblock blir priset billigare.
    hans har membran men jag kan vara intresserad av en portning på cylinder/block till min ciao, utan reedblock, dock blir det i vinter om pengarna räcker till...

    Kommer priserna/info om steg 2/3 portning upp snart?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    hans har membran men jag kan vara intresserad av en portning på cylinder/block till min ciao, utan reedblock, dock blir det i vinter om pengarna räcker till...

    Kommer priserna/info om steg 2/3 portning upp snart?
    Jaha okej, hör av dig när det blir dags Japp priser kommer upp snart!

  6. #6

  7. #7

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    blir nog grymt det här. verkar som du kommer få mkt att göra i vinter
    Ja det får vi hoppas!

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Upp med liter bilder också.
    Bilderna kommer

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Då speciellt på Pardens cylinder du jobbade med. Den var riktigt outstanding!
    Blev rätt nöjd med Pardens cylinder, dock kunde jag jobbat lite mer på slutfinishen

    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    [bilder]
    Hade kunnat åtgärda lite småsaker idag. Skulle jobbat lite mer på avgaskanalens ytfinish, blästring är också aktuellt!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Ja det får vi hoppas!



    Bilderna kommer



    Blev rätt nöjd med Pardens cylinder, dock kunde jag jobbat lite mer på slutfinishen



    Hade kunnat åtgärda lite småsaker idag. Skulle jobbat lite mer på avgaskanalens ytfinish, blästring är också aktuellt!
    Klart du kunde det, men det där är fortfarande en grymt bra portning, var stolt och lägg upp den i en spoiler i första inlägget

  12. #12
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Klart du kunde det, men det där är fortfarande en grymt bra portning, var stolt och lägg upp den i en spoiler i första inlägget

    Kul att får höra ännu en gång. Håller på och laddar upp lite bilder. Lägger in dessa när jag väl håller på

  13. #13
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Nu när du annonserar så här så måsta jag få ställa dig till svars.

    Hur går du till väga när du gör dina beräkningar?
    Räknar du på tid-area kontra varvtal?
    Bästa resultat hittills?

    Kan lämna lite kritik med,
    Som du skriver så ser du för självsäker ut och lovar lite för mycket.
    Du har skrivit en del punkter i dina listor som du inte bör ha med, du få lista ut vilka själv.
    Har även sett på äldre portningar att du har varit ute och cyklat då det gällt tidarea, blowdown och andra faktorer.
    Kan tänka mig att okunniga moppepojkar blir jätteimpade över den här tråden men vi lite mer kunniga får inte samma intryck, vilka vill du rikta in dig på?

    Jag är inte så övertygad än, men keep it up! Puss!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  14. #14
    Hoppas att du kommer bli bättre och bättre på vad du gör

    Har du bilder på verktygen du använder eller är det hemligt ?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  15. #15
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Såhär blev min Metrakit ProRace cylinder.
    ATRacing


    Uploaded with
    ImageShack.us










    Du gjorde bara 1 mindre bra sak, men det tar jag inte upp. Du vet det själv.
    Gillar ditt arbete.
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  16. #16
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Hoppas att du kommer bli bättre och bättre på vad du gör

    Har du bilder på verktygen du använder eller är det hemligt ?
    Bilder på verktyg har jag helt och hållet glömt bort. Men det kommer också upp snart

    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Såhär blev min Metrakit ProRace cylinder.
    [Portning]
    Bra där!

  17. #17
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Det är klart att du skall få yttra dig om du själv känner att du ligger på ungefärligt samma nivå.

    Hur jag gör när jag går tillväga när jag gör beräkningar:

    Om vi skall börja med ekvationen för att räkna ut durationen använder jag mig av formeln:

    ((t2+r2-12/2*r*t)*180-cos-1)*2.

    t=r+1+c-e.

    r=slag/2 i mm.

    1=vevstakens längd i mm (slaglängd*2)

    c=är antalet mm kolven befinner sig över cylindern i öd.

    e=avstånd mellan avgasportens överkant till öd.

    Detta är i princip det lättaste sättet att räkna ut en cylinders duration på. Jag använder mig av räknare till det mesta, då det underlättar vid huvudräkning. Har man tillgång till gradskiva samt motor att räkna på föredrar jag helst det. Sen finns det enkla 2-takts program att räkna i.

    För att räkna ut tid-area under ett visst arbetsvarv tar jag ställning till vilka durationer jag lagt cylindern på. Därefter räknar jag inte ut avgasportens storleks yta som de flesta antagligen tror. För det är näst intill omöjligt att räkna på när du skall jämnföra portytan med inströmmande portar på cylindern. Du har alltid en volym som sträcker sig i en större omfattning när det gäller inströmmarna jämnfört med avgasportarna/avgasporten (sträcker sig från i stort sett hela vevhuset).

    Bästa sättet är att ha en bestämd längd av portens kanal där man summerar: alla inströmmande portars area, minus den volym man får fram med avgasportens likvärdiga bestämda längd.

    Formel:

    Avgasportarnas/avgasportens area i bestämd längd – Transféerportarnas area räknat i mm

    Denna metod att räkna på görs med hänsyn till ett särskilt arbetsförhållande. Om man tex själv valt att förhålla sig till 32 graders blowdown. Meningen med att räkna på detta är att försöka få en så rättvis uträkning som möjligt.

    Det är inte alltid durationerna som är avgörande. Varje sorts motor har sin uppbyggnad!

    Jag tar gärna del av din kritik. Det är bra det blir man bara klokare av.

    Man måste ha en självsäker inställning till vad man ger sig in på om man känner att man gjort bra för sig tidigare under sin karriär. Punkterna ser jag inget fel med? Jag har skrivit olika betydelser för varje utförande som ingår i de olika stegen.

    Om det är något jag missat kan du höra av dig på msn.
    Sen vet jag inte riktigt vad som säger att du fått intrycket av att portningarna är felaktigt utförda. Det är upp till ägaren att själv bevisa att portningen utförts felaktigt. Kort kan säga mycket.

    Jag har ett ansvar, att kunna hålla vad jag lovar åt kunden. Än sålänge har inga större klagomål laggts fram.

    Hoppas det gav inspiration
    Senast redigerat av ATRacing den 2010-10-07 klockan 13:18.

  18. #18
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av ATRacing Visa inlägg
    Det är klart att du skall få yttra dig om du själv känner att du ligger på ungefärligt samma nivå.

    Hur jag gör när jag går tillväga när jag gör beräkningar:

    Om vi skall börja med ekvationen för att räkna ut durationen använder jag mig av formeln:

    ((t2+r2-12/2*r*t)*180-cos-1)*2.

    t=r+1+c-e.

    r=slag/2 i mm.

    1=vevstakens längd i mm (slaglängd*2)

    c=är antalet mm kolven befinner sig över cylindern i öd.

    e=avstånd mellan avgasportens överkant till öd.

    Detta är i princip det lättaste sättet att räkna ut en cylinders duration på. Jag använder mig av räknare till det mesta, då det underlättar vid huvudräkning. Har man tillgång till gradskiva samt motor att räkna på föredrar jag helst det. Sen finns det enkla 2-takts program att räkna i.

    För att räkna ut tid-area under ett visst arbetsvarv tar jag ställning till vilka durationer jag lagt cylindern på. Därefter räknar jag inte ut avgasportens storleks yta som de flesta antagligen tror. För det är näst intill omöjligt att räkna på när du skall jämnföra portytan med inströmmande portar på cylindern. Du har alltid en volym som sträcker sig i en större omfattning när det gäller inströmmarna jämnfört med avgasportarna/avgasporten (sträcker sig från i stort sett hela vevhuset).

    Bästa sättet är att ha en bestämd längd av portens kanal där man summerar: alla inströmmande portars area, minus den volym man får fram med avgasportens likvärdiga bestämda längd.

    Formel:

    Avgasportarnas/avgasportens area i bestämd längd – Transféerportarnas area räknat i mm

    Denna metod att räkna på görs med hänsyn till ett särskilt arbetsförhållande. Om man tex själv valt att förhålla sig till 32 graders blowdown. Meningen med att räkna på detta är att försöka få en så rättvis uträkning som möjligt.

    Det är inte alltid durationerna som är avgörande. Varje sorts motor har sin uppbyggnad!

    Jag tar gärna del av din kritik. Det är bra det blir man bara klokare av.

    Man måste ha en självsäker inställning till vad man ger sig in på om man känner att man gjort bra för sig tidigare under sin karriär. Punkterna ser jag inget fel med? Jag har skrivit olika betydelser för varje utförande som ingår i de olika stegen.

    Om det är något jag missat kan du höra av dig på msn.
    Sen vet jag inte riktigt vad som säger att du fått intrycket av att portningarna är felaktigt utförda. Det är upp till ägaren att själv bevisa att portningen utförts felaktigt. Kort kan säga mycket.

    Jag har ett ansvar, att kunna hålla vad jag lovar åt kunden. Än sålänge har inga större klagomål laggts fram.

    Hoppas det gav inspiration
    Det du kallar tidarea är inte den egentliga betydelsen av det och dom formlerna du använder till det kan du praktiskt taget skrota.

    Att kunna räkna tidarea anser jag vara en av de viktigaste sakerna för en seriösare portare som strävar efter att vara värst, därför skulle jag rekommendera att du läser på om det och köper dig ett program som Bimotion, Mota etc för att kunna beräkna. Går förstås att räkna med miniräknare eller diverse kalkylprogram med, själv kör jag på Bimotion och det är riktigt bra där man enkelt kan testa sig fram vad som förändras då man ändrar på portformer och varvtal.

    Det jag nämnde om självsäkerheten tänkte jag mer på vilket språk du använder. Ordet optimera missbrukas och eftersom du fortfarande är en människa så kan du inte säga vad som är optimerar och inte. Du ska ha självsäkerhet, men inte för mycket! Nu låter det som att du med stolthet skulle vålta en 55 hk 125 cc roadracecylinder och plocka ut ännu mer effekt, men det är högst otroligt, eller hur?

    Anledningen att jag kan säga att en del portningar är felaktigt utförda är att jag har byggt upp ett öga för det, en enstaka bild eller en portmapp är tillräckligt.

    Keep it up, jag säger det för att hjälpa dig!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  19. #19
    ATRacings avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Sävsjö - Jkpg
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Upp med mer bilder , måste vara säker innan ja lämnar min cylle
    Det kommer!

    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Kan vara sugen på en portning av R/T cylinder inom ett år, men jag är rädd för att du skall "förstöra" cylindern. Iom att de flesta cylindrar jag sett som du portat har äckligt stora portar.
    Prata med Anti speedy så får du höra med honnom vad jag sagt ang portning av R/T cylindern. Jag tycker inte att du skall behöva vara rädd för att cylindern skall förstöras. Tro mig! jag gör vad som behövs och lite till för att kundens mål ska uppnås

    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Tror dock inte ATR uppskattar att vi pratar om hans ''fienden'' här så man får väl sluta nu.
    Jag ser inte mina konkurrenter som fienden. Det är bara trevligt att man inte är ensam. Jag har tillräckligt som det är Det är också bra att man kan ta del av andras erfarenheter. Utan lärdom hade nog inte värden inom 2-takt sett ut såhär.

    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det du kallar tidarea är inte den egentliga betydelsen av det och dom formlerna du använder till det kan du praktiskt taget skrota.

    Att kunna räkna tidarea anser jag vara en av de viktigaste sakerna för en seriösare portare som strävar efter att vara värst, därför skulle jag rekommendera att du läser på om det och köper dig ett program som Bimotion, Mota etc för att kunna beräkna. Går förstås att räkna med miniräknare eller diverse kalkylprogram med, själv kör jag på Bimotion och det är riktigt bra där man enkelt kan testa sig fram vad som förändras då man ändrar på portformer och varvtal.

    Det jag nämnde om självsäkerheten tänkte jag mer på vilket språk du använder. Ordet optimera missbrukas och eftersom du fortfarande är en människa så kan du inte säga vad som är optimerar och inte. Du ska ha självsäkerhet, men inte för mycket! Nu låter det som att du med stolthet skulle vålta en 55 hk 125 cc roadracecylinder och plocka ut ännu mer effekt, men det är högst otroligt, eller hur?

    Anledningen att jag kan säga att en del portningar är felaktigt utförda är att jag har byggt upp ett öga för det, en enstaka bild eller en portmapp är tillräckligt.

    Keep it up, jag säger det för att hjälpa dig!
    För det första var jag ganska simpel i min förklaring, för att läsare skall ha god förståelse till vad det handlar om. Jag tar det igen.

    Du utgår från en specifik duration av samtliga portar för att uppnå rätt arbetsförhållande efter val av en motors karaktär.

    En kort beskrivning jag gav av en lämplig och ganska simpel metod för en exakt praktisk uträkning.

    ”Bästa sättet är att ha en bestämd längd av portens kanal där man summerar: alla inströmmande portars area, minus den volym man får fram med avgasportens likvärdiga bestämda längd”

    Tidarean är antalet grader under ett rotationsvarv av ett mått på mängden färskgas som avlämnar porten.

    Vid uträkning använder jag särskilda knep för att räkna ut exakta volymer, du känner antagligen till hur jag går tillväga, för det har jag förklarat tidigare. Arean skall hänga ihop med samtliga portar och dess öppningstider för exakta resultat, och för att det skall gå rätt tillväga skall beräkningarna utföras stegvis! Jag bortser från eventuella program och gör egna beräkningar utifrån egna erfarenheter. Program går riktigt bra. Själv har jag har mota. Har prövat på bimotion, men det kostar ju lite. Men vi får se lite längre fram.

    En sak du bör känna till är att att praktiska metoder för att räkna är metoden som framvisar kunskap. Inte programmen i sig. Bara för man kan med ett program med ett bra omdöme betyder det inte att man är mer erfaren med det som hjälp.

    Du skall ha tack för visat intresse, för dina tipps och förslag men jag tycker att du går lite för hastigt fram när du känner att du har tillräckligt många med dig

  20. #20
    När kommer bilderna på "verktygen" ?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  21. #21
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Upp med mer bilder , måste vara säker innan ja lämnar min cylle
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  22. #22

  23. #23
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Duger inte dom som redan är uppe?
    Jorå , din gammla cylle är sexig men ja vill ha mer
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  24. #24
    Kan vara sugen på en portning av R/T cylinder inom ett år, men jag är rädd för att du skall "förstöra" cylindern. Iom att de flesta cylindrar jag sett som du portat har äckligt stora portar.
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Kan vara sugen på en portning av R/T cylinder inom ett år, men jag är rädd för att du skall "förstöra" cylindern. Iom att de flesta cylindrar jag sett som du portat har äckligt stora portar.
    Ta bara kilhage då?
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Ta bara kilhage då?
    Får se, har ett tag till på mig att bestämma mig. Räcker pengarna till kan det bli en äckligt seriös portning.
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Får se, har ett tag till på mig att bestämma mig. Räcker pengarna till kan det bli en äckligt seriös portning.
    enligt mig här august.. så är emil123 seriösast

  28. #28

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    enligt mig här august.. så är emil123 seriösast
    Kan inget mer än att hålla med.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  29. #29

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Tror dock inte ATR uppskattar att vi pratar om hans ''fienden'' här så man får väl sluta nu.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    enligt mig här august.. så är emil123 seriösast
    Snackar något värre nu
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    sötis, du skulle ha lagt av en jävla brakskit då hade du fått en extra knuff så hade du kört under 7sek

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in