1. #1

    "Gnistrar" nere vid avgasröret?

    Tja Moppenet ! Idag när jag kom hem, så skulle jag öppna garage-porten, jag lät mopeden stå på tomläge ( har en aerox ), och när jag var påväg & öppna porten hörde jag att det lät som "gnister" ljud nere vid avgasröret, jag böjde mig ner & kolla, och kunde inte se några tecken på gnistror. Sedan märkte jag att efter ett tag när "gnister"-ljudet hade hållt på (ca 5-6 sek) så ville mopeden dö.

    ***Jag tog inn mopeden i garaget och märkte då att det droppa lite olja.. Kan det vara det? Att moppen fick olja på avgasröret? Men isåfall så ska väl inte mopeden dö efter ett tag? Någon som vet vad det kan vara? vore gött. Tack för svar Moppenet ! <3

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    vart kom oljan ifrån?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    vart kom oljan ifrån?
    tror det var när jag fyllde på olja som jag missade lite, och då rann det vidare ner från "oljetanken" ner till avgasröret, utanpå dårå.

  4. #4
    mopeden dör knappast av ett par droppar olja utan på avgasröret hade varit sin sak med en halvliter i röret hehe

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in