Sidan 4 av 10 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91

  2. #92
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    om du söker lite så kan du hitta guider.


    Hatten: med tanke på din setup så behöver du inte byta tryckfjäder. man byter endast tryckfjädern om remmen slirar.
    ok men vad ska jag ha för kopplingsfjädrar då?

  3. #93

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    40% hårdare blir nog fint.
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=3765 tror du dom blir bra??

  5. #95
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    passar dom så blir dom bra.
    yes, dom passar. tack så mycket för hjälpen

  7. #97
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Tja, jag ska byta v-vikter på min kompis baotian sprint/BT49QT-12 . Så jag undrar om domma passar på den och villken vikt vi ska använda han väger 75kg om de hjälper. Här är dom iaf http://www.startuning.se/trimtillbeh...er-polini.html

  8. #98
    Tja igen!

    Fundera på att köpa en malossi fly clutch, kan köpa en begagnad billigt av en kille. Tror ni min skulle axa bättre? Med rätt anpassning av tryckfjäder och kopplingsfjädrar samt rätt variator-inställningar?

    Setup:

    Leovince ZX rör
    Polini Hi-speed variator
    4.4 grams vikter
    Polini 27.9 % tryckfjäder (den blå)
    Polini sportluftfiler
    92 munstycke

    Tacksam för snabba svar!

  9. #99
    Vilken tryck har den kopplingsfjädern man får med i malossis multivariator, det är till peugeot trekker

  10. #100
    Tjena!

    Jag har hört att speedfights drevning bara räcker till ca 85-90 km/h så jag undrar om man vill att den ska kunna gå fortare än så måste man då byta både primär och sekundär drev och hur går den om man bara byter tex primär drevet?

    Mvh

  11. #101

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Tjena!

    Jag har hört att speedfights drevning bara räcker till ca 85-90 km/h så jag undrar om man vill att den ska kunna gå fortare än så måste man då byta både primär och sekundär drev och hur går den om man bara byter tex primär drevet?

    Mvh
    Till den andra frågan, ingen vet hur fort den kommer gå. Du får helt enkelt testa och se.

  12. #102
    ja o en polare satt o disskutera.. kan man ha olika vikter ? altså typ hälften 7 g o hälften 4 g typ eller blir allt fel o motorn går ojämt ?

  13. #103

  14. #104
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Till den andra frågan, ingen vet hur fort den kommer gå. Du får helt enkelt testa och se.
    Mena inte så, undrar bara om moppen skulle gå bra alltså normalt om man bara bytte ett av dreven

  15. #105
    Hallå! kan någon hjälpa mig?
    Min moppe gör bara 30-50 nu men plödrar ibland så går den inte. om det kan ha något med variatorn att göra?
    Eller med förgasaren?

  16. #106
    Har alla aeroxmodeller lika stora variatorvikter, jag menar storleken och inte hur tunga dom är?

    Edit: Vad ska jag ha för variatorvikter till en aerox 03 med dragen v-ring och yasuni z rör?

  17. #107

  18. #108
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur långt är ett snöre? men runt 4-5g kanske

    har för mig att dom har haft olika från årsmodell till årsmodell. 15x12 eller 16x13
    Okej, inte för att det här var någon "hur långt är ett snöre" fråga men tack endå...

    Edit: Vad är det för skillnad på "vanlig" variator och multivariator?
    Senast redigerat av Edvin den 2010-10-17 klockan 23:36.

  19. #109
    Någon som vet ett säkert sätt att ta bort startkransen utan mutterknackare?

  20. #110
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  21. #111

  22. #112
    har ja fått det om tryckfjädrar om bakfoten också, undrar iallafall, lätta tryckfjädrar, bra axx ? hårda bra top speed ? och vad är skillnaden på en vanlig variator och en multivariator eller bättre sagt. vad blir den slutiga skilladen i speed ?

  23. #113

  24. #114
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Nån som vet om ''viktfett'' hjälper något? isånnafall, på vilket sätt? känns som att nytt sätt att lura folk på pengar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  25. #115

  26. #116
    Första frågan: har 2st variatorhylsor (den som v-ringen o remmen sitter på) och den ena är cirka 0,5cm längre, borde inte den ge lite mer effekt än den kortare?
    Min andra fråga är, vad är det för skillnad på en trimvariator och en original variator? (vet att den går fortare osv med trim) men vad är det som gör att en trimvariator går fortare? är den tyngre eller bättre uppbyggd?

  27. #117
    har lite dålig koll men har tänkt sätta på en 70cc, ska jag sätta in lättare variatorvikter eller ska det vara tyngre?

  28. #118
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Tjena grabbar
    Jag har nyss fått ett gianelli crom rör till min Neos Vad för vikter bör jag lira? Ska jag ha hårdare tryckfjäder? Kopplingsfjädrar?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  29. #119
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Tjena grabbar
    Jag har nyss fått ett gianelli crom rör till min Neos Vad för vikter bör jag lira? Ska jag ha hårdare tryckfjäder? Kopplingsfjädrar?
    om det är Gianelli Next så ska du ha enligt twostroke´s hemsida 5 grams vikter. Tryckfjäder behöver du inte byta om du inte har 70cc o uppåt. kopplingsfjädrar behövs inte heller men det bättrar axxet

  30. #120
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av DT_kungen Visa inlägg
    om det är Gianelli Next så ska du ha enligt twostroke´s hemsida 5 grams vikter. Tryckfjäder behöver du inte byta om du inte har 70cc o uppåt. kopplingsfjädrar behövs inte heller men det bättrar axxet
    Mjo kollade också upp det på twostroke 5 gram blire!

    Tack för hyffsat snabbt och bra svar
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in