Sidan 5 av 10 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    har lite dålig koll men har tänkt sätta på en 70cc, ska jag sätta in lättare variatorvikter eller ska det vara tyngre?
    Du får helt enkelt testa dig fram, men tänk också på att du bör byta tryckfjäder, och det gör att vikterna kan bli alldeles för lätta. Så du kanske behöver tygnre, beror helt på vad du redan har. ingen kan veta exakt. Testa och se!

    OT: Hur kollar man storleken på sina vikter? Alltså hur ser man att det t.ex är 16*13 ? Är det väääldigt dåligt att köra på 15*12 vikter om man ska ha 16*13? Tacksam för svar

  2. #122

  3. #123
    Citat Ursprungligen postat av denko Visa inlägg

    OT: Hur kollar man storleken på sina vikter? Alltså hur ser man att det t.ex är 16*13 ? Är det väääldigt dåligt att köra på 15*12 vikter om man ska ha 16*13? Tacksam för svar

    Så länge de inte kilar fast sig på ngt sätt går det bra
    Men om de gör det får du en väldig obalans i variatorn som inte är bra för vevaxel och lager...
    Senast redigerat av HasSse666 den 2010-12-26 klockan 12:05.

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av HasSse666 Visa inlägg

    Så länge de inte kilar fast sig på ngt sätt går det bra
    Men om de gör det får du en väldig obalans i variatorn som inte är bra för vevaxel och lager...
    Tack för hjälpen! har kört på medföljande 15*12 vikter när jag köpte ett ZX rör, sen såg jag att mina orginal vikter var 16*13, men det har ju gått bra att köra med så ingen större fara då, då dom är mindre än mina orginal haha

  5. #125
    peace, nya vikter till slider orginal. Funkar orginal bäst eller ska ja satsa på nått lättare/tyngre ? föredrar axx före topp !
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    peace, nya vikter till slider orginal. Funkar orginal bäst eller ska ja satsa på nått lättare/tyngre ? föredrar axx före topp !
    onödigt på original moppe, den kommer bara varva
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  7. #127
    Kopplings fråga,lägger den här. Har börjat skolan och funderat mer moppe än skola då Kopplingsfjädrar, Om ja byter så ja får ett bättre axx ? Isf hårda eller mjuka ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  8. #128

  9. #129
    Vilka kopplingsfjädrar passa orginal stående minarelli koppling ? alla eller bara vissa ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  10. #130

  11. #131

  12. #132

  13. #133
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Tja! skulle byta min variator idag från en orginal till en malossi multivar på min kymco super 9 ac. köpte ett spärverktyg(http://www.racing-planet.se/reservde...6a43b48e894b82) men gick bara att fästa på nedre delen(se bild) hittar inte var jag ska fästa den på över delen av motorblocket. Är också en typ av "pig" som sticker ut på spärverktyget där man ska fästa den på övre delen av motorblocket, vad har den för funktion?




    MVH// Danne__

  14. #134

  15. #135
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Tjenare.

    undrar hur pass tunga vikter jag ska köra på min stunt vivacity.

    Setup:
    Metrakit sp
    Polini 70cc
    17,5mm
    Italkit remskivor
    Multivar
    Sen lite smått och gott
    Det är ingen som kan säga exakt vilka vikter du ska köra på, så du får helt enkelt köpa en sats och prova dig fram

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kan sponsra med 200 spänn om du tar på dig Pandadräkt och sjunger kareoke på tunnelbanan i en timme.

  16. #136
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    skulle nån kunna svara på min, skulle behöva rätt snabbt svar

  17. #137

  18. #138

  19. #139
    Tjena, har 2st frågor!

    1: passar en polini speedcontrol från en Aerox på en Neos? det verkar ju som om det är samma vev? någon som har testat
    2: kan man montera en 107mm koppling om det har tidigare suttit en 105mm innan, kan man använda 107mm fjädrar på en 105mm trumma?

  20. #140
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av TrimmarN^ Visa inlägg
    Tjena, har 2st frågor!

    1: passar en polini speedcontrol från en Aerox på en Neos? det verkar ju som om det är samma vev? någon som har testat
    2: kan man montera en 107mm koppling om det har tidigare suttit en 105mm innan, kan man använda 107mm fjädrar på en 105mm trumma?
    1: Tror faktiskt att det passar!
    2: Nej det går nog inte! Och ner på den andra också!

    Edit: Eller du kanske menar kopplingsfjädrar? Det har jag inte en aning om!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  21. #141
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Varför ska du spärra remmen?
    Köp specialverktyg så du kan ta bort variatorn och klockan, kan funka med muttermaskin också.

    Tjena, har 2st frågor!

    1: passar en polini speedcontrol från en Aerox på en Neos? det verkar ju som om det är samma vev? någon som har testat
    2: kan man montera en 107mm koppling om det har tidigare suttit en 105mm innan, kan man använda 107mm fjädrar på en 105mm trumma?
    1. Ja det passar fint!
    2. ja det ska fungera, men då måste du byta klocka till en 107mm också. Fjädrar behöver du 107mm med.
    107mm = 3 st fjädrar, 105mm = 2st fjädrar.
    107mm koppling = 3 kopplingsbackar, 105mm koppling = 2 kopplingsbackar.
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  22. #142
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Varför ska du spärra remmen?
    Köp specialverktyg så du kan ta bort variatorn och klockan, kan funka med muttermaskin också.


    1. Ja det passar fint!
    2. ja det ska fungera, men då måste du byta klocka till en 107mm också. Fjädrar behöver du 107mm med.
    107mm = 3 st fjädrar, 105mm = 2st fjädrar.
    107mm koppling = 3 kopplingsbackar, 105mm koppling = 2 kopplingsbackar.
    tackar

  23. #143
    Undrar vilka kopplingsfjädrar jag ska ha för bättre acc, just nu går den inte fint alls i bottendraget och känns inte som den växlar upp helt!
    Vita fjädrarna sitter i på Deltan som den levereras med och dom greppar väl på ca 4000RPM och ska vara för original.. Men vilket varvtal tror ni att jag ska ha fjädrar till? Har ingen aning om mitt maxvarv-antal etc..

    Setup;

    Stage6 Sport Pro
    Metrakit SP
    Malossi MHR Variator
    Stage6 CNC Remskiva
    Malossi MHR Delta Clutch
    Stage6 R/T Kopplingsklocka
    Malossi Special Kevlar-Belt (Rem)
    Dellorto 21mm Black Edition Förgasare
    Stage6 Insug
    Stage6 Luftfilter
    Stage6 Membran


    Tacksam för svar

  24. #144

  25. #145

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Köp ett fjäderkit till deltan, finns på twostroke
    i 3st olika hårdheter som du kan prova dig fram med.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    sak ja försöka gissa vilka fjädrar som funkar bäst så gissar ja på blåa halvspända.


    att testa sig fram är det bästa.
    Blir ett kit med racingfjädrar då, tack för svaren!

  27. #147

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Torslanda, gbg
    Inlägg
    41
    Tjenare, jag har en Gilera Stalker som jag har suttit på ett Stage6 effektrör på samt bytt vikter dratt vring etc, jag har stegrat lite men är sugen på mer trim men har inte lust att dra på 70cc riktigt ännu, jag undrar då hur mycket effekt man kan få ut av att sätta på en Polini speed control variator?
    Tack i förhand för svar

  28. #148

  29. #149
    Röda kopplingsfjädrar sitter på (6200RPM enligt Twostroke) och den accar nästan sämre nu.. Har en röd Malossi tryckfjäder (hårdhet på dom) och ett X-Kevlar Belt, kan det vara att tryckfjädern är för hård/lös eller att remmen är för "lös"?

  30. #150
    nån som vet vilken storlek variatorvikterna på en CPI GTR är ? Motorn är en liggande Minarelli-kopia, är det 15*12 som det är i vanlig Minarelli?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in