Sidan 10 av 10 Första ... 8910
  1. #271
    visst kan man ta bort 3 vikter och bara köra med 3 ?
    Beta Ark 2006 !

  2. #272

  3. #273
    Funkar det bra ? För jag har en beta ark som är sjö och med dåligt axx jag har dragen v-ring och blindtarm. Igensvetsad
    den går Max 60
    Beta Ark 2006 !

  4. #274
    Hej! Jag har lite problem med min Scooter. Det är en Peugot Speedfight 2 årsm 07. Det började med läten innanför variatorkåpan. Ett rasslande ljud som kommer när kicken ligger i då motorn är igång. Fast kicken var uppe helt. Jag ignorerade detta och fortsatte köra, men sist när jag skulle starta moppen så lät det mer än aldrig förr. Så jag bestämde mig för att montera bort kicken för att det kanske var den som låg i ändå. Det slutade med att ljudet blev ännu högre så fort jag startade moppen. Så jag stängde av den fort som bara den och skruvade bort variatiorkåpan för att ta närmare titt. Det såg ut såhär: se bifogad bild. Själva kugghjulet som sitter längst in är skrapad. Och fjädern till kicken är sne/skev. Bulten in bredvid det stora kugghjulet går att trycka inåt och utåt. Vilket jag inte vet om det är normalt eller ej. Ta gärna en titt på bilderna och berätta hur ni tycker att jag ska bära mig åt för att fixa detta. Tack på förhand/JoelNamn:  bild-2.jpg
Visningar: 602
Storlek:  103,7 KBNamn:  bild-4.jpg
Visningar: 636
Storlek:  103,3 KBNamn:  bild-6.jpg
Visningar: 607
Storlek:  114,2 KBNamn:  bild-3.jpg
Visningar: 596
Storlek:  103,5 KBNamn:  bild-5.jpg
Visningar: 543
Storlek:  100,3 KBNamn:  bild-7.jpg
Visningar: 577
Storlek:  95,4 KB

  5. #275
    Hej,

    Håller på att försöka få ordning på en Yamaha Neos 4 4-taktare från 2016. Den har ECU-strypning och det verkar dyrt att byta ECU:n/komplettera den elektroniskt så jag tänkte börja med att byta variator till en Minarelli Multivar. Vet någon hur diametern på denna är i förhållande till original, dvs kommer jag kunna få ut lite högre topphastighet innan varvtalsspärren slår till i ECU:n?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in