Sidan 1 av 9 123 ... Sista

Hybridvisning

  1. #1

    Variomatik - allt under variatorkåpan - Av: Chribba_021

    Tryckfjäder
    Tryckfjäder, Contrast Spring osv. kärt barn har många namn men få så enkla saker är så pass mytomspunna.
    Tryckfjäderns jobb är att hålla ett mottryck på det bakre remskivorna, man kan enkelt säga att den är en automatiskt remspännare, desto hårdare fjäder desto mer spänd blir remmen. Det är även här klurigheterna kommer in, desto hårdare fjäder desto mindre risk för remslir, men varför inte köpa dem starkaste som finns?
    Jo därför det skapar även högre friktion vilket ger större effektförlust och mer slitage på remmen.
    Å andra sidan har man för mjuk tryckfjäder så resulterar det i remslir, likt en tjutande fläktrem på en gammal 740 fast det är inte alltid det låter! Remslir är dock det värre, här förlorar man massa effekt och det sliter även grymt på remmen, finns exempel på dem som slitit nya remmar i stycken på en knapp vecka pga. remslir

    Så hemligheten ligger i att hitta en lagom balans däremellan. Tänk dock på att hellre ha lite hårdare en för mjuk!

    "Min kompis satt i hårdare fjäder och den gick fett mkt bättre"
    Antagligen beror det inte på tidigare remslir utan på att han åkt på för tunga vikter, sätter man i en hårdare tryckfjäder så får variatorn mer motstånd att jobba med vilket gör att vikterna blir "lättare" i förhållande till tidigare.
    Har du justerat din scoot korrekt och byter tryckfjäder måste variatorn kalibreras om.

    Lista på fjäderhårdheter:

    Minarelli:
    vad gäller minarelli så har jag lite bättre koll då jag även mätt upp en del fjädrar själv. Trycket är mätt vid fjäderns inspänningsmått.

    Original Minarelli: 19kg 43lbs 0%

    Polini:
    Vit 21kg 46lbs 6,9%
    Blå 25kg 55lbs 27,9%
    Det konstiga med polini här är att polini själva specar den blå till 15%?

    Malossi:
    Vit 24kg 54lbs 25,5%
    Gul
    Röd

    Metrakit:
    Orange 15%
    Rosa 22%

    Hebo:
    Svart 50%
    Blå 60%
    Röd 90%

    Metrakit:
    Orange 15%
    Rosa 22%




    Piaggio, Peugeot, (PGO?):
    Malossi:
    Vit "Förstärkt"
    Grön +60%
    Lila +82%
    Blå +106%

    Hebo:
    Svart 50%
    Blå 60%
    Röd 90%

    ---------------------------------------------------------------------------
    Kopplingsfjädrar
    Kopplingsfjädrarna bestämmer det varv som kopplingen ska greppa in, desto hårdare fjädrar desto senare greppar det.
    Det är vanligt att motorer segar i starten (kommer inte upp i varv de första metrarna) detta beror oftast på kopplingsfjädrarna, då kopplingen greppar in för tidigt så hinner inte motorn komma upp i arbetsvarv vilket gör att den segar en stund tills motorn når effektbandet, lösningen på detta är hårdare kopplingsfjädrar vilket låter motorn varva upp innan kopplingen greppar in.

    Att välja fjädrar är inte det enklaste utan för att få dem optimala gäller det att prova sig fram, börja med mjuka och fortsätt stoppa i hårdare tills motorn drar iväg på det sätt som önskas! Monterar du för hårda kan de resulterar i kopplingsslir och ryckig inkoppling, detta undviks lätt genom att göra på det sättet som beskrivs istället för att stoppa i Malossi Svarta rakt av!

    Lista på kopplingsfjädrar:

    Minarelli:

    Original Minarelli:
    Längd: 28,4

    Malossi för Fly / Delta clutch:
    Färg, Trådtjocklek, Ingreppsvarv.
    Vit 1,6mm 2,1k (mjukast)
    Grön 1,7mm 2,6k
    Gul 1,8mm 3,4k
    Röd 2,0mm 5,6k
    Blå 2,1mm 7,0k
    Svart 2,2mm 8,9k (hårdast)


    Malossi för original koppling:
    Vit
    Gul
    Röd

    Polini för original koppling:
    Färg.
    Svarta (mjukast)
    Gröna
    Gula
    Blåa (hårdast)


    Stage6 för Torque Control:
    Längd: 24,3mm
    Vita
    Oranga
    Röd

    METRAKIT för original koppling:
    Gul, Lila, Grön 10% 40% 75% ej säker på vilken som är vilken.


    Piaggio:
    Malossi för Fly / Delta clutch:
    Färg, Trådtjocklek, Ingreppsvarv.
    Vit 1,6mm 2,1k (mjukast)
    Grön 1,7mm 2,6k
    Gul 1,8mm 3,4k
    Röd 2,0mm 5,6k
    Blå 2,1mm 7,0k
    Svart 2,2mm 8,9k (hårdast)

    Polini för original koppling:
    Färg.
    Svarta (mjukast)
    Gröna
    Gula
    Blåa (hårdast)

    -------------------------------------------------------------------------------
    Har ni info ni vill lägga till så kontakta mig via pm och skriv det ni vill lägga till så fixar jag det, undvik att skriva det tråden då det mest tar onödig plats och risken är att jag missar det ni vill lägga in. Svara på följande för att lägga in viktstorlek:
    Märke / Modell: Honda Zoomer
    Årsmodell: 2000-2002
    Klass: 30-moppe, EU1, EU2
    Storlek: 16*13
    Vikt: 6,5

    -------------------------------------------------------------------------------
    Variatorvikter hur tunga ska jag ha?

    "Lättare vikter är INTE lika med bättre acc!
    Tyngre vikter är INTE lika med högre toppfart!"

    Det för effekten optimala vikterna är de som får moppen att prestera bäst tid mellan t.ex. 30-60, de vikter som ger den kortaste accelerationstiden ger även bäst effekt och när man har vikter som håller motorn på varvet där toppeffekten finns så kommer man även få bäst toppfart.

    Sen kan man välja att montera något för tunga vikter vilket t.ex. tillverkarna gör för att hålla bränsle kostnaderna nere. Kort och gott är det så att om motorn arbetar på ett lägre varvtal så kommer den dra mindre bränsle, man får själv labba sig fram till det som passar en själv bäst!

    -------------------------------------------------------------------------------
    Kan man blanda olika vikter?
    Ja det går, det är dock viktigt att dem ligger varannan! så man inte rubbar balansen.
    Det är dock inte det optimala då man får ett ojämnt slitage på rullbanorna i variatorn det är inget som slits särskilt jättefort men det BÄSTA är att ha rätt vikter.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Hur vet jag hur mycket mina vikter väger?
    Genom att använda en brevvåg kan man få fram hur tunga vikter man har, men att mäta var vikt för sig är oftast omöjligt då få vågar är så exakta, väg istället samtliga vikter i varitorn (oftast 6st) och dela sedan på antalet viker så vet du hur tunga dem är, t.ex.: 27g / 6 = 4,5g

    -------------------------------------------------------------------------------
    Viktstorlek:

    Efter variator:
    Malossi Multivar: 16*13
    Malossi Multivar 2000: 19*15,5
    Malossi Multivar MHR: 16*13
    Malossi Multivar MHR 2005: 19*15,5
    Polini Speedcontrol 2003: 16*13
    Polini Speedcontorl Evo: 19*15,5
    Dopppler S2BR: 19*15,5
    Hebo Next Generation: 17*12
    Top Performance: 15*12

    Efter motortyp:
    Baotian: 16*13
    Honda: 16*13
    Kymco: 16*13
    Minarellil: 15*12
    Morini: 17*12
    Peugeot: 16*13
    Piaggio 50cc -1998: 16*13
    Piaggio 50cc 1998-: 19*15,5
    Paiggio Big Block (125-180cc) 19*17

    -------------------------------------------------------------------------------
    Lista på original tyngd samt storlek:

    Aprilia
    Area51 - 6.2 gram 15*12
    Habana - 6.9 gram 17*12
    Rally - 6.5 gram 15*12
    Sonic - 6.2 gram 15*12
    SR50 Minarelli - 5.5 gram 15*12 (Gäller samtliga SR50 förutom ditech)
    SR50 Aprilia/Morini DiTech - 7.7 gram 17*12
    SR50 Piaggio DiTech - ?
    SR125 - 13 gram 19*17

    Benelli
    491 GT - 6.2 gram 15*12
    491 Sport R/LC - 6.6 gram 15*12
    K2 / LC - 6.7 gram 15*12

    Beta
    Ark/LC - 5.5 gram 15*12
    Quadra - 5.5 gram 15*12

    Derbi
    Hunter - 6.5 gram 17*12
    Predator/LC - 6.9 gram 17*12

    Gilera
    Runner50 - 5.3 gram 19*15.5
    Runner125 - 12.2 gram 19*17
    Runner180 - 14.6 gram 20*17
    Stalker - 6.5 gram 19*15.5

    Honda
    Bali - 8.5 gram 16*13
    Shadow - 8.5 gram 16*13
    SFX - 9 gram 16*13
    SXR - 8.5 gram 16*13
    X8R - 8.5 gram 16*13

    Italjet
    Dragster50 - 6.2 gram 15*12
    Dragster125 - 12.2 gram 19*17
    Dragster180 - 14.6 gram 20*17
    Forumula50 / LC - 5.5 gram 17*12

    Malaguti
    F10 - 6.2 gram 15*12
    F12/LC - 6.2 gram 15*12
    F12 100cc - 6.2 gram 17*12
    F15 - 6.2 gram 15*12
    Yesterday - 6.2 gram 15*12

    Peugeot

    Elyseo
    8.5 gram
    16*13

    Speedfight LC
    8.5 gram
    16*13

    Trekker
    8 gram
    16*13

    Vivacity
    Årsmodell: 2000
    Klass: 30-moppe
    Storlek: 16*13
    Vikt: 8,5g

    Jetforce
    Årsmodell:05-09
    Klass: 30-moppe, EU1, EU2
    Storlek: 16x13
    Vikt: 8-8,5

    Ludix (alla modeller)
    Årsmodell:05-09
    Klass: 30-moppe, EU1, EU2
    Storlek: 16x13
    Vikt: 8-8,5


    PGO
    Bigmax - 8.5 gram 16*13

    Piaggio

    Typhoon - 8.5 gram 16*13
    Free - 8.5 gram 16*13
    Liberty - 6.6 gram 19*15.5
    NRG MC2 - 8.5 gram 16*13
    NRG MC3 - 6.6 gram 19*15.5
    Vespa ET2 - 6.6 gram 19*15.5
    ZIP 50 ?-1999 - 8.5 gram 16*13
    ZIP 50 2000-2008 - 8,5 gram 19*15.5
    ZIP SP ?-1999 - 7.0 gram 16*13
    Zip SP 2000- ?gram 19*15,5

    Suzuki

    Katana/LC - 6.2 gram 17*12

    Sym

    Jet Euro X - 7,5 gram 16*13


    TGB
    R50X 8.5g 17*12
    101R 8.5g 17*12
    303RS 8.5g 17*12
    Akros 8.5g 17*12
    Laser 8.5g 17*12
    Corona 8.5g 17*12

    Yamaha
    Aerox - 5.5 gram 15*12
    BWS - 6.7 gram 15*12
    JOG - 6.2 gram 15*12
    Neo´s - 6.2 gram 15*12
    Why - 6.2 gram 15*12

    Slider
    Årsmod: 2008
    Klass: EU 1
    Storlek: 15*12
    Vikt: 6,5g


    //Chribba

  2. #2
    Tjenare! Har tittat lite på en koppling och är osäker om original kopplings fjädrarna passar.

    Art. S6-5016628
    är denna koppling jag tittat på.
    och när jag kollar på fjädrar till den kopplingen så står de att dom fjädrarna passar original och sport kopplingar. Så då borde original fjädrarna passa?

    Art. S6-5316620 det är fjädrarna till kopplingen...


    Dom här fjädrarna har jag hemma och dom borde passa?
    Art. MF86.107


    www.startuning.se

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Så då borde original fjädrarna passa?
    Med stor sannolikhet ja, passar dem åt ena hållet så borde tvärtom också gå bra.


    Någon som vet styrkan på tryckfjädern som man får med Metrakit MKII variatorkitet? (röd fjäder)

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Med stor sannolikhet ja, passar dem åt ena hållet så borde tvärtom också gå bra.
    Någon som kan stärka detta? känns lite jobbigt att beställa en koppling sen har man inga fjädrar

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Tja, undrar ifall någon vet om en sån här påverkar axxet märkbart?http://www.startuning.se/product/9565
    Den är ju lättare än trim klockor, så antar att den är en hel del lättare än original? Värt att nämna är att klockan jag har nu är helt blå utav värme

    EDIT: undrar alltså om den är värd ynka 283 kr
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-05-31 klockan 13:41.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    tjaa, undrar om någon vet om man kan köra med 4 vikter i kors om ni förstår hur jag menar?, tyckte jag läste det på förra forumet,

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av nyxer Visa inlägg
    tjaa, undrar om någon vet om man kan köra med 4 vikter i kors om ni förstår hur jag menar?, tyckte jag läste det på förra forumet,
    Man kan köra med 3 vikter, om dom ligger varannan så det inte blir obalans. 4 vikter skulle förstöra balansen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Man kan köra med 3 vikter, om dom ligger varannan så det inte blir obalans. 4 vikter skulle förstöra balansen
    okej, Tack för svaret

  9. #9
    min neos är helt original förutom att v ringen är dragn och går i ca 55 nu är en 30 moppe. Om jag sätter i ca 4.5g vikter kommer den gå bättre då? på vilket sätt?

  10. #10
    Jag snackade med en jag känner idag, en person som har hållit på mycket med en 4T viarelli.. Jag snackade lite med han och han sa att jag skulle byta till tyngre vikter för att få bättre top. Vafan, den kommer gå snabbare men fan i mej inte få bättre acc det är ju bara fail att skaffa tyngre vikter för att få bättre top och den kommer inte orka varva. Rätta vikter=bäst top och acc Sa jag.
    Ja men den kommer orka varva med tyngre vikter om du ändrar inställningarna i förgasaren. Fixar du det till de rätta inställningarna kommer den toppa 70 kanske till och med 80. Han sa att jag skulle börja med att skruva 1 mm på "tomgångsskruven" och pröva mig fram lite med munstycken och allt.

    Så nu till min fråga är det möjligt? att ändra inställningarna på förgasaren för att få den till 70 eller 80? med bara dragen v-bricka? För lixom jag tror jag pillar hellre i förgasaren i timmar istället för att köpa effektrör? Jag tycker det låter så jävla konstigt att köpa tyngre vikter för att få bättre top och med rätt inställningar kommer man få lagom acc och top enligt honom.

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Jag snackade med en jag känner idag, en person som har hållit på mycket med en 4T viarelli.. Jag snackade lite med han och han sa att jag skulle byta till tyngre vikter för att få bättre top. Vafan, den kommer gå snabbare men fan i mej inte få bättre acc det är ju bara fail att skaffa tyngre vikter för att få bättre top och den kommer inte orka varva. Rätta vikter=bäst top och acc Sa jag.
    Ja men den kommer orka varva med tyngre vikter om du ändrar inställningarna i förgasaren. Fixar du det till de rätta inställningarna kommer den toppa 70 kanske till och med 80. Han sa att jag skulle börja med att skruva 1 mm på "tomgångsskruven" och pröva mig fram lite med munstycken och allt.

    Så nu till min fråga är det möjligt? att ändra inställningarna på förgasaren för att få den till 70 eller 80? med bara dragen v-bricka? För lixom jag tror jag pillar hellre i förgasaren i timmar istället för att köpa effektrör? Jag tycker det låter så jävla konstigt att köpa tyngre vikter för att få bättre top och med rätt inställningar kommer man få lagom acc och top enligt honom.
    Han snackar skit till 100% hur fan skulle tomgångsskruven påverka toppen? som du säger, rätt vikter = bäst topp och acc, finns inga undantag.
    Dock om förgasaren inte är inställd rätt så kan du tjäna lite bara på att ställa in den, men byt inte till tyngre vikter.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Han snackar skit till 100% hur fan skulle tomgångsskruven påverka toppen? som du säger, rätt vikter = bäst topp och acc, finns inga undantag.
    Dock om förgasaren inte är inställd rätt så kan du tjäna lite bara på att ställa in den, men byt inte till tyngre vikter.
    Tack så j*kla mycket för att du orkar svara på någon Newbies frågor ^^ Btw Jag gillar din veteran moped. Den har "Stil"

  13. #13
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Tack så j*kla mycket för att du orkar svara på någon Newbies frågor ^^ Btw Jag gillar din veteran moped. Den har "Stil"
    ingen orsak tack
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #14
    Fråga om kopplingsfjädrar, det är så att jag har trimmat upp min typhoon lite jag har bland annat bytt vikter. Men när jag kört ett tag så kan det ta ett tag innan den varvar upp. När jag startar accar den dock bra. Är det då så att när moppen är kall är kopplingsfjädrarna hårda och när den blivit varm är dom med utdragna? det skulle förklara varför den accar bättre i vid start än när den är varm?
    Hur många steg bör jag byta upp mig i hårdhet. tänkte köpa ett metrakit paket med tre olika hårdheter. den hårdaste kan jag ju räkna bort, men ett lr två steg upp?

  15. #15
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    Fråga om kopplingsfjädrar, det är så att jag har trimmat upp min typhoon lite jag har bland annat bytt vikter. Men när jag kört ett tag så kan det ta ett tag innan den varvar upp. När jag startar accar den dock bra. Är det då så att när moppen är kall är kopplingsfjädrarna hårda och när den blivit varm är dom med utdragna? det skulle förklara varför den accar bättre i vid start än när den är varm?
    Hur många steg bör jag byta upp mig i hårdhet. tänkte köpa ett metrakit paket med tre olika hårdheter. den hårdaste kan jag ju räkna bort, men ett lr två steg upp?
    testa dig fram

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    testa dig fram
    Jo det får jag la göra.... men tror ni min teori stämmer. onödigt arbete om det inta handlar om fjädrarna. men dock skäms jag över att jag hel översåg dem

  17. #17
    Vad beror det på när det skriker ifrån variatorn på moppen? (Aerox)

  18. #18

  19. #19
    När jag byter kopplingsfjädrar och behöver ta av kopplingen, fungerar kolvstopp då eller gör man på ngt annat vis?

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    När jag byter kopplingsfjädrar och behöver ta av kopplingen, fungerar kolvstopp då eller gör man på ngt annat vis?
    Nej, fungerar bara på variatorn. Du måste ha ett mothåll. (exempelvis http://twostroke.se/product.asp?product=12923 )

  21. #21
    okej, såg däremot en guide där en hade ett spännband(fäst i stötdämparn) för att spärra den yttersta delen skulle det funka tro?

  22. #22

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södra Sthlm
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Tphcompact Visa inlägg
    okej, såg däremot en guide där en hade ett spännband(fäst i stötdämparn) för att spärra den yttersta delen skulle det funka tro?


    Det har funkat och inte funkat för mig Ibland sitter dom ju stenhårt så... Jag håller tummarna!


    Om man utgår från av vevstaken på variatorsidan är tom, vad ska man i turordning montera?

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Seriösa Sven Visa inlägg
    Det har funkat och inte funkat för mig Ibland sitter dom ju stenhårt så... Jag håller tummarna!


    Om man utgår från av vevstaken på variatorsidan är tom, vad ska man i turordning montera?
    Så här har jag monterat. Dock utan brickorna 21 och 11 tror jag de var på andra länken, men har du dom så är de självklart bra. Rätta någon om detta är fel. Hittade detta som sagt på en välkänd sida.

    Allt med startanordningen att göra: http://www.easyparts.nl/showdrawing_...drawingid=6271
    Variatorn i ordning :http://www.easyparts.nl/showdrawing_...drawingid=6272
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #24

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södra Sthlm
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Så här har jag monterat. Dock utan brickorna 21 och 11 tror jag de var på andra länken, men har du dom så är de självklart bra. Rätta någon om detta är fel. Hittade detta som sagt på en välkänd sida.

    Allt med startanordningen att göra: http://www.easyparts.nl/showdrawing_...drawingid=6271
    Variatorn i ordning :http://www.easyparts.nl/showdrawing_...drawingid=6272
    Tackar!

    Då undrar jag bara vad som ska innanför detta:

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Seriösa Sven Visa inlägg
    Tackar!

    Då undrar jag bara vad som ska innanför detta:
    detta

    http://www.easyparts.nl/showdrawing_...drawingid=6271
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  26. #26
    Kan hebofjädern vara för lätt för denna setupen?

    Cylinder: Stage6 Racing 70cc
    Rör: Doppler S3R
    Förgasare: 24 mm Pwk
    Insug: 28 mm Metrakit
    Variator: Mhr Overrange
    Vikter:
    Rem: Hebo Racing
    Koppling: Stage6 MkII Racing
    Kopplingsklocka: Motoforce 107 mm
    Remskivor: Original
    Tryckfjäder: Hebo 50%
    Tändning: Original
    Cdi-box: Original
    Tändspole: Hpi Racing
    Tändkabel: Motoforce Racing
    Tändstift: Br9es
    Vev: Top Racing 16k
    Lager: Stage6 C3
    Packboxar: Motoforce
    Slutväxeldrev: Original
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Den blir nog bra.
    Just nu slirar den som en pensionär som brutit benet, men tänkte om det är så att 50 är ungefärligt för den setupen eller om det är absolut för svagt.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  29. #29

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Tryckfjädern kan man ju inte direkt säga att exakt den ska du ha. Slirar moppen så byter du tryckfjäder, annars byt inte.
    Nej, det fattar jag med men tanken var ifall det finns någon generell fjäder för den setupen. Men men, ska byta upp mig.

    Tack.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in