1. #1

    moppe Dör efter man pressat fullt!

    Tjena!
    Har ett litet problem som uppstår lite allt för ofta, dock inte alltid..
    OM jag kör o pressar full gas och sedan släpper på gasen och sen börjar gasa igen så låter det: bööööööööööö och det kommer ingen effekt och moppen dör ..
    Den går för övrigt klockrent.
    Var kan problemet vara?

    Setup:
    S6 70cc
    S6 Pro
    S6 Membran
    Urpluggad org luftburk
    17,5mm dellorto
    98 munstycke
    Paj

  2. #2
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    kan vara skit i soppakranen, kolla det!

  3. #3
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Större munstycke skulle jag säga! Hade exakt samma problem med min DT och höjde munstycket med 3 storlekar va det har jag för mig sen funkade det klockrent
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Större munstycke skulle jag säga! Hade exakt samma problem med min DT och höjde munstycket med 3 storlekar va det har jag för mig sen funkade det klockrent
    Hmm, känns som att jag redan har lite för stort munstycke men kan ju testa..
    Paj

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Kör 90 munstycke på min kymco med bara effektrör, olika mellan alla motorer! lika bra att testa större
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in