1. #1

    moppe Gilera Runner 70cc projekt... avgasrör?

    hej! det här är mitt första inlägg och ja hoppas få hjälp med min runner
    det är så att ja köpte en runner 02 ' i sommras som va orginal men helt avstrypt, med leovince touring rör gjorde den 75-80 med gps

    nu har jag byt till

    70cc stage 6 racing

    19mm dellorto black edition med 80 munstycke ska nog byta till 84 strax för ja ska köpa en stage6 luftfilter...(imorgon) ´började med 110 och testa mig neråt sen, blev förvånad när det visa sig att 80 passar
    malossi multi variator med 6.5g vikter
    nu gör den strax över 90km/h med riktig bra axx
    den har kvar samma leovince touring rör!!! arg!

    så nu till den stora frågan... jag tycker att den borde åka i minst 100km/h med denna setup?? kan de va avgasrörets fel ?? jag är inte nöjd med avgasröret, först och främst för jag vet inget om den! den va på när ja köpte moppen. så ja vill helst byta ut den!

    va tycker ni om en Malossi MHR team 2? eller är de för hyper ??


    pls komentera o säg va ni tycker ....
    jag blir helt nöjd med gileran närden kör ca 120km/hoch när jag har fixat "sista" delen avgasrör ... jag vet att dom flesta börjar med den delen först men men....

  2. #2

  3. #3
    va ska jag göra för att komma upp i 120 då ? räcker de inte med en bättre rör ? skulle vilja komma upp i minst 100 i allafall ...

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    jag har en "hyper" slider med slidern motorn och den gick strax under 110 med gps.. Så för att komma över 120 behövs mkt att göra.
    Men 100 kan du nå, med ett C16 rör, större fögge och lite inställningar.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    jag har en "hyper" slider med slidern motorn och den gick strax under 110 med gps.. Så för att komma över 120 behövs mkt att göra.
    Men 100 kan du nå, med ett C16 rör, större fögge och lite inställningar.
    tack
    va tycker du om malossi mhr team 2 eller leovince handmade 70 ??

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Sasuke Visa inlägg
    tack
    va tycker du om malossi mhr team 2 eller leovince handmade 70 ??
    satsa på ett högvarvigt rör typ som c16, c30 eller r1200 och sen en större förgasare

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in