1. #1

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786

    Problem med moppen när den är varm

    Tjenare alla mnfare, nu är det så att när jag är ute och stuntar med slidern, så går den skit bra kall osv, tills den börjar bli varm/drar en börn. Då börjar den spöka, varvar aldrig ut och kommer aldrig in i det "där" sköna accet igen.. För innan då behöver man knappt lyfta styret för att komma upp, men efter den blivit varm lär man hoppa upp och sitta på sadeln för att ens komma upp till balanspunkten.
    Har kollat vikterna, dem börjar bli lite slitna så detta kan vara problemet. Men då kom jag på att det kanske kan vara kolvringarna som börjat gett sig eller liknande. Stiftet är oboybrunt och slog i ett nytt innan jag drog ut och då gick det som vanligt, så.. just nu när jag ej kan plocka isär allt så skulle jag behöva ha några "tanke" ställare vad det kan vara. (Får tillgång till garage nästa vecka)
    Moppen är en Yamaha Slider 04.
    Setup är:
    Leovince TT
    Polini speedkontroll
    Stage 6 wingcooler R/T
    MHR delta clutch
    Resten orginal

    Har självklart ställt in den.
    Men nu skulle man behöva ha en spark ut ur boet så man kommer igång.

  2. #2
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Min gamla neos var likadan, så bytte 4-6 storlekar större munstycke, hade brunt stift innan jag bytte men blev ännu finare gyllenbrun efter.. testa kanske?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Min gamla neos var likadan, så bytte 4-6 storlekar större munstycke, hade brunt stift innan jag bytte men blev ännu finare gyllenbrun efter.. testa kanske?
    Har testat det är inte munstyckena tror ja, men ska kolla kolvringarna nästa vecka. Ska ändå köpa 70cc under vintern troligtvis.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in