Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Om man jämför med rätt inställd original med rätt inställd trim varre, så kanske 3-5 kmh topp och skönare/bredare register.
    3-5 kmh? den går 55 nu med gjuten ring i variatorn.
    borde bli mer skillnad då den gjutna strypningen försvinner?

  2. #32
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    3-5 kmh? den går 55 nu med gjuten ring i variatorn.
    borde bli mer skillnad då den gjutna strypningen försvinner?
    o ja, fet skillnad. gjuten ring = variator ring typ? isånnafall blir det fet skillnad. Vet inte vad moppar med ZX brukar toppa, men 60-70 kanske?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #33

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    aa typ gjuten variatorring (tror jag iaf ^^)
    det är ZX + portad cylle.

  4. #34
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    aa typ gjuten variatorring (tror jag iaf ^^)
    det är ZX + portad cylle.
    65+ då iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #35

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    aa typ gjuten variatorring (tror jag iaf ^^)
    det är ZX + portad cylle.
    Hoppas den som portat vet hur man portar då då jag portade min orginal cylle och fick den att gå 15km/h med ett gött acc till 10 km/h 5

  6. #36

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    65+ då iaf
    nice
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Hoppas den som portat vet hur man portar då då jag portade min orginal cylle och fick den att gå 15km/h med ett gött acc till 10 km/h 5
    jorå, tror iaf snubben vet hur man gör då han har en hyper med portad 70s

  7. #37

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    nice

    jorå, tror iaf snubben vet hur man gör då han har en hyper med portad 70s
    Säger inte så mycket faktiskt, så länge han kan räkna ut graderna perfa så äre bra

  8. #38

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Säger inte så mycket faktiskt, så länge han kan räkna ut graderna perfa så äre bra
    det borde han kunna göra xD

  9. #39

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    update! (en till fråga^^)
    wtf.. nu är det så att min moppe gick typ 55~ men nu på senare tid har den börja blivit lite mer svårstartad i vissa tillfällen. och även så går den lite sämre (känns det som)
    och om jag ligger typ i 50km/h sen bromsar ner fort ner te 20, o gasar igen.. då tar det typ 100år innan jag åker framåt?
    någon som vet felet?

  10. #40
    du kör i uppförsbacke!

  11. #41

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av PA-ZPRACE Visa inlägg
    du kör i uppförsbacke!
    huh? 5tecken...

  12. #42
    Är ju klart att portningen spelar en jävla roll, och bara för att han äger en portad 70cc säger det ju ingenting om hans färdigheter i ämnet

    Skulle jag vart du skulle jag plockat av variatorn och kolla om det finns någon form av strypning.
    Brukar strypningen verkligen vara gjuten på variatorn? De ggr jag har sett fastgjutna strypningar/ringar brukar de sitta fast på variatorhylsan. Och en sån kostar ju inte många kr ny, å du slipper köpa en helt ny variator om så är fallet.
    Men som sagt så är det ju bara att du skruvar loss och kikar på det.

    Moppen går inte heller bättre bara för att du stoppar i lättare vikter.
    Den ska ha RÄTT vikter för att gå bäst, och det är bara att prova sig fram.

    Sen är det nog fullt möjligt att den såpass dåligt som den gör med den setupen, OM nu cylindern är sönderportad (säger inte att den är det men om), OM det sitter någon variatorstrypning i den och om den dessutom är felinställd.


    Skruva loss variatorn och kika, hoppas du löser det
    Senast redigerat av Speedforce den 2010-07-02 klockan 19:54.

  13. #43
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Köpte du ny variator elr inte? löste de själva problemet annars, så den toppar mer?
    ang andra problemet så är jag rätt så säker på att vivarn på forumet hade samma problem, vet inte om han löste det elr inte, men skicka pm till han och fråga!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #44
    Läste runt lite på nätet, verkar som om det sitter två "variatorringar" på F-act:en.
    En lös variatorring som du kan ta bort och sen en som du sa, fastgjuten på variatorn.
    Börja med att plocka bort den "lösa" variatorringen, duger inte det är det väl bara till att köpa en ny variator då

  15. #45

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Är ju klart att portningen spelar en jävla roll, och bara för att han äger en portad 70cc säger det ju ingenting om hans färdigheter i ämnet

    Skulle jag vart du skulle jag plockat av variatorn och kolla om det finns någon form av strypning.
    Brukar strypningen verkligen vara gjuten på variatorn? De ggr jag har sett fastgjutna strypningar/ringar brukar de sitta fast på variatorhylsan. Och en sån kostar ju inte många kr ny, å du slipper köpa en helt ny variator om så är fallet.
    Men som sagt så är det ju bara att du skruvar loss och kikar på det.

    Moppen går inte heller bättre bara för att du stoppar i lättare vikter.
    Den ska ha RÄTT vikter för att gå bäst, och det är bara att prova sig fram.

    Sen är det nog fullt möjligt att den såpass dåligt som den gör med den setupen, OM nu cylindern är sönderportad (säger inte att den är det men om), OM det sitter någon variatorstrypning i den och om den dessutom är felinställd.


    Skruva loss variatorn och kika, hoppas du löser det
    ingen aning om de är portningen som är störd heller, men den gick likadant med oportad cylle också. Kanske en aning bättre nu med den portade.
    Och ja, jag har försökt byta till rätt vikter, men hade 6.0 original, satte i 5,5. Och den varvar upp för fort (tror jag iaf)
    vettefan vare kan vara.. kan inte så jävla mycke om mopeder heller ;/

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Köpte du ny variator elr inte? löste de själva problemet annars, så den toppar mer?
    ang andra problemet så är jag rätt så säker på att vivarn på forumet hade samma problem, vet inte om han löste det elr inte, men skicka pm till han och fråga!
    Inte köpt ny variator än då jag inte har råd. Vet inte hure blir, inte än på ett tag iaf ^^
    ska göras!

    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Läste runt lite på nätet, verkar som om det sitter två "variatorringar" på F-act:en.
    En lös variatorring som du kan ta bort och sen en som du sa, fastgjuten på variatorn.
    Börja med att plocka bort den "lösa" variatorringen, duger inte det är det väl bara till att köpa en ny variator då
    mjo, plockat bort den "lösa" variatorringen, men tror de behövs en ny variator


    update!
    Det är så att moppen är skum, ibland när den är kall är det så att den "hackar" iväg, jävla irriterande.. Det är bara när den är kall som detta händer, och bara i början när man precis ska köra iväg, vad är felet?

    Och en till, det är så att troligtvis sitter för lätta vikter i moppen (den varvar upp för fort, ligger på ca 10k varv i 50km/h) men ändå så är det inte riktigt jämn effektkurva, eller rättaresagt Om man ligger i typ 30~ km/h, (låga varv på 2an) så går de riktigt trögt, låter nästan som om den kommer dö om man fortsätter. vad kan jag göra åt de?

  16. #46

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    ingen aning om de är portningen som är störd heller, men den gick likadant med oportad cylle också. Kanske en aning bättre nu med den portade.
    Och ja, jag har försökt byta till rätt vikter, men hade 6.0 original, satte i 5,5. Och den varvar upp för fort (tror jag iaf)

    update!
    Det är så att moppen är skum, ibland när den är kall är det så att den "hackar" iväg, jävla irriterande.. Det är bara när den är kall som detta händer, och bara i början när man precis ska köra iväg, vad är felet?

    Och en till, det är så att troligtvis sitter för lätta vikter i moppen (den varvar upp för fort, ligger på ca 10k varv i 50km/h) men ändå så är det inte riktigt jämn effektkurva, eller rättaresagt Om man ligger i typ 30~ km/h, (låga varv på 2an) så går de riktigt trögt, låter nästan som om den kommer dö om man fortsätter. vad kan jag göra åt de?
    bumpp..

  17. #47

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    bumpa

  18. #48

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    smygbumpar med update också..
    det är så att moppen typ inte varvar ner riktigt som den ska göra, om jag ligger i typ 48 på mätarn, så släpper jag gasen så tar det evigheter tills moppen stannar typ, känns precis som om moppen fortfarande gasar fast jag har släppt dock så händer det inte jämt, men jävligt ofta... ngn som vet?

  19. #49
    nålen kanske inte sitter fast i trotteln

  20. #50

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    nålen kanske inte sitter fast i trotteln
    menar du att den kan ha lossnat eller nå? O.o

  21. #51
    att den åker upp ibland så d3t kommer bensin från munstycket

  22. #52

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    att den åker upp ibland så d3t kommer bensin från munstycket
    fattar inte ;/

  23. #53

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    bump....

  24. #54

  25. #55
    de är troligtvis varvstoppen

  26. #56

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av byssmister Visa inlägg
    de är troligtvis varvstoppen
    Nej.

  27. #57
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av byssmister Visa inlägg
    de är troligtvis varvstoppen
    Nejdå, inte alls gammal tråd!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in