Tjuter går inte bra!

Tjjaa, har monterat ny cylle o kolv på min MT, 65cc.. när ja kör så tjuter det , antar att det är ramlagrerna som är kassa? sen går den inte riktigt går itne att gasa fullt för då dör den och den "hackar" lite ibland alttså möar lite, har samma setup som innan ja bytte cylle o kolv o då gick den skit bra

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    Tjjaa, har monterat ny cylle o kolv på min MT, 65cc.. när ja kör så tjuter det , antar att det är ramlagrerna som är kassa? sen går den inte riktigt går itne att gasa fullt för då dör den och den "hackar" lite ibland alttså möar lite, har samma setup som innan ja bytte cylle o kolv o då gick den skit bra
    Okej men då kanske du kan stava bättre men det är okej, jag förstod nästan din text. Skriv gärna full setup och vad du hade för cylinder innan?

För lite bensin kanske?

OFT. Hjälper dig med stavningen, (alltså-Böt)

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    byt munstycke

Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Okej men då kanske du kan stava bättre men det är okej, jag förstod nästan din text. Skriv gärna full setup och vad du hade för cylinder innan?
    hehe var lite stressad (;, men hade carbon reeds, 65cc, 20 mikuni fögge.. okänd märke dock på den gamla cylindern..
    förr kunde ja inte gasa fullt med choken ute då möa den så ja körde alltid utan chock och då gick den perfekt, men nu måste ja köra med chock fast den går precis som den gjorde innan ja bytte cylinder ( alltså möar lite på högre varv, går inte att varva ur med chock ) men om jag kör utan chock som ja alltid gjorde innan så dör den direkt när jag gasar typ..

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tryck i ett större munstycke då.

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Tryck i ett större munstycke då.
    men den gick ju perfekt innan.. och har samma setup..

Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    Okej, sätt i ett störe munstycke då, eller gör rent förgasarn
    men den bör ju funka med samma munnstycke då den gick bra innan?, förgasaren är nogrant rengjord

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    men den bör ju funka med samma munnstycke då den gick bra innan?, förgasaren är nogrant rengjord
    Uppenbarligen inte. En sprillans ny cylinder och kolv lär ju gå lite bättre än en gammal sliten och behöver väl mer soppa.

Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    aopp, Men vad är problemet om den böar utan choke och går lite bättre med choke, det är väll för fan bara att byta munstycke....
    jojo de är klart.. men förr gick den ju perfa utan chock och böa med chock nu är det tvärtom fast den går inte alls utan chock :s

Tjuvluft kanske?

Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Tjuvluft kanske?
    joo men sotningssats, topplocks är nya packningar, insug och reed packingarna är nya typ men så vet inte vart ifrån i sånnafall..

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Oavsett om du har samma setup som tidigare så har du en ny cylinder. Ingen setup är den andra lik, därav att du måste justera in förgasaren.
    det är ju klart, har skruvat varenda milimeter på luftskruven blir ingen skillnad alls. men ska testa en 22mm förgasare imorn.

den starta inte ens med 22mm föggen :S

den avgas knallar som f*n också, varje gång ja varvar upp lite så när den varvar ner så smäller det till varje gång

Kolla tändstiftet, färg och om de är blött om de är slitet

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in