Ämne: Ta bort

Reg.datum
    Aug 2010

Ta bort

Ta bort
    Senast redigerat av FillEplOX den 2011-06-08 klockan 21:25.

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    nått av munstyckena som är igensatta? rengör föggen till en början, noga. om det fortfarande inte funkar så kolla vakumkranen så de kommer soppa om du suger i vakumslangen.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Testa att blanda soppa i en petflaska,slang direkt till förgasaren,plugga vaccum anslutningen,funkar den då?

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    hände samma sak för mig på min stalker, kom aldrig på felet själv, så lämnade in den.
    och då var det tydligen vakuumpumpen som skitit sig.. så soppa hade runnit ner i hela röret och cylindern,
    men dom bytte ut pumpen och tömde den på soppa sen gick den bra igen

Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    hände samma sak för mig på min stalker, kom aldrig på felet själv, så lämnade in den.
    och då var det tydligen vakuumpumpen som skitit sig.. så soppa hade runnit ner i hela röret och cylindern,
    men dom bytte ut pumpen och tömde den på soppa sen gick den bra igen
    Men borde inte flottören ta hand om soppa tillföreln om inte kranen stänger, det där låter som flottören hade hängt sig också,

min jog är likadan, skit konstigt, jag tror luftfiltret är igensatt, ska ner och göra rent det snart, berättar sen hur det gick.

Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg
    Men borde inte flottören ta hand om soppa tillföreln om inte kranen stänger, det där låter som flottören hade hängt sig också,

min jog är likadan, skit konstigt, jag tror luftfiltret är igensatt, ska ner och göra rent det snart, berättar sen hur det gick.
    det var inte luft filtret utan spridarröret från lågfartsmunstycket, så som nämdes tidigare, gör rent förgasaren NOGRANT!!!
    vid första kontrollen av förgasaren så konstaterade jag att munstyckena var rena och fina men andra gången så tog jag bort förgasaren helt, och i bättre ljus så kunde jag se att det var lite guckigt i spridarröret.

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    jag fick samma problem på min typhoon 2ggr!
    första gången hängde sig flottören andra hade lågfarts munstycket hoppat ur, kolla dom 2 sakerna^^

Kollat vakuum slangen?

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Citat Ursprungligen postat av Hannes Visa inlägg

Flottören tar hand om detta, men det gör vakuumklockan också. Fungerar inte vakuumklockan så fattar den inte när flottören säger ifrån. Då kan följande problem uppstå. Det är som en Holländare på hasch som talar med en alkis från Skåne Däremot så brukar man kunna köra utan välfungerande vakuumkran på mopeder som har tanken högre placerad än förgasaren. Lite skillnad på ex en Gilera Runner, där det är lite mer viktigt att den fungerar som den ska

Trådskaparens problem ligger med stor sannolikhet i en igensatt förgasare, eller en strejkande flottör. Den är ganska så enkel att plocka loss på dessa. Vill du ha lite hjälp eller du löser det på egen hand? Vi hjälper gärna dig!

//Sjuan
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in