50cc sport yamaha neos hjälp :D?

Hej! beställde den här nyss http://www.racing-planet.se/reservde...d9001ab39e8091. har hårdtryckfjäder + 4.5grams vikter. stage6 rör undrar om jag behöver byta vikterna lr tryckfjädret? vad tror ni den kommer gå?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Vikter är alltid bra att byta för att få ut bästa effekt, sen tryckfjäder är la mindre viktigt, du bör egentligen endast byta tryckfjäder ifall kopplingen slirar.

okok! tänkte borra upp föggen lite också. har munstycke 80.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av yamaha.neos.02 Visa inlägg
    okok! tänkte borra upp föggen lite också. har munstycke 80.
    Borra upp föggen? Hoppas du vet va du gör innan du gör det. Munstycke 80 kan nog bli snålt för din setup.

min kusin hjälper mig med att borra den. vad tror du jag behöver för munstycke? 74 är org.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    min kusin hjälper mig med att borra den. vad tror du jag behöver för munstycke? 74 är org.
    Okej. Jag tror du behöver någonstans runt 90, bättre att köpa för stort och arbeta sig neråt och justera luften tills den går bra.

ok tack! något annat som jag ska göra med den? :]

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Du kan ju alltid byta membran till trim membran för en goare gas respons, sportluft för ett goare ljud och bättre botten drag, snabbgas, kopplingsklocka, osv Finns mycket man kan göra med en scooter i varren

ok tack! något annat som jag ska göra med den? :]
    Byta till en större förgasare om du vill ha ut lite mer?

tack ska beställa mer saker den 20;E när jag får pengar!

tack ska beställa mer saker den 20;E när jag får pengar!
    Ja tillsdess kan du alltid borra sönder förgasaren lite så har du något att pyssla med

jag har fått min cylinder nu! har problem o få den o funka. jag skruva ihop allt sen när jag skulle starta den så gick den ingenstans.. tror att kolvringarna sitter konstigt! :S

nu har jag fått den o gå. när jag sätter mig på moppen så orkar den inte dra. den ger inte ut all kraft! kan de va tryckfjädret som är för hård? och vikterna för lätta 4.5g??

det är http://www.racing-planet.se/reservde...6111d13877f016 den hårda :S den är nog för hård för min setup. men tror att det är nålen i föggen för att jag har pillat lite på den. så den kanske inte får tillräckligt med bensin!

den varvar som den ska! men när man ska åka på den så går den i ca 20kmh.... ska köpa 20% tryckfjäder idag och kolla vad den säger

okok. org vikterna också då?

jag har bytit tryckfjädern till originalet nu! den gick lite bättre. sen har jag nu org vikterna också. den gör ca 30-40kmh? ska jag ha 22% hårdare fjäder? och sen köper jag runt 5.5grams vikter??

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Okej. Jag tror du behöver någonstans runt 90, bättre att köpa för stort och arbeta sig neråt och justera luften tills den går bra.
    Min BWS klarade av en Stage6 Sport pro 70cc LC med org förgasarn hur bra som helst

Reg.datum
    Jul 2010
    Har du pluggat ur röret?

ja röret är urpuggad. den går bättre med 6.2grams vikterna än 4.5grams! så vad ska jag beställa imorgon då??

den varva ut lite mer!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in