Sidan 5 av 12 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121
    Citat Ursprungligen postat av sliderN Visa inlägg
    Okej, men vad är dt för skildnad på 10mm och 12mm kolvbult ?
    Den ena är 10mm och den andra är 12mm.

  2. #122
    Vad tror ni att min yamaha neos kommer o göra när jag har köpt stage 6 rör. 5G vikter + tryckfjädern (medel)

  3. #123
    Ställer du in allt rätt i variatorn och förgasaren så skulle den väl kunna gör ungefär 70 kanske. Ingen som kan säga exakt vad den kommer göra, utan du får sätta på allt och se Skippa tryckfjädern den kommer inte gå bättre med den.

    Mvh

  4. #124
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Vilket rör skulle ni rekommendera för stunt?
    hela mopeden är orginal just nu förutom avstrypt orginal rör.

  5. #125
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av arvidszon Visa inlägg
    vilket rör skulle ni rekommendera för stunt?
    Hela mopeden är orginal just nu förutom avstrypt orginal rör.
    zx
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  6. #126
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    zx
    Aa, det vet jag om men kollade på ett Gianelli också men vet inte
    om det lämpar sig för bakhjulsåkning.
    http://twostroke.se/product.asp?product=12093

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Aa, det vet jag om men kollade på ett Gianelli också men vet inte
    om det lämpar sig för bakhjulsåkning.
    http://twostroke.se/product.asp?product=12093
    Så länge det är lågvarvigt så ska det gå bra, du kan ju gå efter efterfrågan på rör, t.ex ZX,stage6 pro, yasuni r, perfekta rör! själv har man kört med alla 3 o de funkar allihopa skit bra men ZXet va nog liiiite bättre.

    edit
    Köp inte ett billigt rör som next, de blir bara jobbigt i längden, köp ett tåligt rör istället.

  8. #128
    Köpte ett Leovince ZX rör av en polare och 4,0 grams vikter. Röret är urpluggat, bytt munstycke till 82 och v-ringen är borta och resten original men mopeden toppar bara 60km/h ska ju utan problem göra 70-80 med ett sånt rör. Tror det är original kopplingsfjädrar och tryckfjäder på mopeden (Neos). Någon som har en aning om vad som är fel? måste man byta kopplingsfjädrar?

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av DT_kungen Visa inlägg
    Köpte ett Leovince ZX rör av en polare och 4,0 grams vikter. Röret är urpluggat, bytt munstycke till 82 och v-ringen är borta och resten original men mopeden toppar bara 60km/h ska ju utan problem göra 70-80 med ett sånt rör. Tror det är original kopplingsfjädrar och tryckfjäder på mopeden (Neos). Någon som har en aning om vad som är fel? måste man byta kopplingsfjädrar?
    du behöver inte byta kopplingsfjädrarna, dock betydligt sämre axx om du inte gör det, bestycka om förgasaren samt testa med andra vikter så ska du nog lösa det.
    Ända gången som du borde backa är när du tar satts.

  10. #130
    passar yasuni scooter z på yamaha jog r?

  11. #131
    Någon som vet vilket/vilka rör som skulle lira bäst med en athena racing 70cc?

  12. #132
    Citat Ursprungligen postat av Corbie Visa inlägg
    Någon som vet vilket/vilka rör som skulle lira bäst med en athena racing 70cc?
    Vet inte riktigt hur den cylindern är men Yasuni R, Stage6 PRO, Yasuni c16 kanske? skriv vad du har för resterande setup och länka gärna cylindern

    Mvh

  13. #133
    vad ska man ha för rör på en yamaha dt50r den modelen me am6 motorn vill att de ska gå någorlunda tyst och ha bra botten kör me mk thrower just nu :/

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av polski_sachs Visa inlägg
    vad ska man ha för rör på en yamaha dt50r den modelen me am6 motorn vill att de ska gå någorlunda tyst och ha bra botten kör me mk thrower just nu :/
    Finns typ inga "tysta" rör än thrower. sen så har du postat i Scooter delen..
    men Gianelli 2T eller TK borde vara bättre drag i

  15. #135
    tk e ju ett fucko rör som låter som f"n ju ?

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Vet inte riktigt hur den cylindern är men Yasuni R, Stage6 PRO, Yasuni c16 kanske? skriv vad du har för resterande setup och länka gärna cylindern

    Mvh
    Den har 19mm fögge, polini speedvariator, hårdare kopplingsfjädrar/tryckfjäder och denna cylinder http://www.mopshop.de/shop/product_i...f280c1a6cf28fc

  17. #137
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av Corbie Visa inlägg
    Någon som vet vilket/vilka rör som skulle lira bäst med en athena racing 70cc?
    yasuni c16 hade jag nog kört på eller stage6 r1200/yasuni c20 något i den stilen!

  18. #138
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Tja

    vilket rör skulle passa till min moppe, har en kymco super 9, allt orginal förutom ostrypt v-hylsa o luftfilter samt 90strl musntycke?

  19. #139
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Danne__ Visa inlägg
    Tja

    vilket rör skulle passa till min moppe, har en kymco super 9, allt orginal förutom ostrypt v-hylsa o luftfilter samt 90strl musntycke?
    jag kör med tecnigas next-r, drar lite högre än zx så är ganska skönt till bruks riktigt botten om man ställer in rätt med vikter! satte en liten distansbricka mellan variatorhylsan och främre remskivan, gjorde så den drog som fan
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #140
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    jag kör med tecnigas next-r, drar lite högre än zx så är ganska skönt till bruks riktigt botten om man ställer in rätt med vikter! satte en liten distansbricka mellan variatorhylsan och främre remskivan, gjorde så den drog som fan
    ok tackar, vad har du för vikter i ?

  21. #141
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Danne__ Visa inlägg
    ok tackar, vad har du för vikter i ?
    7.5 grams men tror det kan vara lite för tungt... men mellan 5-7 BORDE funka bra beror också lite på annan setup, tryckfjäder mm
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #142
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    7.5 grams men tror det kan vara lite för tungt... men mellan 5-7 BORDE funka bra beror också lite på annan setup, tryckfjäder mm
    ok tack

  23. #143
    Tja, hur skulle de gå om jag bytte ut mitt Leovince ZX mot ett Hebo Racing Replica?(värde 3,1k nytt).
    En polare fick det gratis av sin granne och eftersom det är ett 70-rör o han har 50cc på sin o min e 70cc o zx är ju för både 50 och 70 så vill han byta, jag lägger ut 200kr på bytet.

    Grejen är att jag e lite mer inne i stunt så jag är inte så helt säker på det hela, jag har atm 3g vikter fast jag kommer byta upp mig till 6-7g om jag byter då röret är högvarvigt, annars kan jag ju testa lite först och om de inte funkar så bra så kan man väl sälja det för en slant lr?

    Har inte sett röret än men det ska tydligen inte vara någon defekt på det, dock är mitt zx rör uppslipat då förra ägaren vurpat fast inget som försämrar effekten.

    SNABBA SVAR TACK!! måste bestämma mig dag


    edit
    Polini 70cc
    *rör & vikter har jag redan skrivit*
    12platta
    dellorto 21mm
    Stage6 insug
    Stage6 racing L-Filter
    Ny tryckfjäder(?? %tryck)
    Ingen aning vikken koppling, den är helt slut iaf (kommer köpa Malossi FLY koppling i vinter iaf)
    Senast redigerat av Gbgräddglass den 2010-10-24 klockan 21:09.

  24. #144
    bump

  25. #145
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Tja, hur skulle de gå om jag bytte ut mitt Leovince ZX mot ett Hebo Racing Replica?(värde 3,1k nytt).
    En polare fick det gratis av sin granne och eftersom det är ett 70-rör o han har 50cc på sin o min e 70cc o zx är ju för både 50 och 70 så vill han byta, jag lägger ut 200kr på bytet.

    Grejen är att jag e lite mer inne i stunt så jag är inte så helt säker på det hela, jag har atm 3g vikter fast jag kommer byta upp mig till 6-7g om jag byter då röret är högvarvigt, annars kan jag ju testa lite först och om de inte funkar så bra så kan man väl sälja det för en slant lr?

    Har inte sett röret än men det ska tydligen inte vara någon defekt på det, dock är mitt zx rör uppslipat då förra ägaren vurpat fast inget som försämrar effekten.

    SNABBA SVAR TACK!! måste bestämma mig dag


    edit
    Polini 70cc
    *rör & vikter har jag redan skrivit*
    12platta
    dellorto 21mm
    Stage6 insug
    Stage6 racing L-Filter
    Ny tryckfjäder(?? %tryck)
    Ingen aning vikken koppling, den är helt slut iaf (kommer köpa Malossi FLY koppling i vinter iaf)
    Eftersom hebot är högvarvigare än zx:et så kommer du ju få både bättre axx och topp, så stunt blir antagligen inget problem, men du kan ju fråga honom om du kan få prova röret först och sen bestämma dig?

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kan sponsra med 200 spänn om du tar på dig Pandadräkt och sjunger kareoke på tunnelbanan i en timme.

  26. #146
    hejj, vilket rör är bäst till min setup: dragen vring, 17,5 förgasare, sportluft, andra fjädrar+vikter, metrakit handmade sport 70cc mm.

    är nån av dom här att rekomendera:http://twostroke.se/product.asp?product=14252
    http://twostroke.se/product.asp?product=12096
    http://twostroke.se/product.asp?product=7614
    http://twostroke.se/product.asp?product=10200

  27. #147
    aerox11: gianelli är ju inte dåliga rör. ja skulle nog säga ginalleit eller dopplern.

  28. #148

  29. #149
    Citat Ursprungligen postat av aerox11 Visa inlägg
    hejj, vilket rör är bäst till min setup: dragen vring, 17,5 förgasare, sportluft, andra fjädrar+vikter, metrakit handmade sport 70cc mm.

    är nån av dom här att rekomendera:http://twostroke.se/product.asp?product=14252
    http://twostroke.se/product.asp?product=12096
    http://twostroke.se/product.asp?product=7614
    http://twostroke.se/product.asp?product=10200
    Stage 6 pro !

    Har kört med zx , s3r , stage 6 pro ( och replica) o hebo next gen, vilket är nästan alla rör du länkat..

    Kan säga , att s3r o o zx o stage 6 replica är mer lågvarviga rör (zx mest lågvarvit) så dom lämpar sig till stunt. Dock kan man ställa in variatorn och kopplingen så du får bra med drag från start med Stage 6 pro vilket är de bästa röret enligt mig

    Edit : Inte replican utan de vanliga stage 6 pro !

  30. #150
    Gianelli extra vet jag är ett bra och billigt rör som ger nice effekt passar bra med 4,5g vikter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in