Sidan 1 av 11 123 ... Sista

Hybridvisning

  1. #1

    Vilket avgasrör ska jag ha?Läs förstasidan innan du postar!

    AV: Chribba_021
    Jahapp, tycker att forumet börjar svämma över utav rörfrågor nu, så ja fick idén att starta en tråd där man frågar lite om vilket rör som är rekommenderat till exempel.

    Skriv hela setupen.

    Och avsikten, Stunt, sprint, cruising, osv.


    --------------------------------

    Inga frågor såsom, Vilket Rör ska ja ha till min roxx?

    Utan såhär: vilket rör ska jag köpa för att få mer effekt


    Setup: Orginal cylinder, förgasare, 4.5g vikter, 22% tryckfjäder. dragen variatorring.

    There you have it.

    --------------------------------

    Tar förresten och postar upp hela listan på effekttester mellan olika rör, cylinder som dem är testade på står i fet stil. /Chribba


    TP Trophy 70
    LeoVince ZX 8,4
    Polini Funky 8,5
    Metrakit Handmade 8,7
    LeoVince S 8,7
    LeoVince RR 8,7
    Yasuni Z 8,9
    Stage6 Street 9,0
    Tecnigas Tek 9,0
    Techigas NextR 9,1
    TNT One 9,1
    Polini NoSmoking 9,2
    Doppler S3R 2004 9,6
    Hebo Performer NG 9,7
    Laser XPro 9,8

    ---------------------------------

    S6SportPro
    Ysuni R 10,6
    Tecnigas RS70 10,7
    Stage6 Pro 11,0
    Metrakit SP 11,2

    ---------------------------------
    S6Racing
    Malossi MHR Replica 10,7
    Pinasco Race 12,1
    Polini For Race 12,2
    TopPerformances Nardo Replica 12,8
    Yasuni C16 13,4


    //Chribba

  2. #2
    Visste inte vart jag skulle ställa frågan så jag tyckte det passade mest här..
    Jag har tänkt köpa effektrör/trimrör och jag har tänkt mig köpa giannelli.
    Jag har en vivacity silversport och han jag har tänkt mig köpa röret av Säger att det är en Giannelli "Next" passar till stående minarelli. Vad menar han med "Next" menar han Giannelli next generation?
    En till fråga, passar den till vivacity?
    Tack på förhand

    Oj juste, Allt är original bara dragen v-bricka.

    EDIT: Om jag inte hittar en begagnad så hade jag tänkt köpa http://startuning.se/product/9754. Är det något att ha? Ger det bra acc och top?
    Senast redigerat av Rozu den 2010-05-26 klockan 22:38.

  3. #3
    Finns ett Gianelli rör vid namn Next, dock e detta ett av de absolut billigaste rören på marknaden så prestandan är nog inte den bästa.

    Om han säger att den passar på stående Minarelli passar den inte på din viva utan modifikationer då du har en stående Peugeot.

  4. #4
    Tjena!
    Tänkte köpa ett nytt avgassystem till min NRG Som det enda trimmet är dragen v-ring på.

    Har tittat en del på Giannelli GO
    http://mohlins.se/index.php?page=sho...hk=1&Itemid=64

    Någon som vet något om det effektmässigt?

    Vill gärna ha ett som liknar org. system då jag inte vill dra till mig onödig uppmärksamhet.!.

  5. #5
    Haj!

    Skall inhandla ett stycke Stage6 Street effektrör till min Aerox 09
    Skulle behöva lite tips till vilka vikter jag skall beställa hem, vilket ni tror ungefär blir bäst?
    Jag vet att man ska pröva sig fram osv, men på ett ungefär.
    Munstycke skall bytas till 72.
    Behöver jag byta kopplingsfjädrar och ev tryckfjäder?

    Tacksam för svar

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av enew Visa inlägg
    Haj!

    Skall inhandla ett stycke Stage6 Street effektrör till min Aerox 09
    Skulle behöva lite tips till vilka vikter jag skall beställa hem, vilket ni tror ungefär blir bäst?
    Jag vet att man ska pröva sig fram osv, men på ett ungefär.
    Munstycke skall bytas till 72.
    Behöver jag byta kopplingsfjädrar och ev tryckfjäder?

    Tacksam för svar
    Köper du nytt så får du med 4.5 grams vikter och hårdare kopplingsfjädrar tror jag
    annars kan du köpa mellan 4.0-6.0 grams vikter och testa dig fram.
    Tror du skulle behöva köpa kopplingsfjädrar ( lite hårdare)
    nej, du behöver inte byta tryckfjäder.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Köper du nytt så får du med 4.5 grams vikter och hårdare kopplingsfjädrar tror jag
    annars kan du köpa mellan 4.0-6.0 grams vikter och testa dig fram.
    Tror du skulle behöva köpa kopplingsfjädrar ( lite hårdare)
    nej, du behöver inte byta tryckfjäder.
    4.0 gram tror ja är precis lagom, sen hårdare kopplingsfjädrar, hårdhet vet ja inte, men inte allt för hård. tryckfjädern behöves inte bytas.

  8. #8

  9. #9
    Jag ska köpa ett Yasuni Z rör och en Dellorto 17,5 mm förgasare. Jag kör en Speedfight med dragen V bricka.. Vad mer behöver jag köpa för att få ut mer effekt ? och på ungefär vilka vikter och kopplingsfjädrar behöver jag ?

  10. #10
    ett avgasrör som är mellan varvigt med bra drag i. tror setupen påmin nrg mc2 är urplugat orginalrör bytta kopplings och tryck fjäder och andra variatorviker + sportluftfilter annars e den orginal funderade på ett laser xpro men är det någolunda mellan varvigt?annars ge förslag på ett bra rör

    obs nu toppar den 90-95 och har gasres nästan.

  11. #11

  12. #12

  13. #13

  14. #14

  15. #15

  16. #16
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hade inte tänkt att stunta med den...
    Technigas next-r är nog ett helt ok allround rör. mellanvarvigt typ, lite högvarvigare än zx men lågvarvigare än tex replica. Om du är ute efter bäst axx och topp så kör stage 6 pro(replica) elr tex gianelli next
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #17

  18. #18
    Jag har en Vivacity 08 och tänkte köpa mig ett trimrör. Jag vill ha ett rör som presterar bra och som har ett gott ljud och har för mig att Stage6 Pro Replica och Stage6 Pro har ett skönt ljud. Borde jag satsa på ett begagnat Pro rör i fint skick som inte gått särskilt långt eller ett nytt Pro Replica rör?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av JasonPason Visa inlägg
    Jag har en Vivacity 08 och tänkte köpa mig ett trimrör. Jag vill ha ett rör som presterar bra och som har ett gott ljud och har för mig att Stage6 Pro Replica och Stage6 Pro har ett skönt ljud. Borde jag satsa på ett begagnat Pro rör i fint skick som inte gått särskilt långt eller ett nytt Pro Replica rör?
    har giannelli NEXT chrome..låter jävligt vasst haha som att jag kör en setup på 77cc, drar iaf massor av blickar i stan den är urpluggad....axxar riktigt bra nu + top..så skulle satsa på ett sånt och såklart har jag en viva

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av JasonPason Visa inlägg
    Jag har en Vivacity 08 och tänkte köpa mig ett trimrör. Jag vill ha ett rör som presterar bra och som har ett gott ljud och har för mig att Stage6 Pro Replica och Stage6 Pro har ett skönt ljud. Borde jag satsa på ett begagnat Pro rör i fint skick som inte gått särskilt långt eller ett nytt Pro Replica rör?
    Om du inte bryr dig om utseendet så hade jag köpt den begagnade.
    Har hört att giannelli är bra i både axx och top.

  21. #21

  22. #22
    Tjena!

    Har en setup som består av följande:
    Stage 6 (alu) 50cc
    Leovince zx rör
    Hårdare kopplingsfjädrar
    Lättare variator vikter
    Ombestyckad org. förgasare

    Då till frågan, jag ska köpa nytt rör och undrar vilket som kommer gå
    bäst av Yasuni R och Stage 6 Pro?

    Mvh

  23. #23
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av MaartiIN Visa inlägg
    Tjena!

    Har en setup som består av följande:
    Stage 6 (alu) 50cc
    Leovince zx rör
    Hårdare kopplingsfjädrar
    Lättare variator vikter
    Ombestyckad org. förgasare

    Då till frågan, jag ska köpa nytt rör och undrar vilket som kommer gå
    bäst av Yasuni R och Stage 6 Pro?

    Mvh
    S6SportPro
    Ysuni R 10,6
    Tecnigas RS70 10,7
    Stage6 Pro 11,0
    Metrakit SP 11,2
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  24. #24
    Har läst det men blev osäker eftersom att jag inte har sport pro cylindern, men det blir väl till att köpa Stage 6 röret:p Tack för snabbt svar

  25. #25
    tja har en aerox
    Setup:
    50cc orginal dragen v ring och bort tagen blind tarm på orginal rör går ca 75km/h
    vad för rör skulle göra så jag får bättre axx och om jag köper zx vad för vikter skulle jag kunna behöva? ska man byta något annat med om man köper rör ?

  26. #26

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av oseeeroxx Visa inlägg
    tja har en aerox
    Setup:
    50cc orginal dragen v ring och bort tagen blind tarm på orginal rör går ca 75km/h
    vad för rör skulle göra så jag får bättre axx och om jag köper zx vad för vikter skulle jag kunna behöva? ska man byta något annat med om man köper rör ?
    80km/h
    Ride fast, or be last!

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    80km/h
    vadå 80km/h

  28. #28
    vad ska jag ha för avgassystem med en orginal cylinder dragen v ring. syftet är att den ska gå fort (sprint) och vilka vikter bör passa? har en slider 10

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av ekke Visa inlägg
    vad ska jag ha för avgassystem med en orginal cylinder dragen v ring. syftet är att den ska gå fort (sprint) och vilka vikter bör passa? har en slider 10
    kör på yasuni r funkar fint med orginal cylindern med, vet inte riktigt vilka vikter man skall köra på, köp lite olika och testa.

  30. #30
    Tjena, har stage 6 pro en strypning någonstans i röret?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in