Sidan 3 av 6 Första 12345 ... Sista

Ämne: Fiske tråden

  1. #61
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    2kg!?

    Allt under 4kg är smått!
    Små ja, men jag sa skitsmå

  2. #62
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Feting taggad på att fiska Får hoppas det blir något i helgen

  3. #63
    fiskade 2 dagar, typ 2-3h per dag nu i heljen fick 7st gäddor på fredagen samt 2 abborrar, oc h3 gäddot + 1 abborre på lördagen, ingen gädda var över 1kg, alla under 500g tytp!! vad e fel på fisken!?

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    fiskade 2 dagar, typ 2-3h per dag nu i heljen fick 7st gäddor på fredagen samt 2 abborrar, oc h3 gäddot + 1 abborre på lördagen, ingen gädda var över 1kg, alla under 500g tytp!! vad e fel på fisken!?
    Det är svårt att få större gäddor på sommarn, fiska djupare.

    Fick en abborre på 6-7hg idag

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Det är svårt att få större gäddor på sommarn, fiska djupare.

    Fick en abborre på 6-7hg idag
    fins ställen på 16-18 meter där vi brukar hålla oss till, oftast djup på krig 2 meter där vi är. kanske man borde testa jigg på djupare stället?

  6. #66
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    fiskade här på hökensås för ett tag sedan o drog upp årets första regnbåge på 5,8kg! blir till att grilla en bit av den imorn

  7. #67
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    fiskade igår i ösregnet fick 3 gäddor och lite hugg,polaren fick bara en största på 3,5kg men man e vart glad ändå
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  8. #68

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Funderar på att damma av flugfiske spöt, och träna upp skillsen igen Helt underbart med flugfiske
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  9. #69
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Funderar på att damma av flugfiske spöt, och träna upp skillsen igen Helt underbart med flugfiske
    flugfiskade för första gången serist i början på juni,kom kanske 10-20m iaf men ingen fisk dom hade släppt i fick så de stog flera stycken vi bryggorna
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  10. #70

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    flugfiskade för första gången serist i början på juni,kom kanske 10-20m iaf men ingen fisk dom hade släppt i fick så de stog flera stycken vi bryggorna
    Najs

    Blir nog att dra ut med båten nån dag och dra lite makrill
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  11. #71

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  12. #72
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Ingen liten fisk den

  13. #73
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Hoppas verkligen att du släppte tillbaka de flesta!
    alla utom typ 3 som svalt draget eller blivit skadade

    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Exakt, jag tycker gäddor på 2kg är skitsmå
    Där vi fiskade var 2kg bland de största

    Citat Ursprungligen postat av André Visa inlägg
    2kg!?

    Allt under 4kg är smått!
    kan inte på något säga att jag tycker 3,5kg är "smått" men inget speciellt sen beror det mycket på vars man fiskar..

  14. #74
    bumpar här.
    har pratat mycket om att börja flugfiska till sommarn och nu fick jag ett Vision Attack klass 8. Är den klassen för styv för att kunna fiska små saker?

  15. #75
    Måste ha lite tips vad det gäller fiskandet nu alltså. Har varit ute de senaste två veckorna men inte fått något alls. Vad gör jag fel?

    1. Har testat på enormt många ställen. Allt från större sjöar till mindre sjöar, samt även kusten. Dock alltid från land.

    2. Har testat både wobbler av olika färger och storlekar, 10 olika spinnare och en hel del skeddrag också. Även dessa olika sorter och modeller.

    3. Vevar på olika vis, varierar rätt mycket.

    4. Står länge på samma plats.

    Är det platserna jag väljer dåligt, dragen som är kassa (värt att tillägga är att det inte är några dyra drag, utan billigare pack) eller är jag helt enkelt dålig?

    Hur gör ni för att det ska nappa?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  16. #76
    tog just upp nätet (knutavstånd 45mm ,höjd 1,8 , tråd 0,20 , längd 30m). 12gäddor fick just o just upp dom i båten

  17. #77
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Måste ha lite tips vad det gäller fiskandet nu alltså. Har varit ute de senaste två veckorna men inte fått något alls. Vad gör jag fel?

    1. Har testat på enormt många ställen. Allt från större sjöar till mindre sjöar, samt även kusten. Dock alltid från land.

    2. Har testat både wobbler av olika färger och storlekar, 10 olika spinnare och en hel del skeddrag också. Även dessa olika sorter och modeller.

    3. Vevar på olika vis, varierar rätt mycket.

    4. Står länge på samma plats.

    Är det platserna jag väljer dåligt, dragen som är kassa (värt att tillägga är att det inte är några dyra drag, utan billigare pack) eller är jag helt enkelt dålig?

    Hur gör ni för att det ska nappa?
    Testa släng ut ett mete medans du spinnfiskar så är det större chans att du får nåt. Sen varierar det mycket från dag till dag! Har även märkt här att jag i princip aldrig får nåt om vattnet är för grumligt.
    Annars är det bara att prova olika drag och olika färger.
    Angående om dragen är kassa så är det ju bara att kolla på dem i vattnet, spinner spinnarna bra, simmar wobblerna bra osv.

    Får väl bjuda på lite fiskebilder också!

    En fisk när vi fiskade i Thailand


    Min far med en fin gädda


    Jag med en liten torsk
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  18. #78
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031

  19. #79
    Till helgen ska man fiska i farfars egna damm även sova där Lär bli riktigt kul då han alltid matar fisken på morgonen och alltid gjort så karp på 10kg är väl nåt man kommer få kämpa med

  20. #80
    hahaha igår tänkte ja starta denna tråd men orkade inte :p
    Har inte blivit mkt iår men ska ut på onsdag kommande vecka ska ja o polarn dra ut med båt o fiska! nån 15 kg gädda vore väl inte helt fel
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  21. #81
    Får blir att testa fler ställen i sådana fall. Börjar bli väldigt tråkigt att ha fiskat nästan dagligen i 14 dagar men utan ett enda napp. Dock varierat ställe, men kan säkerligen hitta bättre
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  22. #82

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Får blir att testa fler ställen i sådana fall. Börjar bli väldigt tråkigt att ha fiskat nästan dagligen i 14 dagar men utan ett enda napp. Dock varierat ställe, men kan säkerligen hitta bättre
    Var här runt är det du fiska då philip

  23. #83
    Imorrn bär det av till fiskepremiär för att fiska Regnbåge, Öring och röding!
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-06-26 klockan 20:21.

  24. #84
    Någon som testat jerkbait ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  25. #85
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Någon som testat jerkbait ?
    Arå, hur kul som helst är det. Det höjde mitt pb till 10.1

  26. #86
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Någon som testat jerkbait ?
    Roligt fiske sätt som också är mycket effektivt .

  27. #87
    Fiske de e grejer de!

    Så fort vinden mojnar nu framöver blir det makrillfiske med UL!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  28. #88
    Nytt spö ska beställas imon ;D mitt nuvariga pallar inte dra mer än 20 g drag, har däremot drag som ligger uppåt 40 g klassen, blir antagligen ett - Berkley Lighning Combo 10fot 15-55g
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  29. #89
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Imorrn bär det av till fiskepremiär för att fiska Regnbåge, Öring och röding!

    Då var man hemma, sammanlagt på 4 personer fick vi ca 30 gäddor. Den största låg på 6kg.

    Sen ädelfisk: så fick jag 1 regnbåge. de andra 3 fick nog kring 25-30 sammanlagt där också. RIKTIGT bra fiske!

  30. #90
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Fyfan vilken jävla fisk
    Tänk om man skulle se ett sånt där monster när man är och badar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in