1. #1

    hur skruvar man isär kopplingen?

    hur skruvar man isär kopplingen? såg en skit stor mutter på den, vad för storlek är det?

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    På liggande minarelli är det iallafall 24" hylsa, du bör använda en mutterdragare.


    EDIT: Förstog nu att du menade att du redan fått av kopplingsklockan och de från blocket.
    Vet inte riktigt vilken hylsa de är men du bör använda en stor shiftnyckel
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    På liggande minarelli är det iallafall 24" hylsa, du bör använda en mutterdragare.


    EDIT: Förstog nu att du menade att du redan fått av kopplingsklockan och de från blocket.
    Vet inte riktigt vilken hylsa de är men du bör använda en stor shiftnyckel
    MAN SKA ALDRIG ANVÄNDA SHIFTNYCKELN! förstörs fästena runt den.
    ONT; Det är 32/34 hylsa på den PÅ kopplingen

  4. #4
    Noob, det är bara att använda en mutterdragare med en krafthylsa.

    Jag ska nog våldta dig i röven för din dumhet.

  5. #5
    csmannen: du bor ju inte i örebro du bör inte börja skruva utan tillräckligt med verktyg.. köp dig en hylssats bara

  6. #6

  7. #7
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    när jag bytte på neosen så tryckte en kompis ihop den så den inte skulle flyga åt helvete, så skruva jag av den med en rörtång! det går men det är inte rätt
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  8. #8
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    MAN SKA ALDRIG ANVÄNDA SHIFTNYCKELN! förstörs fästena runt den.
    ONT; Det är 32/34 hylsa på den PÅ kopplingen
    Beror ju helt klart på vem som använder shiftnyckeln, du verkar inte kunna använda en
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    MAN SKA ALDRIG ANVÄNDA SHIFTNYCKELN! förstörs fästena runt den.
    ONT; Det är 32/34 hylsa på den PÅ kopplingen
    Jag har alltid använt den metoden och har inte dragit sönder en ända mutter hittills. Handlar om lite finkänsla med.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Om det är originaltryckfjädern så kan man klämma ihop skiten med ena handen ocksp och skruva av muttern, om man inte äter filmjölk till frukost då...
    Gröt ska de va

    Ne men är de första gången kan du ju be att en polare håller fast den, sen så tar du skiftnyckel/rörtång och drar utav bara helvete Åt rätt håll med.

  14. #14

  15. #15
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    [/B]
    ja det kan ju vara en fördel.
    Det är en bra början

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Om det är originaltryckfjädern så kan man klämma ihop skiten med ena handen ocksp och skruva av muttern, om man inte äter filmjölk till frukost då...
    Jag äter ingenting till frukost och har inte gjort sen 3an, men jag kunde hålla ihop den så det är inga problem. Svårare blir det dock med 50% ->
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #17

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Du skruvar iser kopplingen efter lunch allså
    Jo det blir svårare ju starkare man har. Original är ju som att klämma ihop ett par bröst!
    Jo, jag har med märkt av detta. Jag förstår dock verkligen inte vad det beror på. Kan det bero på att det krävs mer kraft för att komprimera ihop fjädern?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  19. #19

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    du har nog rätt, aldrig direkt fattat det själv heller.
    Rätt knepigt det där. Men alltså, en fjäder är ju en fjäder. Oavsett hur den ser ut, färg eller form så borde det ju gå att trycka ihop den ändå, med samma kraft. Har inte fattat varför eller hur de gör dem hårdare heller. Det är konstigt. Måste nog gå en snabbkurs i "En Sprialfjäders Anatomi."
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    haha
    ........
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in