Sidan 10 av 15 Första ... 89101112 ... Sista

Ämne: Tatuering

  1. #271
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Eller så väntar du tills du växt lite mer och gör en riktig tatuering med betydelse som du inte ångrar senare i livet
    "Betydelse" spelar ingen som helst roll när det gäller seriös tatuering..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  2. #272
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    "Betydelse" spelar ingen som helst roll när det gäller seriös tatuering..
    Stort +1!

  3. #273
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    "Betydelse" spelar ingen som helst roll när det gäller seriös tatuering..
    Vad blir roligast, att sitta där med en tribal intatuerad när man är 67 bast och försöka förklara för barnbarnen vadfan man tänkte på ELLER att man har en tatuering som betyder nånting, som t.ex. hans andra idé om "mom" & "dad" tatueringen, de är ju lite fiffigare.. Men med tanke på att han är så ung så tycker jag att han kan vänta nåt år till och försöka komma på vad han verkligen vill ha, just nu känns det mer som att han bara vill ha en tatuering för att känna sig cool :p

  4. #274
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Vad blir roligast, att sitta där med en tribal intatuerad när man är 67 bast och försöka förklara för barnbarnen vadfan man tänkte på ELLER att man har en tatuering som betyder nånting, som t.ex. hans andra idé om "mom" & "dad" tatueringen, de är ju lite fiffigare.. Men med tanke på att han är så ung så tycker jag att han kan vänta nåt år till och försöka komma på vad han verkligen vill ha, just nu känns det mer som att han bara vill ha en tatuering för att känna sig cool :p
    haha jag håller med, har själv en tribal och efter något år så blir man trött på skiten som fan, det var inte direkt en inpulsgrej heller utan jag ville ha en tribal länge men nu senare så tänker man bara fyfan vad löjligt och fult
    men ja man får göra det bästa utav situationen och kanske fylla ut den lite och lägga till ett till motiv så den kanske det blir lite bättre.

  5. #275
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Vad blir roligast, att sitta där med en tribal intatuerad när man är 67 bast och försöka förklara för barnbarnen vadfan man tänkte på ELLER att man har en tatuering som betyder nånting, som t.ex. hans andra idé om "mom" & "dad" tatueringen, de är ju lite fiffigare.. Men med tanke på att han är så ung så tycker jag att han kan vänta nåt år till och försöka komma på vad han verkligen vill ha, just nu känns det mer som att han bara vill ha en tatuering för att känna sig cool :p
    Sen när är en tribal seriöst genomtänkt? Varför kan man bara inte göra en tatuering som ser bra ut, samt väl genomtänkt som inte behöver betyda något? Bara för att en tatuering ska betyda något så behöver den inte automatiskt vara seriös.

    En "Mor & Far" tatuering kan vara lika förjävlig som en tribal. Med nån brutal ful font på handleden gjord av nån oseriös tatuerare så har man misslyckats lika hårt..

    Att vänta några år är verkligen att rekommendera, som du skrev.
    Senast redigerat av hence den 2011-12-22 klockan 03:40.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  6. #276

  7. #277
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det är ju kroppsutsmyckning? klart det inte handlar om att det ska betyda nått!
    Skillnaden mellan en tatuering som kroppsutsmyckning och en piercing är att en piercing kan du bara ta ut och låta den växa igen ifall du tycker att det är fult, ångrar du en tatuering blir det däremot dyrt ifall man nu väljer att ta bort den

  8. #278

  9. #279
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Skillnaden mellan en tatuering som kroppsutsmyckning och en piercing är att en piercing kan du bara ta ut och låta den växa igen ifall du tycker att det är fult, ångrar du en tatuering blir det däremot dyrt ifall man nu väljer att ta bort den
    Känns som att du kollat lite för mycket på Miami Ink skiten och fått för dig att alla tatueringar måste betyda något.
    Jag skulle inte säga att en seriös tatuering är en tribal tatuering, en seriös tatuering är bra gjord och snygg. Och precis som hence sa, att man inte har någon korkad font osv.

  10. #280
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Jo de har blivit lite uttjatat med tribal tatueringar..

    Funderar på mor o far med ett hjärta runt om eller "family first" med någon tuff bakgrund
    Du kommer med 99.9 % chans att ångra dig senare i livet.

  11. #281
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Skall tatuera in mitt födelsedatum på underarmen. Dock ska det vara ganska litet.
    Antagligen nu på lovet om det går som tänkt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #282
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vad står det?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Tror det står Norrland
    Yes. Det står norrland.

  13. #283
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Tror detta skulle fett på insidan av armen , dock mindre


    Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  14. #284
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tror detta skulle fett på insidan av armen , dock mindre


    Uploaded with ImageShack.us
    Fina ord, faktiskt! Var själv sugen ett tag på att tatuera in precis dom orden någonstans.

    Armen/armarna tror det skulle bli snyggast att ha allt på. Dock ej insidan, utan utsidan.
    Se bild! Fast fördelat så att ena meningen är på ena armen, och andra på den andra förstås...

    "Inställningen är halva grejen"

  15. #285
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Fina ord, faktiskt! Var själv sugen ett tag på att tatuera in precis dom orden någonstans.

    Armen/armarna tror det skulle bli snyggast att ha allt på. Dock ej insidan, utan utsidan.
    Se bild! Fast fördelat så att ena meningen är på ena armen, och andra på den andra förstås...

    aaah det tycker jag med! ; aa yttersidan kanske passar bättre , hmm jag vet inte med fördelat men får se , who knows liksom
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  16. #286
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    aaah det tycker jag med! ; aa yttersidan kanske passar bättre , hmm jag vet inte med fördelat men får se , who knows liksom
    Enligt mig så är insidan bättre för lite längre texter, och yttersidan för lite färre ord. Men smaken är ju som baken så!
    Du har ju all tid i världen att klura så, skissa upp/måla för att se hur det ser ut kanske? Känna hur det känns liksom... Har för mig att du var skillad med kritan!
    "Inställningen är halva grejen"

  17. #287
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Enligt mig så är insidan bättre för lite längre texter, och yttersidan för lite färre ord. Men smaken är ju som baken så!
    Du har ju all tid i världen att klura så, skissa upp/måla för att se hur det ser ut kanske? Känna hur det känns liksom... Har för mig att du var skillad med kritan!
    Jaa det har du rätt i ! , haha ja precis, aa det skall jag göra! , haha tackar så mycket! , har dock inte fastnat för detta med fina typsnitt ska dock börja med det!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  18. #288
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Jaa det har du rätt i ! , haha ja precis, aa det skall jag göra! , haha tackar så mycket! , har dock inte fastnat för detta med fina typsnitt ska dock börja med det!
    va du än gör ge fan i Old English, enligt mitt tycke så är de inte snyggt någonstans

  19. #289
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Vill verkligen tatuera mig. Men vågar typ inte gå inte i en studio. Haha. Snacka om patetiskt.

    Vill bara göra något litet. Antingen ett kors på axeln. Enkelt och snyggt. Kan även döljas.
    Eller 93 09 05 på underarmen.

    Blir irriterad på mig själv. Vill högst lägga typ 1000:-. Och detta lär knappast ta en timme!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #290

  21. #291
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Gör inget litet som förstatatuering, du kommer säkert ångra dig.
    För det känns som att du byter motiv var och varannan vecka och just nu vill du bara göra en tatuering för att få det gjort liksom.
    Byter var och varannan vecka? Jag ville tatuera in WHU fana, vilket är orealistiskt då jag inte ens heja på dem.
    Anledningen till att jag vill göra en liten är för att jag tycker stora tatueringar är fult.

    Ett kors har väl jag alltid velat tatuera. Och ser inte problemet med ett litet kors på armen alternativt en liten text på underarmen då det knappt syns. Så om jag nu mot förmodan skulle ångra mig, vilket jag inte tror så har det noll betydelse........
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #292
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    En annan sak. Hur ont tycker ni det gjorde att tatuera er? Givetvis är det ytters individuellt, men om ni ska jämföra det med något?
    Exempelvis nypa er allt vad ni kan, ta blodprov. Ja, ni fattar..
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  23. #293

  24. #294

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vill verkligen tatuera mig. Men vågar typ inte gå inte i en studio. Haha. Snacka om patetiskt.

    Vill bara göra något litet. Antingen ett kors på axeln. Enkelt och snyggt. Kan även döljas.
    Eller 93 09 05 på underarmen.

    Blir irriterad på mig själv. Vill högst lägga typ 1000:-. Och detta lär knappast ta en timme!
    Datumet du är född antar jag? Isåfall är vi födda på samma dag

  25. #295
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Datumet du är född antar jag? Isåfall är vi födda på samma dag
    Yes sir!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  26. #296
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    En annan sak. Hur ont tycker ni det gjorde att tatuera er? Givetvis är det ytters individuellt, men om ni ska jämföra det med något?
    Exempelvis nypa er allt vad ni kan, ta blodprov. Ja, ni fattar..
    Typ hårt med naglarna på det stället du vill ha, det är nästan samma sak

  27. #297

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Yes sir!
    Haha fan va kul!

  28. #298
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Haha fan va kul!
    Min morsa fyller också då! Fast några år tidigare

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  29. #299
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Och min syster skulle också det. Men föddes 7 tidigare :-P

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  30. #300
    JOSSYYs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Coldhell, sthlm
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Nu har jag bara tatuerat mig på revbenen, men för att likna den smärtan så slå dig själv allt vad du har tre gånger på samma ställe, riv sedan allt vad du kan med naglarna och sedan lite sveda på det så är du nog hemma!
    hahahaha, jag tycker den känslan är mer typ att någon drar en slö kniv lite lätt så att det liksom bränner och nyps på samma gång. Sen när man skuggar är det bara jag som tycker att det känns som alla ben i hela kroppen vibrerar?

    Fast andra delar av kroppen är smärtan mer som att man drar en nål på huden med lite tryck typ. haha

    Längtar dock till pengarna rullar in som dom ska sen blir det en gadd från höft-revben-skuldra förhoppningsvis!
    http://www.facebook.com/gbgx3m
    Gå in o gilla redan nu så du är uppdaterad om sommarens händelser i bild och ord!
    http://www.facebook.com/JuicyPhot0s

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in