1. #1

    Piaggio Cdi/tändspole problem!

    Hallå!

    Tänkte fråga en sak.

    Är så att cdi'n på morsans moppebil har pajjat...

    Är en så kallad "Amica A50". Är piaggio's scooter motor i den.

    Men nu till problemet. Den trasiga har 4st kablar.. En grön, en röd, en vit och sedan en svart/gul kabel.

    Beställde en ny cdi/tändspole till piaggio och den har bara 3 uttag. röd,vit och grön. så den svart/gula kabeln har inge plats, Vad är den svart/gula kabeln till för?

    Kan inte läsa på den gamla tändspolen/cdi'n för att där går alla kablar in i boxen... Alltså inte som på dom flesta vanliga ducati tändspolarna.


    Edit; Ska försöka kolla vart kablarna i elsystemet tar vägen. Är dock små krångligt... Är så jävla trångt.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Väldans vad du har problem hela tiden!
    Tyst.. Inte mina problem utan morsans^^ Men blir jag som får mecka ska ut och testa nu

    EDIT; Testade utan den svart/gula kabeln och gnista fanns de Ska bara byta tändhatt. Den s om man fick med var för stor.
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-10-23 klockan 13:12.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  4. #4
    Jag har problem med min tändspole nu till amican.. Jag undrar om någon vet om själva kabeln från tändspolen till själva tändhaten är löstagbar eller sitter fast. Min har brunnit av.. :/

  5. #5
    Den går att ta loss, man skruvar bort den. Om det nu är samma spole/cdi som ape50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in