Hybridvisning

moppe Vatten krångel Derbi Senda! Hjälp! *LÖST*

Hej! OBS! Slänger upp ett par bilder imon så ni ser/förstår lättare!

Har en Derbi Senda 05:a.
    Helt Original.

När jag skulle byta växellådsolja så var färgen på oljan inte vacker, väldigt ljus och man såg att det var vatten i den. Någonstans så läcker det in vatten! Då är frågan vart? Jag anar att det kan vara packboxen vid vattenpumpen som är konstig. Bytte packboxen för någon vecka sedan då det rann vatten ur det lilla hållet bredvid vattenpumpen. Men packboxen vill inte gå ändå in,den går in halvvägs men sedan tar den i på kanterna liksom, omöjligt att få in den mer.

Då undrar jag, är det detta som orsakar att vatten kommer in i motorn, att packboxen inte tätar som den ska. Har någon en aning om att packboxen inte ska ändå in eller något annat.

SKRIV! ALLA SVAR UPPSKATTAS
    Senast redigerat av Niklano den 2010-11-02 klockan 17:18.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Den ska ändå in.. Iaf på Am6 motorn så ska den ändå in Tror det är samma på EBS motorn med =)

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Den ska ändå in.. Iaf på Am6 motorn så ska den ändå in Tror det är samma på EBS motorn med =)
    Okej, men asså det går verkligen inte, :S Ska ta kort imon och lägga upp! Så ska jag visa vad jag menar

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Okej, men är du säker på att du köpt rätt packbox till din motor då ?

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Okej, men är du säker på att du köpt rätt packbox till din motor då ?
    Yes 100%.

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Hur löste du det sen? Skulle va bra och veta då jag ska göra detta nästa vecka

Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Hur löste du det sen? Skulle va bra och veta då jag ska göra detta nästa vecka
    Jag mitt dumfan trodde att packboxen tog i blocket, men det visade sig att det var 2 packboxar till innanför, så bytte bara ut de gamla delarna mot detta kitt: http://twostroke.se/product.asp?product=9472

Du behöver inte byta hela axeln om den är fin och hel.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in