Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
  1. #31

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Södra Sthlm
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    det är en bra bit vintertid, sen är det endå inte tänkt att alla ska drifta runt, så tycker vinsta är bättre.
    måste ju sladda genom hela spånga osv om vi ska till solvalla, jobbigt med snö då
    Lätt för dig att säga som vill ha träffen precis utanför dörren.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    det är en bra bit vintertid, sen är det endå inte tänkt att alla ska drifta runt, så tycker vinsta är bättre.
    måste ju sladda genom hela spånga osv om vi ska till solvalla, jobbigt med snö då
    Men syftar på att det är en jäkligt stor yta att vara på o leka! Inget ivägen etc!

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av Seriösa Sven Visa inlägg
    Lätt för dig att säga som vill ha träffen precis utanför dörren.
    Är ju inte direkt någon skillnad för dig om du bor på söder om det är solvalla eller vinsta? Lika långt ändå typ.

  4. #34
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Seriösa Sven Visa inlägg
    Lätt för dig att säga som vill ha träffen precis utanför dörren.
    trevlig attityd vinner!
    och nej, jag bor i Viksjö, en bit att köra oavsett.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #35
    Jag kan tro att bilprovningen också är väldigt ordentligt plogad jämfört med solvalla som bara plogas in för att hestar ska springa

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Jag kan tro att bilprovningen också är väldigt ordentligt plogad jämfört med solvalla som bara plogas in för att hestar ska springa
    Man får väl åka och kolla då innan!

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Man får väl åka och kolla då innan!
    Eller ta reda på när det är hestar som springer!

    Jag tror det skulle bli mer lyckat på solvalla

  8. #38
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Eller ta reda på när det är hestar som springer!

    Jag tror det skulle bli mer lyckat på solvalla
    mycket möjligt, men tycker vi kan köra på detta och se vart det leder, om det blir relativt "lyckat" kan vi/någon annan arrangera på solvalla eller något?
    vill bara se hur många som vågar komma ut i kylan, tycker de flesta blir wow-geeks så fort det blir vitt ute men men..
    Men en ball grej enligt mig, det vore att fixa ett Mälaren meet. att man ses på isen utanför Hässelby strand eller något och grillar lite korv och eventuellt en "drifting tävling?". MEN, isen lär inte vara så tjock att flera kan köra runt fören i januari - början av februari. Har varit ute på en liten sjö i kallhäll redan men mälaren med alla strömmar.. nja!!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  9. #39
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    mycket möjligt, men tycker vi kan köra på detta och se vart det leder, om det blir relativt "lyckat" kan vi/någon annan arrangera på solvalla eller något?
    vill bara se hur många som vågar komma ut i kylan, tycker de flesta blir wow-geeks så fort det blir vitt ute men men..
    Men en ball grej enligt mig, det vore att fixa ett Mälaren meet. att man ses på isen utanför Hässelby strand eller något och grillar lite korv och eventuellt en "drifting tävling?". MEN, isen lär inte vara så tjock att flera kan köra runt fören i januari - början av februari. Har varit ute på en liten sjö i kallhäll redan men mälaren med alla strömmar.. nja!!
    Hur tappad är du? Ska vi slänga ut massa kåta moppepöjks på is och låta dom sladda runt?
    Medveten om hur det kommer se ut? Risken att en enda av dessa vet hur man ska gå till väga om isen brister är som att jag skulle skrapa fram 1 000 000 på triss.

    Jag tycker att du lägger ner den ideén.

    Får väl se om jag dycker upp eller om jag är och jobbar, vet inte riktigt hur mitt lov ser ut.
    Lev livet, varje dag har sitt pris...

  10. #40
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    Hur tappad är du? Ska vi slänga ut massa kåta moppepöjks på is och låta dom sladda runt?
    Medveten om hur det kommer se ut? Risken att en enda av dessa vet hur man ska gå till väga om isen brister är som att jag skulle skrapa fram 1 000 000 på triss.

    Jag tycker att du lägger ner den ideén.

    Får väl se om jag dycker upp eller om jag är och jobbar, vet inte riktigt hur mitt lov ser ut.
    Trevliga apan dyker upp!
    om du inte känner till det så plogar de upp för vikingarännet med stora arbetsfyrhjulingar på isen runt februari, från viken i kungsängen till stan någonstans.. man kan alltid ha en isborr med för att mäta tjockleken? måste jag skriva i DETALJ för att verka medveten om riskerna? Sedan sa jag bara att det vore en ball grej dessutom, som med största sannolighet inte kommer gå igenom.
    Senaste två åren har även bilar vistats på vissa delar av mälaren runt den tidpunkten..

    EDIT: Plogning gjordes redan den 14:e vid Kairo utanför Upplands Väsby
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  11. #41
    Jag kan inte komma på snowmeet tror jag, ska till Österrike, åker på nyårsafton och är borta en vecka tror jag

  12. #42
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jag kan inte komma på snowmeet tror jag, ska till Österrike, åker på nyårsafton och är borta en vecka tror jag
    men! illa planerat, såklart man planerar efter ett litet snowmeet?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  13. #43
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Jag kan inte komma på snowmeet tror jag, ska till Österrike, åker på nyårsafton och är borta en vecka tror jag
    Bortskämt jävel och åker till Österrike när det finns lika mycket snö här!!!!!!

  14. #44
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Bortskämt jävel och åker till Österrike när det finns lika mycket snö här!!!!!!
    Haha Finns ju nästan lika höga berg här också!

  15. #45
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    synd att man inte är gammal nog så man får köra moppe på vägen annars hade jag kommit

  16. #46
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    synd att man inte är gammal nog så man får köra moppe på vägen annars hade jag kommit
    Synd det! men iof så är det nästan inga blånissar ute på vintern så skulle nog vara lugnt
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  17. #47
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Synd det! men iof så är det nästan inga blånissar ute på vintern så skulle nog vara lugnt
    haha okej men de är en bit och köra jag bor i örbyhus som ligger mellan tierp och österbybruk så de tar ett tag och köra eftersom jag har slicks på jag va ute och körde igår och jag kom upp i 10km/h

  18. #48
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    haha okej men de är en bit och köra jag bor i örbyhus som ligger mellan tierp och österbybruk så de tar ett tag och köra eftersom jag har slicks på jag va ute och körde igår och jag kom upp i 10km/h
    haha skulle ta en vecka! själv har jag allround bak och slicks fram, skitsvårt att svänga men raktfram är det bara att gasa
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  19. #49
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    haha skulle ta en vecka! själv har jag allround bak och slicks fram, skitsvårt att svänga men raktfram är det bara att gasa
    Okej :-) jag har ju crossdäck som har suttit på min cross men tar ju iaf grymt lång tid. Men de blir inge crusing va ? För annars kan pappa kanske skjutsa , för man kunde komma utan moppe va ?

  20. #50
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Okej :-) jag har ju crossdäck som har suttit på min cross men tar ju iaf grymt lång tid. Men de blir inge crusing va ? För annars kan pappa kanske skjutsa , för man kunde komma utan moppe va ?
    Tror ärligt talat att det inte är värt att åka så långt för att stå ute i kylan är nog mest för dom som bor häromkring men är bara att komma
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  21. #51
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tror ärligt talat att det inte är värt att åka så långt för att stå ute i kylan är nog mest för dom som bor häromkring men är bara att komma
    Okej , men skulle da vara på solvalla ??

  22. #52
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tror ärligt talat att det inte är värt att åka så långt för att stå ute i kylan är nog mest för dom som bor häromkring men är bara att komma
    Håller med där lite, blir mest ett "prat meet" att snacka och umgås och inte köra nått i stortsätt
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Okej , men skulle da vara på solvalla ??
    nej, kolla första inlägget
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  23. #53
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Håller med där lite, blir mest ett "prat meet" att snacka och umgås och inte köra nått i stortsätt

    nej, kolla första inlägget
    Okej , men kunde va kul ändå att hitta lite kontaker osv men jag får se om jag kommer hoppas ni står ut med en 13 åring , visseligen ingen dryg p12 men iaf

  24. #54
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    Okej , men kunde va kul ändå att hitta lite kontaker osv men jag får se om jag kommer hoppas ni står ut med en 13 åring , visseligen ingen dryg p12 men iaf
    whuuut, 13bast och börjat köra redan? med i star crew när du inte har kort osv? alla är välkommna med moppe intresse iochförsig. kul om du tar med dig äldre kompisar oxå
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  25. #55
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    whuuut, 13bast och börjat köra redan? med i star crew när du inte har kort osv? alla är välkommna med moppe intresse iochförsig. kul om du tar med dig äldre kompisar oxå
    hehe aa Hast tyckte jag skulle va med . De blir nog så att jag inte kommer , pappa och jag har pratat om de men han tycker att de är för långt att köra mig. Men om de blir nått mellan uppsala och gävle så kommer jag

  26. #56
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    hehe aa Hast tyckte jag skulle va med . De blir nog så att jag inte kommer , pappa och jag har pratat om de men han tycker att de är för långt att köra mig. Men om de blir nått mellan uppsala och gävle så kommer jag
    Till frihamnen får du komma iaf!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  27. #57
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Till frihamnen får du komma iaf!
    lätt bland det bästa på året!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  28. #58
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Till frihamnen får du komma iaf!
    okej , men äre mkt cruising ? eftersom jag inte får köra moppe på vägen så kan jag ju inte ta med den ganska tråkigt om hela högen drar så står jag där sj utan moppe

  29. #59
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    lätt bland det bästa på året!
    ja lätt! längtar redan, med stalkern och grejer
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    okej , men äre mkt cruising ? eftersom jag inte får köra moppe på vägen så kan jag ju inte ta med den ganska tråkigt om hela högen drar så står jag där sj utan moppe
    ja det är det men klockan ett är vi i frihamen och då är vi där i stortsätt hela dagen och åker ingenstans. du kan ta med moppen och rejsa på strippen beroende på setup du har?
    men frihamnen Marathon är värt att komma på alla gånger!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  30. #60
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    ja lätt! längtar redan, med stalkern och grejer

    ja det är det men klockan ett är vi i frihamen och då är vi där i stortsätt hela dagen och åker ingenstans. du kan ta med moppen och rejsa på strippen beroende på setup du har?
    men frihamnen Marathon är värt att komma på alla gånger!
    okej, jag kommer dit men tar nog inte med mig moppen för den är helt orginal , kanske tar med den om röret är klart

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in