1. #1

    Effektrör (pluggat) - Dåligare?

    Tjenare Moppenet. Jo nu är det så att jag har funderat på att införa ett PLUGGAT** effektrör till mina yamaha aerox då det är mycket snyggare och kanske även låter bättre?

    Men det jag har hört från en kompis är att det bara kommer gå sämre då, om jag skaffar ett pluggat?
    Blir det någon skillnad alls på accet?

    Tacksam för svar på frågor! Tack för mig

  2. #2
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    varför ska du lägga ner en massa pengar på ett rör om du ändå inte ska köra trimmat?
    onödigt! eller har du för mycket pengar...? :o
    effektmässigt när röret är pluggat så kan du få sämmre bottenvrid, mer vet jag inte..
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    varför ska du lägga ner en massa pengar på ett rör om du ändå inte ska köra trimmat?
    onödigt! eller har du för mycket pengar...? :o
    effektmässigt när röret är pluggat så kan du få sämmre bottenvrid, mer vet jag inte..
    haha, jadu.. jag tycker det är extremt mycket snyggare, plus ljudet

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Guudzy Visa inlägg
    haha, jadu.. jag tycker det är extremt mycket snyggare, plus ljudet
    det ger inte samma effekt som urpluggat men lite mer effekt än org. ska det nog ge, kom ihåg att om du ska köra "lagligt" måste du besikta om moppen med det avgasröret

  5. #5
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Alla pluggade effektrör brukar i regel ge aningen mindre effekt än pluggade original, men det löser du enkelt med att slipa/borra upp pluggen en aning, ju mer du tar desto mer effekt.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    det ger inte samma effekt som urpluggat men lite mer effekt än org. ska det nog ge, kom ihåg att om du ska köra "lagligt" måste du besikta om moppen med det avgasröret
    Fel och fel!

    Du behöver inte besikta moppen om du köper ett nytt rör/delar såvida dom är CE märkta och det strypta röret kommer ge sämre effekt än orginal men som Emil nämde, det fixas enkelt med lite borrning.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Derbimikael Visa inlägg
    Fel och fel!

    Du behöver inte besikta moppen om du köper ett nytt rör/delar såvida dom är CE märkta och det strypta röret kommer ge sämre effekt än orginal men som Emil nämde, det fixas enkelt med lite borrning.
    okej hade för mig att man måste besikta om dom eftersom man sätter på en "icke orginal" del, jaja

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    okej hade för mig att man måste besikta om dom eftersom man sätter på en "icke orginal" del, jaja
    Nya regler

  9. #9
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Moppen går iaf piss med ett pluggat effektrör, ja testade när ja hade Roxx innan ja pluggade ur mitt Yasuni så testa ja att köra pluggat, gick som en påse skit. Klara knappt uppförsbackar. Orig. rör med blindtarm ger en klar bättre effekt än ett trimrör med en plugg i.

  10. #10
    Du får inte samma effekt med ett pluggat? , kompisen köpte ju effektrör vi filade ut pluggen direkt?

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    köp gianelli next det låter bra, billigt och ger knappt ingen effekt
    vad ligger ett sådant på då ?

  13. #13
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Mellan 700-1200 Billigt som fan vetu

  14. #14
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    ja skulle seriöst skämmas om ja gled runt med ett effektrör med plugg i tänk dig när små zx & tk fuckos ställer sig bredvid dig vid ett rödljus & så kör du original , brorsans prova sitt pluggade zx innan han plugga ur de , gav kanske ngt bättre axx bara

  15. #15
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    ja skulle seriöst skämmas om ja gled runt med ett effektrör med plugg i tänk dig när små zx & tk fuckos ställer sig bredvid dig vid ett rödljus & så kör du original , brorsans prova sitt pluggade zx innan han plugga ur de , gav kanske ngt bättre axx bara
    Tvek på att han fick bättre acc.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tvek på att han fick bättre acc.
    utan att säga för mkt men zx är ju lågvarviga då borde de ge bättre fart på låga varv mest..
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #17
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    utan att säga för mkt men zx är ju lågvarviga då borde de ge bättre fart på låga varv mest..
    Pluggen förstör det hela iaf.

  18. #18
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Pluggen förstör det hela iaf.
    det var nästan så man iinte märkte asså , bara onödigt att ha pluggat effektrör , är ju fan att skämma ut sig självföfan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in