Ämne: el start fel

  1. #1

    Thumbs down el start fel

    när jag trycker på startknappen så surrar det bara från variatorn, jag tog bort variatorkåpan och kollade vad det var. Startmotorn tror jag det är snurrar bara. det händer inget mer.
    Hjäälp

    Edit 1. det är startdrevet som står och spinner
    Senast redigerat av jojjztah den 2010-05-30 klockan 20:37.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    när jag trycker på startknappen så surrar det bara från variatorn, jag tog bort variatorkåpan och kollade vad det var. Startmotorn tror jag det är snurrar bara. det händer inget mer.
    Hjäälp
    vad har du för moppe?

  3. #3
    gilera stalker..

  4. #4
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    när jag trycker på startknappen så surrar det bara från variatorn, jag tog bort variatorkåpan och kollade vad det var. Startmotorn tror jag det är snurrar bara. det händer inget mer.
    Hjäälp
    Laddat batteriet? låter som att det är det problemet du beskriver.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    gilera stalker..
    kolla om du har glömt sätta i http://twostroke.se/product.asp?product=20002 elr liknande. för utan den så kan inte startmotorn starta moppen. Men testa ladda upp det först. de laddas när du kör.

  6. #6
    men startmotorn snurrar, den ska väll ändå "haka" fast och tända?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Roxxdennis Visa inlägg
    kolla om du har glömt sätta i http://twostroke.se/product.asp?product=20002 elr liknande. för utan den så kan inte startmotorn starta moppen.
    den sitter fast på startmotorn eller?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    den sitter fast på startmotorn eller?
    den sitter i där variatorn å allt är, de är den Startmotorn driver det kugghjulet och kugghjulet driver i sin tur igång motorn men den ser inte exakt ut som på dendär bilden skulle ja tro

  9. #9
    Förklarar lite bättre nu.. När jag trycker på startknappen så spinner bara startdrevet, den hakar aldrig fast så att de tänder. då jag provade igen så hände ingenting

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Förklarar lite bättre nu.. När jag trycker på startknappen så spinner bara startdrevet, den hakar aldrig fast så att de tänder. då jag provade igen så hände ingenting
    startdrevet kanske har blivit utslitet så den inte kan dra igång motorn eller så orkar den inte. testa ladda batteriet fullt

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Roxxdennis Visa inlägg
    startdrevet kanske har blivit utslitet så den inte kan dra igång motorn eller så orkar den inte. testa ladda batteriet fullt
    Hur vet man om drevet är utslitet?
    laddar batteriet nu, så det blir att testa ikväll!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Hur vet man om drevet är utslitet?
    laddar batteriet nu, så det blir att testa ikväll!
    du kan kolla på drevet om typ ''gaddarna'' som ska dra igång den är slitna så dom inte ens når fram då snurrar ju bara den.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Roxxdennis Visa inlägg
    du kan kolla på drevet om typ ''gaddarna'' som ska dra igång den är slitna så dom inte ens når fram då snurrar ju bara den.
    Provade nyss och av någon konstig anledning hakade den fast och började snurra. Nu kom ett nytt problem. Det kommer ingen bensin in i förgasaren så jag vet inte vad jag kan göra åt det....

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Provade nyss och av någon konstig anledning hakade den fast och började snurra. Nu kom ett nytt problem. Det kommer ingen bensin in i förgasaren så jag vet inte vad jag kan göra åt det....
    Tanka

    Nej men kolla bensinslangen så att det inte är igentäppt eller liknande,rengör oxå förgasaren

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av jojjztah Visa inlägg
    Provade nyss och av någon konstig anledning hakade den fast och började snurra. Nu kom ett nytt problem. Det kommer ingen bensin in i förgasaren så jag vet inte vad jag kan göra åt det....
    kolla så att vakum slangen inte har ramlat av

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Roxxdennis Visa inlägg
    kolla så att vakum slangen inte har ramlat av
    Båda slangarna från vakumsaken är ikopplade, kan inte förstå varför det inte ska komma bensin

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in