Hybridvisning

Puch dör vid gas [28mm krök]

Tjena.
    Köpte för 10 dagar sen en puch maxi i väldigt dåligt skick. Jag plockade ner hela moppen och har rengjort allt i detalj och även fixat ram/bromsar etc.

Så idag skruvade jag ihop hela moppen men även ett öppet luftfilter och en 28mm krök+dämpare(insugspluggen sitter kvar).. Innan det var den original.

Nu till problemet. Moppen låter hur bra som helst på tomgång och startar på första eller andra kicken. Jag kan ge ca 15-20% gas och glida iväg lite lätt men när jag ger mer gas så dör den bara.

Originalmunstycket är storlek 54 och jag har testat med 60 men vet inte om jag märker någon skillnad. Ska jag testa med större storlekar tex 68-70? Eller kan det vara något annat som ligger bakom?

Jag ska även dra insugspluggen, jacka kolven och borra förgasaren, vad för munstycke rekommenderar ni då om original är 54(12mm bing förgasare)

Mvh Nanger

prova med större
    K50

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    prova med större munstycke om den bööar när du ger mer gas, eller prova skruva in luftskruven.

Rekommenderar ni någon speciell storlek?

Jag är osäker på om det är munstycket då den går lika dant när jag har på originalkröken och det är i stort sätt ingen skillnad på munstycke storlek 54 och 60.

Har en fråga till.
    Hur märker man om en moppe drar tjuvluft?
    Och hur märker man om tändstiftet är dåligt?

1:Man sprejar startgas där man tror att man har läck, läcker det så är det där det är.
    2:Man byter stiftet, blir det bättre så var det gamla däligt....

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    har du någon choke? prova om det går bättre när du använder choken, gör det det så byt munstycket

Det finns väl ställbart munstycke till bing 12!!!

Det kan vara dåligt stift.
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

haha fan va lustigt jag har nästan exakt samma problem har också en puch maxi som startar efter 1a eller 2a kicken (är din röd också ?). Men testa att använda flödaren och choken, brukar funka för mig men bara en kort kort stund, jag misstänker att den får för lite bensin eller något. Att leka med luftskruven funkar men problemet (på min iaf) blir då att den drar iväg om skruven är helt inskruvad och självklart kvarstår problemet :/ .

Men jag ska senare idag/imorgon göra rent hela föggen och dra om all el, har massa kablar som hänger och skräpar :S Hur som haver lycka till! MVH Robin

Reg.datum
    Nov 2010
    Testa byt till original munstycke och original luftburk. Dör den då så borde du kolla upp så soppan kommer fram ordentligt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in