Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Vad gör snabbgas-handtag?

    tjena moppenet! jag undrar vad ett snabbgas-handtag gör? kanske låter lite konstigt men eftersom jag inte vet så måste jag ju fråga någon

    tex. http://twostroke.se/product.asp?product=11158

    // Robe rrx
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  2. #2
    Ändrar utväxlingen på gaswiren så du behöver bara vrida jättelite på handtaget så ger den fullt direkt typ. Hoppas du fattade

  3. #3
    jaha fan de låter ju nice jag fattade tack så mykcet
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ändrar utväxlingen på gaswiren så du behöver bara vrida jättelite på handtaget så ger den fullt direkt typ. Hoppas du fattade
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  4. #4
    eller som min kompis sa, man får gasres när man har sånt handtag! haha nejdå men det precis som elisson säger, man behöver inte vrida gashandtaget lika mycket för att få full gas

  5. #5
    haha skön kille okej alltså full gas eller inget ?
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    eller som min kompis sa, man får gasres när man har sånt handtag! haha nejdå men det precis som elisson säger, man behöver inte vrida gashandtaget lika mycket för att få full gas
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    haha skön kille okej alltså full gas eller inget ?
    Nästan typ

  7. #7
    Jag har själv snabbgas på min senda! Tycker det är ganska skönt faktist, det blir liksom full gas dirr istället.

  8. #8

  9. #9
    Det är inge svårt att fixa på ett orginal handtag heller! Bara skruva ut den skruven som sitter på handtaget som man spänner wiren med Jag kunde iallafall göra så!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Själv tycker jag inte om snabbgas. Är så "okänsligt" när man ska ligga på halvgas eller ligga och småputtra!
    När man kör växlat som mig kan man ändå ligga och småputtra lite! Bara att växla upp till sexan när man ligger i 50 sen drar man halvgas (går faktist att ha halvgas) sen så ligger den och puttrar ett tag iaf, fast vetefan hur det ska gå för mig när jag ska hålla cruise nästa år, hehe får växla upp alla växlar dirr!

  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Jag tkr det e enkelt att anpassa gasen me kortaste snabbgasen iofs har jag inte den vassaste maskinen men endå
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Själv tycker jag inte om snabbgas. Är så "okänsligt" när man ska ligga på halvgas eller ligga och småputtra!
    Sant! Tkr också det är sjukt jobbigt för man kan inte köra lugnt typ när man ligger med några polare o raggar runt lite i stan. Föredrar originalgashandtag och dessutom går dom där jävla snabbgashandtaget sönder efter ett tag Skit kvalite

  15. #15
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Snabbgas är ett måste man vill ju inte vrida armen av sig!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #16
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Har man lite större förgasare måste man ju vrida om original-handtaget 2 varv typ

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Har man lite större förgasare måste man ju vrida om original-handtaget 2 varv typ
    ¨

    vad menar du med LITE? jag bytte från 12 till 17,5 mm och märkte knappt skillnad

  18. #18
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    ¨

    vad menar du med LITE? jag bytte från 12 till 17,5 mm och märkte knappt skillnad
    Haha, men när jag bytte från original (13mm) till 21mm så var det knappt det gick att ta i "ett varv", alltså så att man var tvungen att ta ett nytt tag för man kunde inte vrida handleden så mycket

  19. #19
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Sant! Tkr också det är sjukt jobbigt för man kan inte köra lugnt typ när man ligger med några polare o raggar runt lite i stan. Föredrar originalgashandtag och dessutom går dom där jävla snabbgashandtaget sönder efter ett tag Skit kvalite
    Det beror på vad man kör med för märke, Tommaselli säger jag bara!

    Snabbgas köper man om det behövs, enligt mig så är det när man närmar sig 30 mm gasare.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  20. #20
    hehe 16,5mm fögge här så behövs kanske inte men har iaf fått svar på min fråga tack
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  21. #21
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Sant! Tkr också det är sjukt jobbigt för man kan inte köra lugnt typ när man ligger med några polare o raggar runt lite i stan. Föredrar originalgashandtag och dessutom går dom där jävla snabbgashandtaget sönder efter ett tag Skit kvalite
    Helt fel, du kanske har köpt TNT osv men tommaselli är grejer de riktigt snygga också
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Har man lite större förgasare måste man ju vrida om original-handtaget 2 varv typ
    Märker de lite på sendan, får vrida en hel del :/
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det beror på vad man kör med för märke, Tommaselli säger jag bara!

    Snabbgas köper man om det behövs, enligt mig så är det när man närmar sig 30 mm gasare.
    Jag kör det på 8mm borrad till 12 men det behövs pga org gashandtaget har semestergas o e förjävla oskönt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Har man lite större förgasare måste man ju vrida om original-handtaget 2 varv typ
    menar du på din mt5a? för att det e typ lika på min mt5 xD

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det beror på vad man kör med för märke, Tommaselli säger jag bara!

    Snabbgas köper man om det behövs, enligt mig så är det när man närmar sig 30 mm gasare.
    +1

  25. #25
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av HoQ Visa inlägg
    menar du på din mt5a? för att det e typ lika på min mt5 xD
    Exakt

  26. #26

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Själv tycker jag inte om snabbgas. Är så "okänsligt" när man ska ligga på halvgas eller ligga och småputtra!
    Du får helt enkelt vara manligt och hänga förgasaren i fullgasläge samt skaffa en dödarknapp för kurvorna.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det beror på vad man kör med för märke, Tommaselli säger jag bara!

    Snabbgas köper man om det behövs, enligt mig så är det när man närmar sig 30 mm gasare.
    håller med dig! tommaselli ska det vara själv kör jag med 30mm förgasare och snabbgas, greppar direkt

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Det beror på vad man kör med för märke, Tommaselli säger jag bara!

    Snabbgas köper man om det behövs, enligt mig så är det när man närmar sig 30 mm gasare.
    Just fan dom gör snabbgashandtag också Dom är säkert bra! Har själv bara erfarenhet av TNT och stage6

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in