Ämne: 70cc på dt
-
2010-11-01, 00:07 #1
70cc på dt
om man sätter 70cc på yamaha dt50 måste men byta ngt anntat på den för att den ska gå bra?
-
2010-11-01, 00:23 #2
beror på vad det är för cylinder. de billigaste kan man bara slänga på och sedan byta munstycke.
värsting cyllar vill gärna ha större förgasare och effektpipa, samt en racevev.
-
2010-11-01, 00:28 #3
beror på vad han menar för model är det mx eller gammal r så finns ingen race vev utan bara ''top race'' som är lika som orginal bara det namnet för att folk ska köpa det. ''70''cc (63) förgasare, drev, krök. ska du skaffa över 16,5 förgasare behöver du 4läppars reeds, för orginal reedsen öppnar sig bara max ca 16mm
-
2010-11-01, 01:23 #4
jag köpte en 70 cc polini.. ... dt mx asså... behövde byta koppling för att få ur allt iallfall.. sen rör. förgasare osv osv
-
2010-11-01, 01:36 #5
hmm sant det där med lammelslir är nog dt ganska känd för. har själv polini det slirar rejält. det räcker inte med hårdare fjädrar då det inte är tillräklig friktionsyta då det bara är två lammels koppling. om du ska sattsa på lite grövre trimning införskaffa 4lammels koppling. då behöver du inte modifiera transmissions kåpan. själv har man yz85 6lammels koppling som ska installeras snarast. men som sagt för att den ska gå bra. 45 högkomps topp, större förgasare (beror på vad du själv vill ha) 4läppars reeds, krök, 4lammels.