Sidan 6 av 9 Första ... 45678 ... Sista
  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Webhallen tar 749 kr för Collector Edition.
    Man får ju vad man betalar för och grafiken verkar MINST sagt väl tilltagen. Men vilka hutlösa priser! Skulle var kul att testa så man opartiskt kan jämnföra det med Forza 3.

  2. #152

  3. #153
    Kan tipsa om att Elgiganten säljer Gran Turismo 5 för 379 kr idag, iaf i Gävle..
    Daniel Öbrink

  4. #154

  5. #155

  6. #156

  7. #157
    haha ska sälja min ps3 så jag har råd att köpa trim xD

  8. #158

  9. #159
    Så, vad tycker jag om GT5?

    Ljudet som många klagar på är ljusår bättre än vad GT4 var, det kommer man inte ifrån. har man ett bra ljudsystem hemma märks det, kör man på originaljunk direkt från TV märks det inte lika noga.

    När det gäller spelmusik så kan man importera egen musik, har en lista på 15 GB i mitt PS3 så nu har man spelmusik för det närmaste året, på en randomlista.

    Grafiskt sett finns det lite småmissar men helheten är awesome.

    Körkänslan är en vinnare, det finns det inget som helst snack om. I GT4 var det som att köra på is när bilarna väl fick sladd men här är fysiken verklighetstrogen, här kan man ligga på gränsen och verkligen känna vart man har bilen och snällt hämta hem sladdarna. Körfysiken är skäl nog att köpa detta spelet.

    Jag saknar däremot toppfartsovalen (vad hette den nu, med dragracesträckor på?) samt att jag gärna hade velat kunna byta fälgar på standardbilar. Ytterligare en detalj, om än simpel, är att man inte kan fota en standardbil i Photomode såvida man inte gör det vid en repris.

    Hur som helst så är jag supernöjd, även jag köpte det för 379 kronor hos Elgiganten och dissade Webhallen stenhårt. Collector Edition var inte motiverande nog för att lägga dubbla summan, och känner nu att det faktiskt inte hade behövts.

    Rekommenderar spelet starkt!


    Jag slöspelade lite och tjänade ihop en slant, på begmarknaden hittade jag en riktig läckerbit jag var tvungen att köpa.

    För 96 000 GT-$ köptes en Lamborghini Countach 25th Anniversary -88. En svart pärla med 9100 mil bakom sig. Bilen utrustades enligt följande:

    ECU
    Raceluftfilter
    Insug
    Katersättare
    Headers
    Steg 2 titanavgasrör
    Steg 1 Engine
    Viktreducering 1
    Chassi steg 2
    Medium slicks

    Resultatet blev dryga 550 RWHP på 1310 kg bil. Går helt sanslöst bra, ljudet är PORR!

    Hade tänkt komplettera med bakspoiler för att få lite SV670-känsla på bilen men blev såpass kär i originalkarossen att jag kan överleva med sämre marktryck.


  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Lite jobbig hur menyn "fastnar" ibland och når man gåtor ur något tex tuningdelen så kommer gt loggan upp och är kvar i nån minut..

    Den sista timmen nu har jag inte kunnat connecta till spel servern men är väll förståelig Iofs med tanke på att det år första dagen och så många som spelar
    logga ut från psn när du lirar själv så försvinner alla problem

    en märklig sak till är att jag kan inte ställa in manuel o automat låda om jag inte går in och startar ett skojrace o sen ställer in det där och sen tar exit så har jag inställningarna, någon som upptäckt samma sak?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  11. #161
    GT5 är Underbart!

    Slog på stort o köpte en Nissan GT-R'07, lade ut cirka 250-300k credits på endast trim, den ligger på runt 795 BHP!

    Går jävligt bra
    www.Earpill.com - addictive music

  12. #162
    Om det finns kvar på elgiganten idag för 379:- så kommer jag köpa det!

    //SD
    http://www.earpill.com - addictive music. Serverbyte!

  13. #163

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Helvete vad sugen jag är! Synd att man är så snål så man väntar på att få den i julklapp istället.. Fast känns rätt mycket som om jag inte kommer kunna hålla mig och beställer skiten ändå.

    Hört att det klagas på långa laddningstider, vad är era erfarenheter?

  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Helvete vad sugen jag är! Synd att man är så snål så man väntar på att få den i julklapp istället.. Fast känns rätt mycket som om jag inte kommer kunna hålla mig och beställer skiten ändå.

    Hört att det klagas på långa laddningstider, vad är era erfarenheter?
    när man är inloggad på psn laggar det till ibland pga deras kassa serverar som dem byter ut eller hur de nu var. men iaf det problemet fixas snarast
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  15. #165
    Black ops tycks vara bra från mina polare ! själv kör man black ops på pc grymt spel !
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  16. #166
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Så, vad tycker jag om GT5?

    Ljudet som många klagar på är ljusår bättre än vad GT4 var, det kommer man inte ifrån. har man ett bra ljudsystem hemma märks det, kör man på originaljunk direkt från TV märks det inte lika noga.

    När det gäller spelmusik så kan man importera egen musik, har en lista på 15 GB i mitt PS3 så nu har man spelmusik för det närmaste året, på en randomlista.

    Grafiskt sett finns det lite småmissar men helheten är awesome.

    Körkänslan är en vinnare, det finns det inget som helst snack om. I GT4 var det som att köra på is när bilarna väl fick sladd men här är fysiken verklighetstrogen, här kan man ligga på gränsen och verkligen känna vart man har bilen och snällt hämta hem sladdarna. Körfysiken är skäl nog att köpa detta spelet.

    Jag saknar däremot toppfartsovalen (vad hette den nu, med dragracesträckor på?) samt att jag gärna hade velat kunna byta fälgar på standardbilar. Ytterligare en detalj, om än simpel, är att man inte kan fota en standardbil i Photomode såvida man inte gör det vid en repris.

    Hur som helst så är jag supernöjd, även jag köpte det för 379 kronor hos Elgiganten och dissade Webhallen stenhårt. Collector Edition var inte motiverande nog för att lägga dubbla summan, och känner nu att det faktiskt inte hade behövts.

    Rekommenderar spelet starkt!


    Jag slöspelade lite och tjänade ihop en slant, på begmarknaden hittade jag en riktig läckerbit jag var tvungen att köpa.

    För 96 000 GT-$ köptes en Lamborghini Countach 25th Anniversary -88. En svart pärla med 9100 mil bakom sig. Bilen utrustades enligt följande:

    ECU
    Raceluftfilter
    Insug
    Katersättare
    Headers
    Steg 2 titanavgasrör
    Steg 1 Engine
    Viktreducering 1
    Chassi steg 2
    Medium slicks

    Resultatet blev dryga 550 RWHP på 1310 kg bil. Går helt sanslöst bra, ljudet är PORR!

    Hade tänkt komplettera med bakspoiler för att få lite SV670-känsla på bilen men blev såpass kär i originalkarossen att jag kan överleva med sämre marktryck.
    så man kan inte byta fälgar när man vill som på GT4?
    50hk+ när man gör oljebyte på detta som på GT3 ?
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  17. #167

  18. #168
    någon som kunnat köra topgear track online? hade ju varit sjukt kul
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  19. #169
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Varning för stor bild, men tro mig, det är det värt

    http://img641.imageshack.us/img641/1425/skrmklippd.png

    EDIT: Det finns ett driftläge right?
    Senast redigerat av Fyren den 2010-11-30 klockan 13:47.

  20. #170
    Det ända "driftläget" det finns är underarkad där du kan köra 1lap runt en bana o sladda


    Fick äntligen tag på 240in idag. hade på nytt avgassystem, sportluft filter och steg 1 motor och det var väldigt vad den "bröla" xD


    Tidigt in i spelet köpta jag mig en subaru sti också


    var även roligt o köra rally

  21. #171
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Gott, då är jag nöjd 123 kort

  22. #172
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Det ända "driftläget" det finns är underarkad där du kan köra 1lap runt en bana o sladda


    Fick äntligen tag på 240in idag. hade på nytt avgassystem, sportluft filter och steg 1 motor och det var väldigt vad den "bröla" xD


    Tidigt in i spelet köpta jag mig en subaru sti också


    var även roligt o köra rally
    dum fråga kanske men hur laddar du upp bilderna via ps3? medlem på ngt gt forum som bilderna hamnar på eller?
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  23. #173

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Fan att jag sålde mitt ps3...
    Fundera på att hitta något billigt beg ps3 och köpa och bara skaffa gt5

  24. #174
    Big fail på motorljuden i Gt5, så låter inte en bugatti... låter ju som en RC bil ffs



    Btw 1000'e inlägget ^

  25. #175

  26. #176
    jag förde över bilderna från GT5 till ps3s XMB där jag sen flytta bilderna till en usb sticka

    Big fail på motorljuden i Gt5, så låter inte en bugatti... låter ju som en RC bil ffs


    Btw 1000'e inlägget ^
    En bugatti låter ungefär så i verkligheten, och så är bugggatin en standard bil så ljudet och grafiken ska vara dålig på den.

    Annars så är ju ljudet en av dom största wins i spelet

  27. #177
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    jag förde över bilderna från GT5 till ps3s XMB där jag sen flytta bilderna till en usb sticka



    En bugatti låter ungefär så i verkligheten, och så är bugggatin en standard bil så ljudet och grafiken ska vara dålig på den.

    Annars så är ju ljudet en av dom största wins i spelet
    sen vet man ju inte om han har ngt steg 1-2 eller 3 rör på o då låter den ju anorlunda
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  28. #178

  29. #179

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    vilka ps3n är bakåtkompatibla :S
    Det är den allra första med 60gb hårddisk . sen har den fler usb portar... Finns dock inte att köpa längre, Tog bort den då den kostade så mycket, och försökte få ner priset så mycket som möjligt...

  30. #180

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in