1. #1

    Spikningar i topplocket

    Tja
    Jag har en viva city som har lite spikningar i toppen o ja undrar bara om de går o slipa bort eller om man måste köpa ny ?
    Och en fråga till hur vet man om cylindern är en polini corsa eller en polini sport ?



    Setup: (om det är till någon nytta)

    Polini 70cc
    Doppler vev
    Doppler variator
    Hebo koppling (gröna fjädrar)
    Malossi kopplingsklocka
    Polini membran
    malossi rem
    leovince zx
    Tryckfjäder okänd

    Tacksam för snabba svar

    /Felixx-bx

  2. #2

  3. #3
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Det kan även vara bra sedan att förbygga spikningarna. Om du har original tändning kan du kolla så att det sitter på sin plats med kilen. Sitter svänghjulet som det ska har den antagligen bara gått snålt om inget varit felmonterat, som packningsklet istället för cylinderfotspackning.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det beror på skadorna i toppen. Är dem milda är det bara att slipa lite och ta bort vassa kanter.
    ok dem e ganska små

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Det kan även vara bra sedan att förbygga spikningarna. Om du har original tändning kan du kolla så att det sitter på sin plats med kilen. Sitter svänghjulet som det ska har den antagligen bara gått snålt om inget varit felmonterat, som packningsklet istället för cylinderfotspackning.
    ja de va ju packningsklet istället för packningen "/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in