Ämne: Ramnummer?

  1. #1

    Ramnummer?

    Tjena!
    Håller på att renovera min Rieju Drac. Ska lacka ramen och dyligt Och då så ska den ju naturligt vis blästras, och jag undrar vilka lappar och nummer som måste vara kvar?
    Jag antar att det i den röda ringen på Bild 1 (som knappt syns på bilden) är ramnummret och att det måste vara kvar Men måste den där klisterlappen i den gula ringen på Bild 2 vara kvar?
    Bild 1:

    Bild 2:

    Svara nu på frågan så kanske det kommer upp en projekttråd också

  2. #2
    röd ring är absolut viktig att ha kvar! blå och gul är så klart ett plus men tror inte det är nödvändigt.
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    röd ring är absolut viktig att ha kvar! blå och gul är så klart ett plus men tror inte det är nödvändigt.
    Ok, tack så mycket! Blev lite fundersam med tanke på att det står en massa obegripliga siffror i den gula Kanske är någon färgkåd eller något

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Du borde nog ha kvar de andra lapparna också Agan, det är nog olika Eu typgodkännande eller liknande så det kan vara dumt att ta bort de

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wille Visa inlägg
    Du borde nog ha kvar de andra lapparna också Agan, det är nog olika Eu typgodkännande eller liknande så det kan vara dumt att ta bort de
    För det första så uttalas och stavas mitt namn August...
    Och för det andra så kan Eu skita ner sig...
    Och för det tredje så måste du och jag leka någon dag!
    Btw: la du märke till mina skills med ficklampan när jag tog kortet? Jättefin blixt jue!^^

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    För det första så uttalas och stavas mitt namn August...
    Och för det andra så kan Eu skita ner sig...
    Och för det tredje så måste du och jag leka någon dag!
    Btw: la du märke till mina skills med ficklampan när jag tog kortet? Jättefin blixt jue!^^
    Jaja men den ringen som är blå har typ att göra med vad som ska sitta för originaldelar så den kan vara bra att ha kvar

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av wille Visa inlägg
    Jaja men den ringen som är blå har typ att göra med vad som ska sitta för originaldelar så den kan vara bra att ha kvar
    Men om jag tar bort den så kan ju inte farbror blå kolla vad det är för originaldelar?

  8. #8

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Men farbror blå kommer säga att det går för fort ändå

  9. #9
    det i den gula är ramnummret. tror det är för att det ska synas lättare
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    det i den gula är ramnummret. tror det är för att det ska synas lättare
    mkt möjligt att ramnummret står där med, men de som e inringat i rött e ramnummret som e instansat i ramen.
    de som e inringat i gult e väll bara en klisterlapp?
    forshaga shoppern med pneumatik och liggande minarelli
    www.moppenet.nu/showthread.php/4469
    till salu!

  11. #11
    det är en klisterlapp ja, vissa mopeder har lika dan fast på en metallplatta. Och på den lappen/plattan står lite information om mopeden samt ramnummer.
    varför ramnummret står 2ggr på en original moppe vet jag inte, svårare att förfalska eller lättare att se är mina gissningar
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av yesitsme Visa inlägg
    mkt möjligt att ramnummret står där med, men de som e inringat i rött e ramnummret som e instansat i ramen.
    de som e inringat i gult e väll bara en klisterlapp?
    Ja det är bara en klisterlapp
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    det är en klisterlapp ja, vissa mopeder har lika dan fast på en metallplatta. Och på den lappen/plattan står lite information om mopeden samt ramnummer.
    varför ramnummret står 2ggr på en original moppe vet jag inte, svårare att förfalska eller lättare att se är mina gissningar
    Nu är i alla fall båda lapparna borttagna... lite synd för sen så frågade han som ska blästra den om han skulle "maskera" någonstans, och jag sa nej för jag hade redan tagit bort den ena lappen
    EDIT: Ångrar mej som fan nu!

  13. #13
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Det du behövde är de röda och de gula, men lite synd att de är för sent nu

  14. #14

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Timmernabben, Mönsterås
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det du behövde är de röda och de gula, men lite synd att de är för sent nu
    Men varför måste den gula vara kvar?

  15. #15
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av wille Visa inlägg
    Men varför måste den gula vara kvar?
    Glömt bort vad den lappen kallas just nu, men den behövs för besiktning och så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in