Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    moppe Behöver hjälp med att trimma en drac!!

    Hallå Vad ska man ha för trim på en dracför den ska göra 90 med sjukt axx?

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Full Prorace-setup.


    Om du vill dra kompisarna räcker det med Airsal70 och TK.
    HAHA, den blir skitbra då

    Hört att även Parmakit ska klara av att piska tkhojarna.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  5. #5
    min DT gjorde runt 100 med kundo, 21mm och 12/48 drev. axxet var dock ganska segt.

    sätt på ett ordentligt effektrör och en 19 eller 21mm förgasare.
    Och det här med drevning, bara för man har lätt som fan typ 10/70 betyder det inte att man får ett sjukt axx.
    hittar man rätt drevning får man bäst axx och bra toppfart.
    något jag har märkt själv, hade bättre axx med 12/52 än vad jag hade med 10/52 men hade ändå samma toppfart som när jag hade 14/48

    MVH
    Elias
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  6. #6
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    min DT gjorde runt 100 med kundo, 21mm och 12/48 drev. axxet var dock ganska segt.

    sätt på ett ordentligt effektrör och en 19 eller 21mm förgasare.
    Och det här med drevning, bara för man har lätt som fan typ 10/70 betyder det inte att man får ett sjukt axx.
    hittar man rätt drevning får man bäst axx och bra toppfart.
    något jag har märkt själv, hade bättre axx med 12/52 än vad jag hade med 10/52 men hade ändå samma toppfart som när jag hade 14/48

    MVH
    Elias
    HAHAHAHA, HAHAHAHAHAHA och åter HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    100 utan cylinderbyte

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg

    100 utan cylinderbyte
    Det går Bara porta lite
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  8. #8

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Eller köra Derbi med Gianelli och 14/52!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    HAHAHAHA, HAHAHAHAHAHA och åter HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    100 utan cylinderbyte
    +1

  10. #10
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Derbimikael Visa inlägg
    +1


    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Det går Bara porta lite
    Stod inget om portning

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    HAHAHAHA, HAHAHAHAHAHA och åter HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

    100 utan cylinderbyte
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Det går Bara porta lite
    Citat Ursprungligen postat av Derbimikael Visa inlägg
    +1
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg




    Stod inget om portning
    oportad originalcylinder på am6
    något som bör tilläggas är väll att jag pressade den till gränsen ungefär en kilometer på plan mark med sidovind
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    oportad originalcylinder på am6
    något som bör tilläggas är väll att jag pressade den till gränsen ungefär en kilometer på plan mark med sidovind
    Du måste skoja, tror du på fullaste allvar att en oportad am6 kan gå i 100 km/h utan medvind eller nerförsbacke?
    HAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHA och åter igen HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

  13. #13
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Du måste skoja, tror du på fullaste allvar att en oportad am6 kan gå i 100 km/h utan medvind eller nerförsbacke?
    HAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHA och åter igen HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
    +1
    Då har du en jälvigt speciell am6:a!

  14. #14
    många glada glädjemätare på detta forum ! 70 cc, rör,fögge, drev, munstycke så går den nog fint. och glöm inte dekaltrimmet ! släng på massa klibbor och den gör lätta 140 !

  15. #15
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    många glada glädjemätare på detta forum ! 70 cc, rör,fögge, drev, munstycke så går den nog fint. och glöm inte dekaltrimmet ! släng på massa klibbor och den gör lätta 140 !
    Inte utan tk..

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Du måste skoja, tror du på fullaste allvar att en oportad am6 kan gå i 100 km/h utan medvind eller nerförsbacke?
    HAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHA och åter igen HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
    ja det går, mätaren visa strax under 100 i bil.
    men som sagt så pressade jag den en väldigt bra bit, vanlig körning på vägar så runt 85-90.
    var med 21mm, 12/48 och ett underliggande kundo rör. var en gammal am6 med stora avgasporten och stora blocket.
    synd man inte har kvar den så man kan bevisa
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    ja det går, mätaren visa strax under 100 i bil.
    men som sagt så pressade jag den en väldigt bra bit, vanlig körning på vägar så runt 85-90.
    var med 21mm, 12/48 och ett underliggande kundo rör. var en gammal am6 med stora avgasporten och stora blocket.
    synd man inte har kvar den så man kan bevisa
    Det går garanterat. 115 knyck mätt med gps. derbi senda xtreme helt orörd cylinder.

    Förstår inte varför det skulle vara så omöjligt. om du dubblar utväxlingen och mopeden gör 60 så går ju en den 120 bara den orkar.

  19. #19
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Han skrev ju rör, och köper man ett rör så är de ju TK, går inte att köpa annat ju!?


    Ont: Som jag skrev innan, vill du ha sjukt axx så köp ProRace eller liknande, vill du ha nåt som går bra så duger 70sport.
    Fan jag tänkte inte så långt

    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    ja det går, mätaren visa strax under 100 i bil.
    men som sagt så pressade jag den en väldigt bra bit, vanlig körning på vägar så runt 85-90.
    var med 21mm, 12/48 och ett underliggande kundo rör. var en gammal am6 med stora avgasporten och stora blocket.
    synd man inte har kvar den så man kan bevisa
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Det går garanterat. 115 knyck mätt med gps. derbi senda xtreme helt orörd cylinder.

    Förstår inte varför det skulle vara så omöjligt. om du dubblar utväxlingen och mopeden gör 60 så går ju en den 120 bara den orkar.

    Det här börjar bli en riktig fuckotråd, ge er bara eller ska jag be emil komma och smiska er?

  20. #20
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Har ju kommit hit en massa 95:or mm. som tror att en moppe kan göra 100 med original cylinder , va fan har hänt??!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  21. #21

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Har ju kommit hit en massa 95:or mm. som tror att en moppe kan göra 100 med original cylinder , va fan har hänt??!
    Verkligheten har slagit in....

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Håller verkligen med. Borde vara som på förra forumet att man måste ansöka om medlemskap.

    Ont: En 70 cc sport cylinder, 19-21 mm förgasare och ett skapligt rör med kanske 13/53 så är man nog uppe i 90.
    inte omöjligt att komma upp i 90 med rör om man kan ställa in och har typ 14/53..

    Ang medlemskap fattar jag inte vad ni menar? låter som att man måste vara en ny 123 för att få bli medlem? ett ex är ju webbe såg för någon dag sen en i en tråd ett printscreen när han just fått sin aprilia : "Tja jag som är kompisen !! hur snabbt går dom original?? osv " och nu är ju han rätt kunning säkert mycke tackvare MNF, alla är noobs från början!

  24. #24

  25. #25
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Håller verkligen med. Borde vara som på förra forumet att man måste ansöka om medlemskap..
    word!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  26. #26
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Han ville ha bra axx och med 14/53 är det nog rätt tråkigt.

    Vill du ha ett forum fullt med fuckos som säger att deras tk drac går i 120 som aldrig ger sig när man säger att det inte är möjligt? För då kan du gå över till tsr. Hur många läser igenom reglerna och försöker lära sig dom tror du?
    Visst, alla är nybörjare nån gång men tycker ändå att vi ska försöka ha en bra kvalité på forumet.
    Om vi ska snacka om webbe så kom han ju in via ansökan.

    När jag försökte regga mig här i Början av 2009 så fick jag först ett nej men sen provade jag en till gång en senare och kom in. När jag blev medlem hade jag en sjuk respekt för för de äldre och Eftersom jag hade varit tvungen att läsa igenom reglerna för att svara på frågorna så kunde jag dom och undvek att göra något större fel.
    Jag har faktiskt också lärt mig till det mesta efter den tråden. Jag insåg att allting redan fanns och om det inte fanns kunde man alltid ta reda på det på annat sätt, dock var det gamla forumet där detr fanns 10041241253 fler trådar och sånt

    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    inte omöjligt att komma upp i 90 med rör om man kan ställa in och har typ 14/53..

    Ang medlemskap fattar jag inte vad ni menar? låter som att man måste vara en ny 123 för att få bli medlem? ett ex är ju webbe såg för någon dag sen en i en tråd ett printscreen när han just fått sin aprilia : "Tja jag som är kompisen !! hur snabbt går dom original?? osv " och nu är ju han rätt kunning säkert mycke tackvare MNF, alla är noobs från början!
    Fan alla har sett den

    Men jag frågade och sa inte att den gick i 100 original och efter den tråden kände jag mig så dålig att jag läste mig fram och några veckor senare insåg jag allt med glädjemätare och allt sånt

  27. #27
    hur coolt är det att komma med en moped som axxar sämmre än en orginal.. och komma upp i 100 ?.'
    knappt värt att åka moåped då

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Han ville ha bra axx och med 14/53 är det nog rätt tråkigt.

    Vill du ha ett forum fullt med fuckos som säger att deras tk drac går i 120 som aldrig ger sig när man säger att det inte är möjligt? För då kan du gå över till tsr. Hur många läser igenom reglerna och försöker lära sig dom tror du?
    Visst, alla är nybörjare nån gång men tycker ändå att vi ska försöka ha en bra kvalité på forumet.
    Om vi ska snacka om webbe så kom han ju in via ansökan.

    När jag försökte regga mig här i Början av 2009 så fick jag först ett nej men sen provade jag en till gång en senare och kom in. När jag blev medlem hade jag en sjuk respekt för för de äldre och Eftersom jag hade varit tvungen att läsa igenom reglerna för att svara på frågorna så kunde jag dom och undvek att göra något större fel.
    Var nog lite trött vetinte varför jag skrev det men ja det är nog ganska pressar setup

    ser inte speciellt ofta trådar där folk påstår deras TK moppe gör 120 här men ...? Aah det är sant, borde kan vara någon slags ansökan om admins har tid för det alltså. men kan bara för att man fuskar sig igenom reglerna en gång så kan man dom ju inte utan till dirket så tror inte det gör någon jätte skillnad, handlar mer om att man tänker till när man gör en ny tråd. fast det tycker jag de flesta här gör, på TSR är det typ alltid skit topic : http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=22856 hitta en direkt..
    förutom att man har slummat igenom reglerna en/ett par gånger så tycker jag ansökan är rätt löjlig, vars vill man komma med den riktigt? att de är ett seriöst forum?

    så du menar på allvar att du kan alla regler i skallen ?

    ONT: börja med att plugga ur den, då kommer du tycka den går hårt (om du inte kört mycke cross eller trimmat för förståss). sedan när du tycker den börjar bli slö igen, kan du skaffa rör , sen förgasare, cyll eftersom

  29. #29
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Var nog lite trött vetinte varför jag skrev det men ja det är nog ganska pressar setup

    ser inte speciellt ofta trådar där folk påstår deras TK moppe gör 120 här men ...? Aah det är sant, borde kan vara någon slags ansökan om admins har tid för det alltså. men kan bara för att man fuskar sig igenom reglerna en gång så kan man dom ju inte utan till dirket så tror inte det gör någon jätte skillnad, handlar mer om att man tänker till när man gör en ny tråd. fast det tycker jag de flesta här gör, på TSR är det typ alltid skit topic : http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=22856 hitta en direkt..
    förutom att man har slummat igenom reglerna en/ett par gånger så tycker jag ansökan är rätt löjlig, vars vill man komma med den riktigt? att de är ett seriöst forum?

    så du menar på allvar att du kan alla regler i skallen ?

    ONT: börja med att plugga ur den, då kommer du tycka den går hårt (om du inte kört mycke cross eller trimmat för förståss). sedan när du tycker den börjar bli slö igen, kan du skaffa rör , sen förgasare, cyll eftersom
    haha när jag vill ha ett gott skratt går jag in och läser trådarna på tsr haha så jävla kul !
    topics är ju alltid så här typ :
    "köra utan ljuddämpare"
    "Ger denna Hyper Setup mig Gasres? + Hur bra är den"
    "vill ha gasres!"

    riktigt fucko forum
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  30. #30
    haha jo jag vet... + att svaren är lika risiga oftast

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in