rrx sprutar bensin ur förgasaren!

tja har ett problem med min rrx! jag har sport luftfilter på moppen och bytte nyss till effektrör men när jag tog bort slangen från blindröret på org-röret så sprutar den bensin ur ''insuget'' i bak på förgasaren! jag och pappa pluggade igen slangen till reningen eller vad det heter med en bult , då vart det lite bättre men den sprutar fortfarande ut bensinen istället för att ''suga in'' vad kan vara fel?

tacksam för svar //robe rrx
    Why go to slow when you can ride 2fast?

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    tja har ett problem med min rrx! jag har sport luftfilter på moppen och bytte nyss till effektrör men när jag tog bort slangen från blindröret på org-röret så sprutar den bensin ur ''insuget'' i bak på förgasaren! jag och pappa pluggade igen slangen till reningen eller vad det heter med en bult , då vart det lite bättre men den sprutar fortfarande ut bensinen istället för att ''suga in'' vad kan vara fel?

Eftersom det blev bättre så kanske ni bör "plugga igen" den helt så att det inte är lite halvdant?

Ni kanske har råkad plugga igen/glömt plugga igen något som borde göras?

Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    om du har sportluftfilter på den så ska den slangen inte göra något? så var det inte på min rrx iaf
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

When the sun goes down, the streets goes up..

Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg

alltså nej! bensin sprutar ut!
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Du menar allså att det sprutar ut " bensingaser " ur förgasaren när du gasar?
    Normalt! om det inte är överdrivet mycket vi snackar om..
    Why go to slow when you can ride 2fast?

någon som tror det kan vara något med insuget täppt, reedsen eller liknande. ?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

Kan vara att flottören hängt sig, hände mig en gång när pinnen som håller fast den var sne. Då sprutade det ut bensin ur förgasaren som du säger.
    Men gå igenom förgasaren så hittar du säketr problemet!

Reg.datum
    Jul 2010
    låter som om att mil kostnaden på den här hojen e dyr =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in