Sidan 10 av 20 Första ... 89101112 ... Sista

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    VIKTIG INFO NEDAN

Detta år är inte som tidigare år, Stockholm Marathon har tidigarelagt starten av loppet och det påverkar planeringen av träffen väldigt stort. Hela innerstaden är avstängd från och med klockan 11:00 fram till och med 17:00, vilket gör att vi inte kan köra ordinarie cruiseväg, cruisestopp och samlingsplatser för träffen. Utöver det har vi även senarelagt tiden för ankomst till Frihamnen med en timme för att ha lite lugnare i hamnen. Vi har tidigare haft problem med för mycket biltrafik som varit ett störande moment när vi velat köra race, i samband med detta löser vi det problemet.

Samtliga ändringar har skett som en del av en samlad satsning för att effektivisera arbetet på plats i hamnen och för att få ökad ordning och struktur så att ni besökare får en så bra upplevelse som möjligt!

Nytt för denna träff är delen som på överblicksbilden heter "Marknadsyta/Utställningsyta", det är en plats där ni kommer kunna köpa, sälja och byta mopeddelar och tillbehör med varandra, samt kunna köpa någonting att äta/dricka. På plats kommer även lite mer seriösa byggen att finnas, som ni kan dra inspiration från när ni avnjuter en vurre.

Den här träffen är den första i Frihamnens historia där vi inte samlas på Sveavägen, ny gemensam samlingsplats för Norr- och Söderort är PrisXtra Norrtull, se till att hänga på respektive cruise om ni inte hittar dit själva. Anledningen är att det är den enda möjliga platsen där alla får plats och att Sveavägen helt enkelt är avstängd, tillsammans med resten av innerstaden.

Se den uppdaterade cruiseinformationen nedan.

VIKTIG INFO OVAN

Fullständig information i förstainlägget.
    Vet inte om andra håller med mig med det var en riktigt ig cruise väg från skogskyrkogården! Men denna gång blir det väl race hela blåa ytan som är markerad?

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Hej!

Ankomsttid till hamnen är beräknad till kl 14. Ska uppdatera tråden med ytterligare tider, såg att vi missade en bit igår.
    Okej tack så mycket !

Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Vet inte om andra håller med mig med det var en riktigt ig cruise väg från skogskyrkogården! Men denna gång blir det väl race hela blåa ytan som är markerad?
    Det som va problemet med racesträckan förra träffen va ju att en bil stod cirka 20 meter innan målgång. Inte kul om man skulle vobbla och dra rakt in i en bil. Samt att det va något företag runt hörnet vid målgång där bilarna kom och gick hela tiden i stort sett

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Det som va problemet med racesträckan förra träffen va ju att en bil stod cirka 20 meter innan målgång. Inte kul om man skulle vobbla och dra rakt in i en bil. Samt att det va något företag runt hörnet vid målgång där bilarna kom och gick hela tiden i stort sett
    Jo jag såg de.

Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Så glad att ni arrangörer försöker göra en så bra träff som möjligt! Genom att planera, lägga tid åt att fundera osv Stort till er!
    Vi blir minst lika glada av den positiva feedback vi får!

Du har blivit sjukt bra på stuntningen Isaxon, keep up the good work!

Jäkla bra väg faktiskt, när det gäller att ta sig till Norrtull! Denna gång blir det race hela blåa ytan om ingen biljävel står i vägen!
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Vi blir minst lika glada av den positiva feedback vi får!

Du har blivit sjukt bra på stuntningen Isaxon, keep up the good work!

Jäkla bra väg faktiskt, när det gäller att ta sig till Norrtull! Denna gång blir det race hela blåa ytan om ingen biljävel står i vägen!
    Om det står nån bil ivägen denna gång får vi fan ta och putta ner den i sjön!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Denna gång blir det race hela blåa ytan om ingen biljävel står i vägen!
    Om så är fallet gör vi såhär http://www.youtube.com/watch?v=ldjGdKCHyaE
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kommer förmodligen inte, då det är en marknad samma helg och så hände det en sak med polarna idag...så har ingen att åka med, vilket blir ganska booring Menmen ingen omöjlighet att jag kommer senare när ni är där

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av JK91 Visa inlägg
    ja du dom vill verkligen ta allt och alla i år dom försökte med mej med bara för jag körde lite förfort.. riktigt sura iår är dom...
    Mjo, igår tog dom tydligen 5 stycken andra vid en skola också

Sälja sendan, köpa en original ciao kanske?
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-05-19 klockan 21:01.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av JK91 Visa inlägg
    försöker hitta nåt nytt med börjar bli jobbigt att dom hela tiden försöker ta reda på vem det är som kör skönt med svart hjälm med svart visir
    Inte bara att dom känner igen dom, det är att så fort dom ser en crossmoped så stannar dom en...seriöst, alltså ska man åka en original ciao Då tittar dom på dig och tycker att du är gullig ist

Om allt går som det ska i helgen kommer jag inte att sälja cola utan vara med o köra lite i frihamnen, sparkade liv i min gamla puch, får se om man kan lyckas dra nån med den... Vill nog allt ta ett race mot Shöwtek om han vågar visa sig

Nu när ni har lagt upp uppdateringen så har ni tagit bort wet t-shirt grejen. Betyder det att vi inte kommer ha någon sån?

Citat Ursprungligen postat av Jade Visa inlägg
    Nu när ni har lagt upp uppdateringen så har ni tagit bort wet t-shirt grejen. Betyder det att vi inte kommer ha någon sån?
    Vi kan ha den, bara för dig.

Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Angående Open så körs det oseriöst på ett seriöst sätt, alltså mer för nöjets skull tävlanden imellan (ära och prispott) än vad det är ett riktigt race.

Det innebär inte att det är dåligt, jag kan nog garantera att de som körde det förra året hade det rätt trevligt.

Open baseras ju på att de som deltar betalar en anmälningsavgift, som sedan läggs ihop till en prispott som totalvinnaren får. Rätt seriösa deltagare med andra ord.

Detta brukar vi köra "bakom kulisserna" efter vanliga Frihamnen.
    Jag ställer upp och kör lite, värt pengarna för att ha lite kul!

sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Jag och Norberg kommer utan hojjar..
    Men vi tänkte grilla lite korv åt dom som blir lite hungriga under dagen, korvarna vi säljer kommer ge er dedär lilla extra som kan behövas ibland när man vill vinna.

Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Jag och Norberg kommer utan hojjar..
    Men vi tänkte grilla lite korv åt dom som blir lite hungriga under dagen, korvarna vi säljer kommer ge er dedär lilla extra som kan behövas ibland när man vill vinna.
    Skärp dig för fan Sewa, kom med hoj!

Kommer det komma många stuntare? Sitter o filurar på en grej

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kommer absolut INTE, polisen har vart på oss som blodiglar, jag själv blev stannad idag och två av mina polare torskare igår, dock klarade jag mig...

Frågade varför dom är ute och huntar mopedister, svaret var att få så lite mopeder att komma till frihamnen som möjligt under marathon
    Senast redigerat av Holmqvist den 2011-05-20 klockan 23:53.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Kommer absolut INTE, polisen har vart på oss som blodiglar, jag själv blev stannad idag och två av mina polare torskare igår, dock klarade jag mig...

Frågade varför dom är ute och huntar mopedister, svaret var att få så lite mopeder att komma till frihamnen som möjligt under marathon
    Precis därför du ska komma istället för att sitta och fega. Du kör väl dessutom en ciao?!

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Precis därför du ska komma istället för att sitta och fega. Du kör väl dessutom en ciao?!
    Vart stoppad på min senda Så nej går på marknad istället Eventuellt att jag kommer på något senare frihamnen ifall det blir nå mer

Och vad spelar det för roll om jag kör en ciao? Tror inte dom bryr sig om det är en ciao eller inte när den gör närmre 75 blås

Om det blir mycket snutar så åker ja finlir på en hederlig original compact, men kmr ändå att vara där!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in