Sidan 19 av 20 Första ... 917181920 Sista

Bilder för er som inte såg på facebook: https://www.facebook.com/media/set/?...00002245537939

Får se när herr foggel tycker att det är dags att logga in så kan han slänga upp dom högupplöst i någon rar
    Life is too short to listen to slow music

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Om någon filmade så se efter själv, var flera som tjuvstartade men det är lätt hänt.

EXC:en med sm fälgar drog jag i starten och han kom lite före innan mållinjen (ett hjul) och då startade vi samtidigt.
    va det du med riejun? den gick bra som fan

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    antar att du körde som en kratta när min ciao drog ifrån
    Den där KTM´n hade verkligen inte alla hästar hemma...
    Don´t make excuses, make horsepower!

Citat Ursprungligen postat av Toobz Visa inlägg
    Tror du hade torskat mot mig med

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Den där KTM´n hade verkligen inte alla hästar hemma...
    Jag vet! vette fan vad som e fel. Vad tror ni det kan vara? kollade tändstiftet idag, har en beläggning över hela skiten som ser ut som aska... sen tror jag kolven e trött

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...531#post222531

gjorde en egen tråd för att inte smutsa ner marathon tråden så in i helvette... jätte tacksam för all hjälp jag kan få

Yes stämmer bra, gick dock inte optimalt vilket jag håller på att ändra nu.
    Hade en arbetstemp på 52 - 59 grader och ingen tomgång med clipset i mitten.
    Gått ner nu från 140 munstycke till 135 och ställt ned min förtändning till 5,5 istället för 5,8 som jag hade.
    Upplevde att den spikade ungefär efter 100 - 120 m på 3:ans växel på det högre varven precis i slutet på växeln och även på det högre växlarna än 3:an.
    Ingen allvarlig spikning men tillräckligt för att det inte skulle gå bra, och spikning skall inte existera.
    Har squish på 0,55 som jag inte vill höja och kör på v-power, hellre backar jag förtändningen nu lite och behåller kompen och ser vad som händer.
    För fett gick den men inte alldeles åt helvete, dock lär det bli skillnad nu.

Dock ang. din så ska den ju ligga på ca 40 whp dvs. typ det dubbla jag har?
    Så något trött tyckte jag att den var även fast den väger typ 10 - 15 kg mer än min + att min inte gick så bra.

Yes stämmer bra, gick dock inte optimalt vilket jag håller på att ändra nu.
    Hade en arbetstemp på 52 - 59 grader och ingen tomgång med clipset i mitten.
    Gått ner nu från 140 munstycke till 135 och ställt ned min förtändning till 5,5 istället för 5,8 som jag hade.
    Upplevde att den spikade ungefär efter 100 - 120 m på 3:ans växel på det högre varven precis i slutet på växeln och även på det högre växlarna än 3:an.
    Ingen allvarlig spikning men tillräckligt för att det inte skulle gå bra, och spikning skall inte existera.
    Har squish på 0,55 som jag inte vill höja och kör på v-power, hellre backar jag förtändningen nu lite och behåller kompen och ser vad som händer.
    För fett gick den men inte alldeles åt helvete, dock lär det bli skillnad nu.

Dock ang. din så ska den ju ligga på ca 40 whp dvs. typ det dubbla jag har?
    Så något trött tyckte jag att den var även fast den väger typ 10 - 15 kg mer än min + att min inte gick så bra.
    hmmmmmmmmm... själv tankar jag och gasar...
    Min ska ligga på 37 i motorn tror jag, men vettefaan vad som e fel. Den tappade ju förfan varven i starten, förut hade jag gasres som fan, nu e jag glad om jag får upp den med kopplingen...

hmmmmmmmmm... själv tankar jag och gasar...
    Min ska ligga på 37 i motorn tror jag, men vettefaan vad som e fel. Den tappade ju förfan varven i starten, förut hade jag gasres som fan, nu e jag glad om jag får upp den med kopplingen...
    Ska nog ha mer än så i motorn, se dessa på bakhjulen.

Ska nog ha mer än så i motorn, se dessa på bakhjulen.
    men min är en trött gammal 04'a

Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Blev någon tagen utav farbror blå?
    Jag hörde att det var 4st som blev av med körkortet

Citat Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
    Jag hörde att det var 4st som blev av med körkortet
    Vart?
    Jag såg inte en ända snut påväg hem från frihamnen mot västerort och då körde jag både E4 och gångvägar aka Fuckoo style
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Vart?
    Jag såg inte en ända snut påväg hem från frihamnen mot västerort och då körde jag både E4 och gångvägar aka Fuckoo style
    det var fullt med snutar inne i stan såg säkert 5-6 bilar när jag åkte mot T-centralen. sen blir man attackerad av en kärring som skriker ge fan i och åk på cykelvägen och slår till mig med sin handväska

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    det var fullt med snutar inne i stan såg säkert 5-6 bilar när jag åkte mot T-centralen. sen blir man attackerad av en kärring som skriker ge fan i och åk på cykelvägen och slår till mig med sin handväska
    Förra gången fick en polare smaka på gubbkäpp på väg dit

Nu var det inte kaos att komma hem iaf, förra året fick man vänta tills efter 7 iaf innan man kunde ta sig till söder :/
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    På väg hemåt på Valhallavägen såg vi två moppar som stod hos polisbilarna där dom hade spärrat av och dirigerade om trafiken, vet dock inte om dom åkte dit men ändå!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Ena blockhalvan e sprucken, suger i sig växellådsolja som fan... troligtvis sotat igen helt. Konstigt att den gick dåligt

Reg.datum
    May 2010
    Konstigt , inte en enda snut stannade och snackade med mig inne vid sveaplan när jag stog där säkert en halvtimme med ciaoen och väntade på skjuts

såg säkert 7-8st som bara åkte förbi runt 2 meter ifrån mig
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Konstigt , inte en enda snut stannade och snackade med mig inne vid sveaplan när jag stog där säkert en halvtimme med ciaoen och väntade på skjuts

såg säkert 7-8st som bara åkte förbi runt 2 meter ifrån mig
    vad var det som hände med ciaoen du bara försvann

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    vad var det som hände med ciaoen du bara försvann
    Kondensatorn rök
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Det ända som behövdes bytas var...
    ...Motorblock
    ...Cylinder
    ...Kolv
    ...Och koppling
    Men växlarna va hela

Reg.datum
    May 2010
    Senast redigerat av abk den 2011-06-22 klockan 19:27.

Reg.datum
    May 2011
    Nån som vet när nästa blir?

Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Nepp tror inte det är något bestämt än
    Om ni vill något citera Engert

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
    Nepp tror inte det är något bestämt än
    Jag gissar på helgen den 16/17e juli , då har det varit förr.

Jag gissar på helgen den 16/17e juli , då har det varit förr.
    Inget är bestämt ännu...

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Inget är bestämt ännu...
    jag gissar

jag gissar
    Det är mindre än 1 månad kvar tills din gissning vilket känns väldigt tätt inpå och inte mycket tid att planera...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in