-
2011-05-29, 18:23 #541
-
2011-05-30, 00:44 #542
Bilder för er som inte såg på facebook: https://www.facebook.com/media/set/?...00002245537939
Får se när herr foggel tycker att det är dags att logga in så kan han slänga upp dom högupplöst i någon rarLife is too short to listen to slow music
-
2011-05-30, 17:38 #543
-
2011-05-30, 18:12 #544
-
2011-05-30, 18:22 #545
-
2011-05-30, 18:42 #546
-
2011-05-30, 18:44 #547
Jag vet! vette fan vad som e fel. Vad tror ni det kan vara? kollade tändstiftet idag, har en beläggning över hela skiten som ser ut som aska... sen tror jag kolven e trött
http://www.moppenet.nu/showthread.ph...531#post222531
gjorde en egen tråd för att inte smutsa ner marathon tråden så in i helvette... jätte tacksam för all hjälp jag kan få
-
2011-05-30, 19:59 #548
Yes stämmer bra, gick dock inte optimalt vilket jag håller på att ändra nu.
Hade en arbetstemp på 52 - 59 grader och ingen tomgång med clipset i mitten.
Gått ner nu från 140 munstycke till 135 och ställt ned min förtändning till 5,5 istället för 5,8 som jag hade.
Upplevde att den spikade ungefär efter 100 - 120 m på 3:ans växel på det högre varven precis i slutet på växeln och även på det högre växlarna än 3:an.
Ingen allvarlig spikning men tillräckligt för att det inte skulle gå bra, och spikning skall inte existera.
Har squish på 0,55 som jag inte vill höja och kör på v-power, hellre backar jag förtändningen nu lite och behåller kompen och ser vad som händer.
För fett gick den men inte alldeles åt helvete, dock lär det bli skillnad nu.
Dock ang. din så ska den ju ligga på ca 40 whp dvs. typ det dubbla jag har?
Så något trött tyckte jag att den var även fast den väger typ 10 - 15 kg mer än min + att min inte gick så bra.
-
2011-05-30, 21:10 #549
-
2011-05-30, 21:13 #550
Ska nog ha mer än så i motorn, se dessa på bakhjulen.
-
2011-05-30, 22:23 #551
-
2011-05-30, 22:37 #552
Blev någon tagen utav farbror blå?
-
2011-05-30, 22:46 #553
-
2011-05-30, 22:48 #554
-
2011-05-30, 22:59 #555
-
2011-05-30, 23:01 #556
-
2011-05-30, 23:03 #557
På väg hemåt på Valhallavägen såg vi två moppar som stod hos polisbilarna där dom hade spärrat av och dirigerade om trafiken, vet dock inte om dom åkte dit men ändå!
Don´t make excuses, make horsepower!
-
2011-05-31, 17:36 #558
Ena blockhalvan e sprucken, suger i sig växellådsolja som fan... troligtvis sotat igen helt. Konstigt att den gick dåligt
-
2011-05-31, 18:31 #559
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-05-31, 23:12 #560
-
2011-06-01, 07:59 #561
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-06-15, 21:24 #562
Det ända som behövdes bytas var...
...Motorblock
...Cylinder
...Kolv
...Och koppling
Men växlarna va hela
-
2011-06-22, 10:21 #563
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
http://www.skarpan.com/skillad/Friha...-FRiHAMNEN.rar
Där är bilderna.
-
2011-06-22, 14:39 #564
- Reg.datum
- May 2011
- Ort
- Huvudstaden
- Inlägg
- 936
Nån som vet när nästa blir?
-
2011-06-22, 18:03 #565
-
2011-06-22, 18:08 #566
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-06-22, 21:07 #567
-
2011-06-22, 21:57 #568
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- 37°14′27″N
- Inlägg
- 3 616
-
2011-06-22, 22:17 #569
-
2011-08-08, 19:38 #570
Blir det något?