Ämne: derbi problem

derbi problem

tjaa har en derbi senda xtream 07 sm, när jag var ute och körde började det spruta kylarvätska från cylindern ungefär hela tanken för vätskan gick åt, och det bara fortsätter att spruta när jag startar den varför gör den det ?

tack för svar

Trasig packning antagligen. plocka av cylinder och byt alla packningarna för säkerhets skull.

nänä asså där är ett hål i cyllen allt kommer ifrån, tror det är för övertryck eller något har inga kunskaper av sådant

för fan moppebögar hjälp mig !!

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av djfreddy Visa inlägg
    för fan moppebögar hjälp mig !!
    Helt onödig kommentar du får fan inte hjälp snabbare för det
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

jag tror dom flesta fatta att jag skojade. ska du inte svara på min fråga behöver du inte skriva något i den här tråden......

Och du bör fixa till din attityd om du vill stanna på detta forumet!!

Om det är ett hål i cyllen så får du väl köpa en ny cylle! Eller laga med kemisk metall.

Sen får du inte bumpa din tråd heller. Det är endast tillåtet i marknads delen.
    Senast redigerat av Greger den Hale den 2010-11-07 klockan 20:42.

Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Och du bör fixa till din attityd om du vill stanna på detta forumet!!

Om det är ett hål i cyllen så får du väl köpa en ny cylle! Eller laga med kemisk metall.
    +1(Y)

ska inte finnas övertrycksventil på cylindern. sitter tjocka kylarslangar, tändstift, tempmätare och ibland 2 små slangar på baksidan som är till förgasaren så förgasaren ska bli varm

gissar på att en sån liten slang har hoppat av så därför det sprutar vatten. Om det nu ska likna någon form av ventil.
    fixa gärna bilder på var det läcker så är det mycket lättare att säga vad det är som behöver åtgärdas!

MVH
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    ska inte finnas övertrycksventil på cylindern. sitter tjocka kylarslangar, tändstift, tempmätare och ibland 2 små slangar på baksidan som är till förgasaren så förgasaren ska bli varm

gissar på att en sån liten slang har hoppat av så därför det sprutar vatten. Om det nu ska likna någon form av ventil.
    fixa gärna bilder på var det läcker så är det mycket lättare att säga vad det är som behöver åtgärdas!

MVH
    Tror inte att Piaggio motorn har dem värmeslangarna till förgasaren.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in