Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Derbi kick hur ska det va?

Tjena, jag tänkte kolla om någon här har en sprängskiss eller liknade på hur kickaxeln och fjäder osv på en derbi senda -02 ska vara? När jag köpte min derbi fick jag dem grejerna i en påse och skulle vilja veta säkert hur det ska va innan jag sätter på det. För förra ägaren fick det inte att funka och jag har kollat att det är alla grejer som det ska va. Men som sagt jag vet inte till 100% hur det ska sitta, och det vill jag veta innan jag plockar bort kopplingskåpa osv.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Denna kanske? http://www.easyparts.nl/showdrawing/1064/20190/1/0-968-1-m414-m6258-m1006-m4685-m1064-s1099-d20190/Kickstarter.html

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Gött Nu vet jag exakt hur det ska va ihop monterat men sen tänkte jag också hur det ska sitta i själva blocket, kollade på det lite snabbt när jag bytte koppling och fick det inte att funka så, men då var inte allt ihopmonterat.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Gött Nu vet jag exakt hur det ska va ihop monterat men sen tänkte jag också hur det ska sitta i själva blocket, kollade på det lite snabbt när jag bytte koppling och fick det inte att funka så, men då var inte allt ihopmonterat.
    Förstår inte riktigt hur du menar

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Förstår inte riktigt hur du menar
    Asså fjädern och någon pigg ska ju sitta fast någon stans i blocket och jhag är inte säker på var.

Citat Ursprungligen postat av Hyperlilja Visa inlägg
    Asså fjädern och någon pigg ska ju sitta fast någon stans i blocket och jhag är inte säker på var.
    Det är ett litet hål i blocket där en utstickande bit på änden av fjädern skall stickas in i

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av NorZkeN Visa inlägg
    Det är ett litet hål i blocket där en utstickande bit på änden av fjädern skall stickas in i
    Okej Men jag har för mig jag testade det och det stack ut någon pigg också som jag inte fatta var den skulle sitta, inte fjäder piggen en annan. Sen ägaren innan hade hållt på en massa att få kicken att funka och han fick den att funka men sen efter ett tag så slutade den funka, fast när man kickade åkte kicken tbx men det hände ingenting liksom. Det hände flera gånger för han, det funkade bara att kicka några gånger. Han sa att det kändes som om drevet försvann Så troligtvis så släppte fjädern drevet eller nått pga av det var felmonterat någonstans. Men någon som vet vad det kan ha varit för fel?

När du kickar så förflyttar sig drevet ut och lägger sig mot ett annat drev. Kanske dreven inte får kontakt ?

Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av NorZkeN Visa inlägg
    När du kickar så förflyttar sig drevet ut och lägger sig mot ett annat drev. Kanske dreven inte får kontakt ?
    Aa jo så var det nog + att jag tror inte att allt var rätt ihop satt, ska kolla på det ikväll.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in