Ämne: Flygteknik i Västerås
Hybridvisning
-
2010-11-12, 21:08 #1
Flygteknik i Västerås
Ligger mycket långt före alla andra i min klass så jag tog in fars bil i verkstan för att kapa lite rör inför nytt avgas bygge. Då min lärare kommer upp och pratar med mig om att det går bra osv och så nämde han flyg teknik, och antog att jag skulle gå det. Jag har aldrig tänkt på det ens, men han tyckte jag skulle kolla lite på det då han trodde att jag nog skulle passa in där väligt bra.
kom hem nu och titta lite första jag ser aär att lönen är MYCKET högre. Men jag har aldrig varit riktigt intresserad av plan överhuvud taget. Har ju dock ett tag och fundera. Men tänkte kolla här ifall det är någon här som går på det gymnasiet "Hässlögymnasiet". Har ju altid varit mycket intresserad av bilar och motorer och det kan ju inte vara så stor skillnad tycker man bara att allt är större, turbin motor iofs men ändå. Ett annat plus är ju att yrket finns överallt.
Men det som nästan stör mig mest är det att det ligger i västerås, och jag bor i karlstad nu. Har fått för mig att västerrås är en WT stad? Någon som vet hur mycket pengar man får i månaden.
Ska gå och prata med min svy till veckan och fråga lite också
blev en knasig inledning men är ju inte riktigt en svenska uppsats jag skriver
-
2010-11-12, 21:20 #2
Min mosters man ville att jag skulle gå där, men jag går teknik istället. Kolla om du kan dra dit nån dag och se hur det ser ut i skolan osv. för det hjälper mycket. Sen hur det blir med resor också..
Alltså Västerås är en blandning av lite allt möjligt, du kommer se ovanligt mycket volvoraggare för att vara en stad, samt är dialekten liite såhäär. Annars är det som vilken svensk stad som helst, glöm inte att skogsturken härstammar därifrån!
-
2010-11-12, 22:06 #3
Beror väl på helt vart du tänkte bo här i v-ås, men antar att du kommer bo i studentlägenheterna som ligger ute vid hässlö och där känns det som att de lär bo en del "volvoraggare".
Över lag är det väl ingen "wt"stad. (Börjar bli trött på folk som dödar ordet WT och inte har någon aning av vad det innebär, eller i vilka sammanhang det passar in)
På edströmska går det ju en del av dessa volvoraggare som de kallas, men på själva flygtekniken lär det ju bara gå pluggisar.
Äh, vet inte vart jag vill komma... Dumt och ställa denna fråga på ett forum som detta.
Prova FB.
-
2010-11-12, 22:48 #4
-
2010-11-12, 22:50 #5Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
Skulle inte vilja gå där, aldrig en lugn stund vid studentlägenheterna. Och bara blattar på skolan.
Och du filip, bor fan inga volvoraggare där. :o
-
2010-11-12, 22:52 #6
Jag har bara sett 3-4 volvoraggare på Edströmska. Kör rostiga volvon och ser ut som skräp!
Går själv vuxenutbildningen på Edströmska, fordonsmekaniker!Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2010-11-12, 22:53 #7
-
2010-11-12, 22:54 #8
Ja, det gör jag. Du kan fråga Nikke (Öryd) själv.
Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2010-11-12, 22:55 #9Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
Jo, men fan. Hur ser du ut då? :o
-
2010-11-12, 22:56 #10
Jag brukar ha MNF tröjjan på mig, så spana efter den! Jag håller till i A-hallen, i klassrummet på andra våningen!
Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2010-11-12, 22:57 #11Avstängd
- Reg.datum
- Mar 2006
-
2010-11-12, 23:02 #12

Svara med citat