1. #1

  2. #2
    jag tog min moped till projekt arbetet

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jo jag funderar på det med.. dock äger jag ingen moped längre, och tänker ju inte köpa någon bara för ett projekt.. Och la ut mer än 100 timmar på den mopeden under renoveringen, så tiden är ju egentligen inget problem, bara att man får ljuga som satan..
    Jag har som sagt bilder så jag klarar mig, men min tanke är att "handledaren" vill säkert se lite delar osv under perioden, eller se den när den är klar.. Och det blir svårt när de snart var 2 år sedan jag sålde den..
    jag har lagt ut LÅNGT över 100 timmar på min moped.. men är ärligt och gör det jag behöver göra.. ligger på ca 30 timmar nu.. och de va 2 veckor sen jag började med detta projekt arbete ;D.. men när det inte finns så mycket kvar att göra så kommer jag ljuga ihop..

  5. #5

  6. #6
    Min tid är inte här för projekt arbetet ännu. Vad kan man tänkas göra om man går Teknik?

    Är det valfritt bara det ingår tekniskt i arbetet?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Min tid är inte här för projekt arbetet ännu. Vad kan man tänkas göra om man går Teknik?

    Är det valfritt bara det ingår tekniskt i arbetet?
    i stort sett, man kan dock tänja ganska mycket på gränserna vad gäller tekniskt, några tjejer i min klass skrev en barnbok. det "tekniska" i det var i princip att redigera bilderna i paint/photoshop gick för övrigt teknik

  8. #8

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Min tid är inte här för projekt arbetet ännu. Vad kan man tänkas göra om man går Teknik?

    Är det valfritt bara det ingår tekniskt i arbetet?
    Jag gick också teknik, mer än halva klassen hade UF-företag som gick sådär, någon hade en "renovering" av sin bil som projektarbete, en tog fram ett träningsbälte, några kom inte ens fram till något så det blev bara en rapport på deras misslyckande, så det är väldigt fritt. Själv tog jag min DT-motor, blev väldigt poppis bland lärarna, speciellt industrilärarna som tog bilder och skulle visa deras elever hur det skulle se ut
    Don´t make excuses, make horsepower!

  12. #12
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Bygg en liten modell av ett ved-eldat hus värmesystem med värmepanna som värms med marschall, vattentankar av något, massa kopparrör till att. Ta någon pump på biltema som cirkulationspump.
    Sen koppla det till kranar, värmeelement (mopedkyl/datorradiator/bilvärmeelement), dusch, badkar så man kan känna värme.. Ja bygg på och skriv massa skit!

  13. #13

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    ah okej jo det går ju att ljuga till en viss del.. men frågan om är om man kan ljuga om hela skiten.. Ifall dom nu begär att se delar osv, eller se projektet i helhet sen när den e klar, för ska ha en handledare som ska följa mitt projekt.. vad hade du gjort?

    Jag ska också börja med sånt hära snart. Och har inte en susning om vad jag ska göra.
    Går på Fordon, vill inte lägga ut pengar heller då jag spar ihop till bil osv..
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Om vi ville fick vi göra projektarbetet när vi var ute på praktik, hör om du inte kan få göra de då?
    Då lär det ju vara vvs-jobb samt inte så svårt att få tag på något arbete, utan man tar de som ska göras som projektarbete.
    Nej vi fick tyvärr inte ta från praktiken, redan frågat..

    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Bygg en liten modell av ett ved-eldat hus värmesystem med värmepanna som värms med marschall, vattentankar av något, massa kopparrör till att. Ta någon pump på biltema som cirkulationspump.
    Sen koppla det till kranar, värmeelement (mopedkyl/datorradiator/bilvärmeelement), dusch, badkar så man kan känna värme.. Ja bygg på och skriv massa skit!
    Den iden var faktiskt riktigt bra, ska försöka få upp en bild i huvudet hur man ska göra och tänka igenom saken. Detta uppskattas som fan!

  14. #14
    Själv har jag konstruerat ett trekanalsinsug till vw vr6 abv motorn.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    ah okej jo det går ju att ljuga till en viss del.. men frågan om är om man kan ljuga om hela skiten.. Ifall dom nu begär att se delar osv, eller se projektet i helhet sen när den e klar, för ska ha en handledare som ska följa mitt projekt.. vad hade du gjort?





    Nej vi fick tyvärr inte ta från praktiken, redan frågat..



    Den iden var faktiskt riktigt bra, ska försöka få upp en bild i huvudet hur man ska göra och tänka igenom saken. Detta uppskattas som fan!
    i slutet av projektet står det att du lyckades få sålt den

  16. #16

  17. #17

  18. #18

  19. #19
    det behöver ju inte vara så jävla avancerat och dyrt... du kan ju typ köra "jag ska lära mig programmera i c++" eller "jag ska inreda ett rum i autocad" eller vad som helst bara det är tillräckligt mycket för att du ska kunna lägga 100h på det

  20. #20

  21. #21

  22. #22

  23. #23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in