Sidan 5 av 10 Första ... 34567 ... Sista
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Vilka skolor har du kollat på då? Själv tycker jag att Ybc, Jensen södra/norra och tyresö gymnasium låter mest intressant, även Thorén business school. Men är väll förmodligen så att man måste gå på öppna hus på alla skolorna för att få en korrekt bild av allt.

Btw, någon som vet hur det är med matten på sam? Är den svår? Kanske en dum fråga. Känner mig jävligt lost inom det här med gymnasievalet måste jag säga, men det kanske märks.
    Går själv på Tyresö gymnasium. Tycker programmet jag går på är skittråkigt men lärarna jag haft har varit bra. Dem håller på att fräscha upp fordons/teknik verkstan nu om du funderade på fordon.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    På torsdag är det gymnasiemässa med klassen så då gör man ''grovsorteringen'' sen efter det blire att kolla öppet hus.

Arbetssättet på john bauer verkar skönt ju, inge jävla skrivandes på papper. Dom som går där säger också att det är bra.

Nej YBC har jag inte kollat på, vet inte riktigt om man ska ta affärsinriktningar eller inte än får ta och kolla deras hemsida nu då..
    Haha vore ju lite kul tror jag låg på runt 230-235 om jag inte minns fel, med separerade SO/NO ämnen
    Skönt att gå med klassen på gymnasiemässan, min skitskola är så jävla snåla att dom inte ens kan bjussa på det. Så det blir till att åka dit med nån av föräldrarna istället. :/

Jo John Bauer verkar som sagt skönt, min brorsa går ju där som sagt, och han klagar ju inte precis.

Jävlar! Du har legat i asså. Låg på 170 förra terminen, men lär ju höja mig en del nu.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Går själv på Tyresö gymnasium. Tycker programmet jag går på är skittråkigt men lärarna jag haft har varit bra. Dem håller på att fräscha upp fordons/teknik verkstan nu om du funderade på fordon.
    Låter bra! Går du fordon eller? Hur gammal är du, 94a? Kanske har någon kompis som du känner igen

Edit; förlåt för dubbelpost.

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    håller helt med, att ha ett segt jobb för att tjäna några tusen extra är knappast värt det.
    för övrigt tycker jag att vårdpersonal öht (läkare undantaget kanske) är ganska underavlönade och har rätt dåliga arbetsvillkor. min mor jobbar på ålderdomshem, där är de så få personal att de i princip inte hinner med att sköta om alla.
    när min mor konfronterade sin chef med att det inte fungerar så fick hon mer eller mindre svaret "gilla läget eller protestera så får du sparken" ... liksom vafan. samma sak gäller för övrigt min mormor som jobbade på dagis tills för några år sen, där var de också för få personal för att kunna ta hand om alla barn helt bra.
    ok, blev lite ot, men jag tycker kommunen prioriterar "lite" wacko ibland...
    Ja, absolut. Min kära mor jobbar på förskola och sliter med massa ungar för en jävla skitlön. Sedan är det faktiskt landsting som tar hand om vården, men jag förstår vad du menar.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Skönt att gå med klassen på gymnasiemässan, min skitskola är så jävla snåla att dom inte ens kan bjussa på det. Så det blir till att åka dit med nån av föräldrarna istället. :/

Jo John Bauer verkar som sagt skönt, min brorsa går ju där som sagt, och han klagar ju inte precis.

Jävlar! Du har legat i asså. Låg på 170 förra terminen, men lär ju höja mig en del nu.
    Hahah, obligatoriskt för oss lär dock gå med föreldrarna sen också, bra med många åsikter

Värmdö gymnasium (gullmarsplan)låter inte heller helt fel, tror man bla kunde praktisera utomlands där m.m

mja legat i har jag inte direkt, har knappt pluggat nåt inför prov osv, men är rätt bra på matte (vg utan att göra hemläxar/knappt pluggat), och engelska, svenska och musik var sjukt enkelt i 8an. Har värsta SO läraren, så går inte lika bra där
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hahah, obligatoriskt för oss lär dock gå med föreldrarna sen också, bra med många åsikter

Värmdö gymnasium (gullmarsplan)låter inte heller helt fel, tror man bla kunde praktisera utomlands där m.m

mja legat i har jag inte direkt, har knappt pluggat nåt inför prov osv, men är rätt bra på matte (vg utan att göra hemläxar/knappt pluggat), och engelska, svenska och musik var sjukt enkelt i 8an. Har värsta SO läraren, så går inte lika bra där
    Värmdö är nog bra, men hört att intagningspoängen ska vara höga där, dvs inget för mig. Äsch, det är resultatet som räknas, och du verkar lyckas ganska bra.

Värmdö är nog bra, men hört att intagningspoängen ska vara höga där, dvs inget för mig. Äsch, det är resultatet som räknas, och du verkar lyckas ganska bra.
    man förlorar väl inget på att söka ändå? har du tur kommer du ju in bara att helgardera sig med något säkert längre ner i listan.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Låter bra! Går du fordon eller? Hur gammal är du, 94a? Kanske har någon kompis som du känner igen

Edit; förlåt för dubbelpost.
    Går Teknik första året. Går han fordon så lär jag inte göra det

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Har inte riktigt kollat på intagningspoäng än, vet inte vart man hittar de satt.. ähh bara att nöta i 9an(lite svårt men så mycket som möjligt) så man kommer in på ett gymnasie man gillar och som e bra, så kan man också få ett bättre jobb

man förlorar väl inget på att söka ändå? har du tur kommer du ju in bara att helgardera sig med något säkert längre ner i listan.
    +1
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Går Teknik första året. Går han fordon så lär jag inte göra det
    David Elfvengrén, nån du känner igen? han går iof fordon.

Pontus; kan man ju alltid göra, har dock inte kollat så mycket på Värmdö gymnasium.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    David Elfvengrén, nån du känner igen? han går iof fordon.

Pontus; kan man ju alltid göra, har dock inte kollat så mycket på Värmdö gymnasium.
    Inte på namnet iallafall

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inte på namnet iallafall
    Hah okej, han kör cross iaf. Lill alex då?

Reg.datum
    May 2010
    uh, nej det gör ni inte alls. det är ju det jag har sagt hela tiden, ni läser matte a på samma tid som teknikarna läser matte a, b, c och har börjat på d. hur kan det vara samma tempo? och nej, ni läser ingen fysik, kemi eller matte, alltså har ni inga jättetunga kurser
    vi läser matte vi har inte fysik o kemi, så inga riktigt tunga kurser som du säger. Men vi måste plugga minst lika mycket för att hinna med.

Asså du har ju ingen aning om vad du snackar om.. Ta reda på lite innan du snackar massa skit!
    Gör det själv? klart vi måste läsa lika mycket?-.- eftersom man ska gå ut med X antal poäng så måste alla hinna med ungefär lika mycket när man går ut skolan.

Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    vi läser matte vi har inte fysik o kemi, så inga riktigt tunga kurser som du säger. Men vi måste plugga minst lika mycket för att hinna med.

Gör det själv? klart vi måste läsa lika mycket?-.- eftersom man ska gå ut med X antal poäng så måste alla hinna med ungefär lika mycket när man går ut skolan.
    ja, ni har en kurs matte obligatoriskt så vitt jag vet, som dessutom mestadels består av repetition från nian

ja, ni läser också 2500p, men eftersom en rätt stor del av dem består av byggkurser så har ni inte lika mycket plugg som teknik, natur, sam osv som du verkar vilja påstå.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Gymnasiemässan imorrn i Älvsjö, någon mer än jag som ska dit?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Som Pontus sa så har ni ju byggkurser istället.. Sen eftersom vi läser både mer Ma och snabbare än er så är det ju ganska självklart att vi har mer plugg än er som har mindre på en längre period.

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    sjuksköterska
    Menar du det som en bra eller dålig sak? ^^ Förstod inte riktigt
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Menar du det som en bra eller dålig sak? ^^ Förstod inte riktigt
    rent ekonomiskt är det ju inte bra att lägga 3 år och massa pengar på att bli ssk eftersom de har så dålig lön, men om man brinner för det tycker jag det är rätt ändå

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    rent ekonomiskt är det ju inte bra att lägga 3 år och massa pengar på att bli ssk eftersom de har så dålig lön, men om man brinner för det tycker jag det är rätt ändå
    Jaha ok så menade du För min morsa är sjuksköterska o tjänar typ 26000 efter skatt

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Jaha ok så menade du För min morsa är sjuksköterska o tjänar typ 26000 efter skatt
    okej

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    okej
    Var det menat till dig Pimme? nej det var det inte, din sarkastiska kommentar uppskattas inte.

Reg.datum
    May 2010
    ja, ni har en kurs matte obligatoriskt så vitt jag vet, som dessutom mestadels består av repetition från nian

ja, ni läser också 2500p, men eftersom en rätt stor del av dem består av byggkurser så har ni inte lika mycket plugg som teknik, natur, sam osv som du verkar vilja påstå.
    ja, vi har bara en obligatorisk kurs i matte (tror jag?) har inte matte än, så vet inte om det är repetition, men lär vara en del.
    ja, det är mer plugg, men det är fortfarande inte slött i bygg. vi måste också plugga inom bygg.

Som Pontus sa så har ni ju byggkurser istället.. Sen eftersom vi läser både mer Ma och snabbare än er så är det ju ganska självklart att vi har mer plugg än er som har mindre på en längre period.
    omöjligt att ni läser matte snabbare då matte A är på X antal timmar.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    ja, vi har bara en obligatorisk kurs i matte (tror jag?) har inte matte än, så vet inte om det är repetition, men lär vara en del.
    ja, det är mer plugg, men det är fortfarande inte slött i bygg. vi måste också plugga inom bygg.

Ja vi har mer i veckan men då får ju du mer tid att arbeta hemma om du skulle vilja det. Teknik/Natur = Plugg. Bygg = Slappt! Vägra inse..

du har inte tänkt på att vi kanske har fler mattelektioner än er? minns att jag hade matte i stort sett varje dag under gymnasiet, hur många timmar matte har du i veckan?

Jag går första året på Energiprogrammet där man utbildas till antingen kyltekniker eller VVS-montör (man väljer i tvåan). Jag hade typ 75 poäng över intagningspoängen men det som lockade var hur det ser ut på jobbfronten. ALLA treor både i kyla och VVS fick jobb direkt efter gymnasiet. Vilket känns väldigt bra. Då det faktiskt finns folk som studerar vidare men ändå sitter hemma i något år sedan innan de börjar jobba. Jag har något att falla tillbaka på. Sen vill jag inte vara rörläggare tills jag är 65, verkligen inte. Men jobba som det i några år när jag är ung, mycket möjligt läsa vidare innan jag börjar jobba som rörläggare när jag fortfarande har kunskaperna kvar

Sen så är det klart att jag inte kan bli läkare eller liknande som man kan bli om man går exempelvis natur, men det har jag inte planerat heller
    F.d summertime

Reg.datum
    May 2010
    Ja vi har mer i veckan men då får ju du mer tid att arbeta hemma om du skulle vilja det. Teknik/Natur = Plugg. Bygg = Slappt! Vägra inse..
    bygg är inte slappt.

du har inte tänkt på att vi kanske har fler mattelektioner än er? minns att jag hade matte i stort sett varje dag under gymnasiet, hur många timmar matte har du i veckan?
    om ni har fler mattelektioner så är det klart det går fortare för er?
    vet ej hur mycket matte jag kommer ha. Men kommer nog ha 2 timmar i veckan~ enbart måndag och/eller tisdag.

Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    bygg, el och några andra har matte a som 100p medans för teknik och natur är det en 50p kurs. finns en anledning till att bygg har as låga intagningsgränser
    det är fan lägre intagningspoäng på samhälle, natur etc. än på bygg. speciellt som inriktning snickare andra året.

om ni har fler mattelektioner så är det klart det går fortare för er?
    vet ej hur mycket matte jag kommer ha. Men kommer nog ha 2 timmar i veckan~ enbart måndag och/eller tisdag.
    ja det är ju det jag har sagt hela tiden! kan du nu hålla med om att teknik läser snabbare och har mer plugg (= är en tyngre linje) än bygg?

Reg.datum
    May 2010
    ja det är ju det jag har sagt hela tiden! kan du nu hålla med om att teknik läser snabbare och har mer plugg (= är en tyngre linje) än bygg?
    du kanske har sagt det. Men många andra har helt fel. Kan hålla med om att teknik förmodligen har mer matte. läser snabbare gör dom väl inte? dom läser väl samma timmar fast dom har mer mattelektioner = det går fortare för dom?
    Det är tyngre om man tar matten som exempel. Men det finns ju inte bara matte som ämne.

säger bara att alla som tycker bygg är slappt har så jävla fel. det är INTE slappt. Kanske är mindre tunga ämnen, men vi måste plugga destomer eftersom vi bara har 2 dagar med lektioner i veckan, så vi hinner inte lära oss allt vi ska på lektionerna. Det hinner man däremot om man har typ 2 timmar mattelektioner varje dag istället för 1 timme mattelektion 1 dag i veckan.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in