Sidan 6 av 10 Första ... 45678 ... Sista

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    det är inte lägre intagningsbetyg på natur kanske något samhällsprogram men i överlag är det högre poäng på samhäll än bygg även fast man går den "svåra" inriktningen snickare
    du kanske inte fattade det där med 50 p och 100 p kurserna?
    säger såhär. I stan var det typ 60poäng för samhälle och natur, och typ 180-190 för bygg

och för snickare är det typ 220~ poäng.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    säger såhär. I stan var det typ 60poäng för samhälle och natur, och typ 190 för bygg
    Här i den riktiga staden är det ju lite annorlunda iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

du kanske har sagt det. Men många andra har helt fel. Kan hålla med om att teknik förmodligen har mer matte. läser snabbare gör dom väl inte? dom läser väl samma timmar fast dom har mer mattelektioner = det går fortare för dom? Det är tyngre om man tar matten som exempel. Men det finns ju inte bara matte som ämne. säger bara att alla som tycker bygg är slappt har så jävla fel. det är INTE slappt. Kanske är mindre tunga ämnen, men vi måste plugga destomer eftersom vi bara har 2 dagar med lektioner i veckan, så vi hinner inte lära oss allt vi ska på lektionerna. Det hinner man däremot om man har typ 2 timmar mattelektioner varje dag istället för 1 timme mattelektion 1 dag i veckan.
    du verkar ju inte ha fattat ändå.
    måhända att ni har 2500p precis som alla andra gymnasielinjer, men ni har inte lika mycket att göra som de högskoleförberedande linjerna för det. minst hälften av allt är väl byggkurser? hur "tung" en linje är handlar inte om hur fysiskt trött man är när man går hem efter skolan, utan om hur mycket man har att göra och hur svåra kurser man har. kan lova dig att en teknikare/naturare/sammare har bra mycket fler saker att göra än en byggare har.
    förresten, om du nu trodde att vi andra läste allt lika fort som byggare gör, vad skulle vi isf göra de 3 dagarna när ni spikar spikar och sågar plankor? runka bulle? nej, vi pluggar givetvis så att vi ska hinna med 5 (+2 om man vill) mattekurser på 3 år istället för 1 (plus "en del" andra kurser)...
    så på vilket sätt är bygg lika tungt/tyngre än teknik/natur? och kom nu inte med argumentet "det är jobbigare att bygga än att läsa en bok"...

det är fan lägre intagningspoäng på samhälle, natur etc. än på bygg. speciellt som inriktning snickare andra året.
    Skolan jag går på har, minst, 250 i intag på både Nv och Sp (eller Sa som det kommer att heta efter den nya fittgymnasiereformen).

du kanske har sagt det. Men många andra har helt fel. Kan hålla med om att teknik förmodligen har mer matte. läser snabbare gör dom väl inte? dom läser väl samma timmar fast dom har mer mattelektioner = det går fortare för dom?
    Det är tyngre om man tar matten som exempel. Men det finns ju inte bara matte som ämne.

säger bara att alla som tycker bygg är slappt har så jävla fel. det är INTE slappt. Kanske är mindre tunga ämnen, men vi måste plugga destomer eftersom vi bara har 2 dagar med lektioner i veckan, så vi hinner inte lära oss allt vi ska på lektionerna. Det hinner man däremot om man har typ 2 timmar mattelektioner varje dag istället för 1 timme mattelektion 1 dag i veckan.
    Jag antar att ni inte läste MaA-B på en termin, det gjorde vi. Vi läste garanterat i högre tempo än er. Natur är, på ett teoretiskt plan, en svårare linje än bygg. Period.

---

För er som går i nian och funderar på att läsa någon annan linje än Nv, Sp, Es, eller Teknik; var medvetna om att ni genom den nya gymnasieformen inte kommer att få någon högskolebehörighet, utan att läsa utökat program. Det vill säga, ni måste läsa mer än 2500 poäng om ni vill ha högskolebehörighet, allt tack vare det jävla aset Jan Björklund.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    du verkar ju inte ha fattat ändå.
    måhända att ni har 2500p precis som alla andra gymnasielinjer, men ni har inte lika mycket att göra som de högskoleförberedande linjerna för det. minst hälften av allt är väl byggkurser? hur "tung" en linje är handlar inte om hur fysiskt trött man är när man går hem efter skolan, utan om hur mycket man har att göra och hur svåra kurser man har. kan lova dig att en teknikare/naturare/sammare har bra mycket fler saker att göra än en byggare har.
    förresten, om du nu trodde att vi andra läste allt lika fort som byggare gör, vad skulle vi isf göra de 3 dagarna när ni spikar spikar och sågar plankor? runka bulle? nej, vi pluggar givetvis så att vi ska hinna med 5 (+2 om man vill) mattekurser på 3 år istället för 1 (plus "en del" andra kurser)...
    så på vilket sätt är bygg lika tungt/tyngre än teknik/natur? och kom nu inte med argumentet "det är jobbigare att bygga än att läsa en bok"...
    vi säger såhär. Det är nog inte riktigt lika tungt på bygg. Men det är fan inte långt ifrån. Eftersom vi som bara har "grundämnen" 2 dagar i veckan måste pressa in allt på just de 2 dagarna. Så vi hinner inte med exakt allt som vi borde hinna med i skolan. MEN teknikare har mer mattelektioner (t.ex.) så dom hinner med det mesta på skolan, men iom att dom har matte A-B-C typ så är det ändå jobbigt trots så mycket matte.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Skolan jag går på har, minst, 250 i intag på både Nv och Sp (eller Sa som det kommer att heta efter den nya fittgymnasiereformen).

Jag antar att ni inte läste MaA-B på en termin, det gjorde vi. Vi läste garanterat i högre tempo än er. Natur är, på ett teoretiskt plan, en svårare linje än bygg. Period.

---

För er som går i nian och funderar på att läsa någon annan linje än Nv, Sp, Es, eller Teknik; var medvetna om att ni genom den nya gymnasieformen inte kommer att få någon högskolebehörighet, utan att läsa utökat program. Det vill säga, ni måste läsa mer än 2500 poäng om ni vill ha högskolebehörighet, allt tack vare det jävla aset Jan Björklund.
    vet inte om vi ens kommer läsa matte b men matte A kommer vi garanterat läsa på 1 termin. med 1 timme i veckan blir det ganska hårt arbete på de lektioner som finns.
    konstigt. Här i stan är det typ 60 poäng för samhälle och natur, medans bygg är typ 180~

på tal om högskola, vi på bygg kan läsa till högskola

på tal om högskola, vi på bygg kan läsa till högskola
    Ni kan nu, men efter den nya gymnasiereformen (som jag tydligt skrev) kommer ni inte att kunna göra det.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Ni kan nu, men efter den nya gymnasiereformen (som jag tydligt skrev) kommer ni inte att kunna göra det.
    Vet att du skrev det. Men vet inte när det är

Själv så läste jag fordon ett år men hoppade av. Började läsa handel i nästan en termin men hoppade av det med och är nu skriven på Iv på grund av studiebidraget och för mammas skull. Praktiserar till och från, men vet absolut inte vad jag vill alls. Jag känner tyvärr ingen dragning alls till att söka om, även om det är en tämligen kontroversiell åsikt att inte vilja läsa eller plugga så är det helt enkelt så det känns.

Visst har jag drömmar, men det är inga drömmar som jag uppnår igenom att läsa till mig massa irrelevant kunskap.

På tal om utbildningar. Vad har ni för mål och drömmar samt vad förväntar ni er av framtiden?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Reg.datum
    Mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Själv så läste jag fordon ett år men hoppade av. Började läsa handel i nästan en termin men hoppade av det med och är nu skriven på Iv på grund av studiebidraget och för mammas skull. Praktiserar till och från, men vet absolut inte vad jag vill alls. Jag känner tyvärr ingen dragning alls till att söka om, även om det är en tämligen kontroversiell åsikt att inte vilja läsa eller plugga så är det helt enkelt så det känns.

Visst har jag drömmar, men det är inga drömmar som jag uppnår igenom att läsa till mig massa irrelevant kunskap.

På tal om utbildningar. Vad har ni för mål och drömmar samt vad förväntar ni er av framtiden?
    Jobba som en jude och ha fetare lön än alla som går högskola.

Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Jobba som en jude och ha fetare lön än alla som går högskola.
    Det är en skön inställning
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg

Jag ska råna ett par banker, sätta in pengarna utomlands och leva på räntan i det soliga och varma Thailand

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Skärp dig förhelvete.
    Att du ens nämner "bygg" i samma mening som "tungt" visar ju bara på hur efterbliven du är. Att du dessutom drar paralleller till NV och anser det "vara nästan lika tungt" visar ju bara på kur korkad du är. Att du dessutom tror att Matte A kommer att bli "hårt" över en termin visar ju bara på hur dålig du är i skolan.
    Grattis, du kom nyss på första plats i "Jag är en idiot"-tävlingen. Och gissa vad? Du var den enda deltagande.

Håll käften nu.
    Varför börja med personliga påhopp?..
    sa aldrig att det skulle bli hårt med matte A, utan att det kommer bli hårt arbete.

tack. Jag vinner iallafall tävlingar

btw, hur vet du om det är tungt på bygg eller inte?.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Lite kul att en i klassen kom in med 30p.
    kom in på vad?

lite roligt att en jag känner inte fick gå Iv för sin rektor

Reg.datum
    May 2010
    Jag går elprogrammet , intagning poängen på EL låg på 185... fordon runt 80p, nv och sp 30p...

Någon mer som går elprogrammet här på forumet?

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Någon här som går Ekonomi? Är det mycket matte osv? svårt?

Känns som att det kan vara något för mig, vill gärna ha eget företag och dra in en jävla massa pengar i framtiden.

Såhär står det på gymnasieintagningens hemsida iaf;

HÖGSKOLEFÖRBEREDANDE
    Vad är Ekonomiprogrammet?
    Ekonomiprogrammet riktar sig till dig som är intresserad av samhälls- och företagsekonomi och hur vårt rättssystem är uppbyggt och fungerar. Du lär dig om hur företag och organisationer arbetar, och om hur lagar blir till. Du läser ämnen som Företagsekonomi, Privatjuridik och Psykologi.
    - Ekonomi lär dig om att driva företag teoretiskt och praktiskt, genom att bland annat läsa ämnen som redovisning, kalkylering,marknadsföring, organisation och ledarskap.
    - Juridik lär dig om rättssystemet i ett demokratiskt samhälle och hur det till exempel påverkas av internationell rätt.
    Senast redigerat av ozcaarl den 2010-11-29 klockan 17:01.

Går naturbruks-> skog, i kalix, man behövde 30P för att komma in ^^

bästa skolan jag gått på i mitt liv.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Haha!
    Haha vad? Jag var seriös. Fattar ju självklart att alla vill håva in pengar men för mig är det väldigt viktigt med en bra lön.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Någon här som går Ekonomi? Är det mycket matte osv? svårt?

Känns som att det kan vara något för mig, vill gärna ha eget företag och dra in en jävla massa pengar i framtiden.
    Jag går samhäll-ekonomi. Har Matte A+B (man kan lägga till matte C) så nej inte mycket matte alls. Dock så är det lite mer plugg än i 9an men inte så mycket. I trean skall vi starta eget företag som projektarbete. Men bara för att du startar eget så rullar inte pengarna in. Du måste även ha en bra affärsidé
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jag går samhäll-ekonomi. Har Matte A+B (man kan lägga till matte C) så nej inte mycket matte alls. Dock så är det lite mer plugg än i 9an men inte så mycket. I trean skall vi starta eget företag som projektarbete. Men bara för att du startar eget så rullar inte pengarna in. Du måste även ha en bra affärsidé
    Är du ironisk eller? Matte A+B är väll dubbla det vanliga = sjukt mycket och svårt som fan? Jag har väldigt svårt för matte, så skulle vilja veta seriöst nu.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är du ironisk eller? Matte A+B är väll dubbla det vanliga = sjukt mycket och svårt som fan? Jag har väldigt svårt för matte, så skulle vilja veta seriöst nu.
    Matte A är högstadiematte matte B vet jag inte då jag kommer ha det nästa läsår.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Matte A är högstadiematte matte B vet jag inte då jag kommer ha det nästa läsår.
    Okej, trodde att du menade att ni körde båda samtidigt, som på teknik.

Vivarn; självklart tror jag inte det, jag är inte dum i huvudet fan. Men tror faktiskt att starta eget är min grej. Jag "tycker" ingenting, det var en fråga och inte ett påstående.

matte b är en del andragradsekvationer och så, det är ungefär vad jag kommer ihåg, det är inget svårt iaf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in