Sidan 8 av 10 Första ... 678910 Sista
  1. #211
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    NU ÄR JAG FÖRBANNAD!!! jävla piss engelskalärare!!

    jag har varit på VARENDA jävla lektion i 2an, inte pratat och stört jobbat med det jag ska, klarat prov... OCH VAFAN FÅR JAG FÖR BETYG? jo IG!
    Du når väl helt enkelt inte upp till målen?

  2. #212
    Citat Ursprungligen postat av Neverstop Visa inlägg
    Du når väl helt enkelt inte upp till målen?
    Just det jag gjorde -.-

  3. #213
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Just det jag gjorde -.-
    diskriminering av lärarna isåfall
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #214
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Just det jag gjorde -.-
    Lite sent kanske men snacka med din mentor, annars får du gå till rektorn för du inte acceptera såntdär.


    Någon som vet något om fordon- o transportlinjen med inrikting lärling?

  5. #215
    Själv går man SMTE i eslöv hyffsad bra linje om man vill läsa till E, man kan typ bli allt det ända som krävs är att läsa biologi om man vill bli läkare senare i livet


    (SMTE=specialutformad teknik)

  6. #216
    Gymnasium är inget annat en chill just nu för min del Haha!

  7. #217
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det fordonsprogrammet jag gick ska nog läggas ner, känns jävligt tråkigt ändå. var ju sveriges bästa fordonsutbildning i några år.
    fattar inte vrf folk inte söker till fordon.
    fordon osbeck kommer antagligen startas upp i höst igen

    Har äntligen bestämt mig för vilken linje jag ska söka in till!

  8. #218

  9. #219
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Joo finns här uppe dock försvinner det ju liksom de flesta andra roliga utbildningarna
    Nej, Thorens försvinner inte. Det är bara att de får byta ut de töntiga namnen de har på sina linjer till riktiga namn istället.

  10. #220
    ska snart gå ut 2an, men ligger efter med en hel del fortfarande. Tror att jag kan klara av det, men känner ingen motivation då jag valt fel program och inte är ett dugg intresserad. Då kommer jag dessutom få läsa igen 4-5 ämnen i 3an. Samtidigt känns det inte så lyckat att hoppa av nu, även fast jag troligtvis kan få in en fot på flera olika företag, dock skitjobb allihopa. Att gå om känns inte aktuellt nu eller.
    Några åsikter eller synpunkter på hur jag ska göra?

  11. #221

  12. #222
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Kan någon svara på ungefär hur många poäng man måste ha för diverse ekonomi/handelslinjer, vet att det skiljer sig från skola till skola men bara på ett ungefär. Har tänkt söka in till ekonomi (både som första och andra val fast på olika skolor, den ena är väl lite bättre än det andra alternativet) och har just nu godkänt i allt och sen vg i typ 5 ämnen (kan nog höja det till minst 10 och kanske något MVG). Har jag någon chans att komma in på en hyffsad linje?
    Tror vi hade 215 lägsta och 235 eller 265 median. Men sen kom det in en med 200 om jag minns rätt Då är det en stor och populär skola också.. Jag går ekonomi alltså.
    Jag skulle aldrig välja handel iaf..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #223

  14. #224
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Kan någon svara på ungefär hur många poäng man måste ha för diverse ekonomi/handelslinjer, vet att det skiljer sig från skola till skola men bara på ett ungefär. Har tänkt söka in till ekonomi (både som första och andra val fast på olika skolor, den ena är väl lite bättre än det andra alternativet) och har just nu godkänt i allt och sen vg i typ 5 ämnen (kan nog höja det till minst 10 och kanske något MVG). Har jag någon chans att komma in på en hyffsad linje?
    Går Samhäll-Ekonomi och det var mitt förstaval. Jag hade 255 poäng och gränsen var på 170. Skulle inte rekommendera dig att läsa Handel om du inte vill sitt i kassan på ICA/vara expidit i tex Intersport i resten av ditt liv Linjen är väll helt okej men om du är duktig i skolan å specielt i matte så skulle jag rekommendera att du läser Natur/ Teknik då efterfrågan på ingengörer och läkare är stor
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tror vi hade 215 lägsta och 235 eller 265 median. Men sen kom det in en med 200 om jag minns rätt Då är det en stor och populär skola också.. Jag går ekonomi alltså.
    Jag skulle aldrig välja handel iaf..
    +1
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #225

  16. #226
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Går Samhäll-Ekonomi och det var mitt förstaval. Jag hade 255 poäng och gränsen var på 170. Skulle inte rekommendera dig att läsa Handel om du inte vill sitt i kassan på ICA/vara expidit i tex Intersport i resten av ditt liv Linjen är väll helt okej men om du är duktig i skolan å specielt i matte så skulle jag rekommendera att du läser Natur/ Teknik då efterfrågan på ingengörer och läkare är stor

    +1
    Han ska ju ta det han känner för, och ekonomi har också rätt stor efterfrågan då det är så brett. Skulle aldrig palla Natur tex då jag är så sjuukt uttråkad på dom 2 naturkunskapslektionerna vi har i veckan
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #227
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Han ska ju ta det han känner för, och ekonomi har också rätt stor efterfrågan då det är så brett. Skulle aldrig palla Natur tex då jag är så sjuukt uttråkad på dom 2 naturkunskapslektionerna vi har i veckan
    Jo det är sant men det finns ekonomer i överflöd (de utvbildar för många), men om man vill tjäna något så kan man ju bli jurist/advokat
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #228

  19. #229
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag vill bara ha en bra utbildning som grund, om jag sen får något skit arbete i några år gör mig ingenting.
    Genom min pappa kan jag nog skaffa lite kontakter här och var vilket också är bra att ha, så först och främst vill jag ha en bra utbildning.
    Något toppjobb förväntar jag mig inte förens senare i livet
    Bra det för det är igenom kontakter som man får jobb idag!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #230

  21. #231
    joeeekis avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    60
    gick industri med inriktning svets, inte mycket plugg och lätt att få jobb fick jobb innan studenten

  22. #232
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Är bakom flötet när det gäller högskola. Vad krävs det för att läsa civilingenjör i medieteknik? Går andra året på gymnasiet och läser teknik för tillfället.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  23. #233
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Har inte tänkt att gå handel, har tänkt att gå ekonomi. I absolut värsta fall energi (VVS) som tredje val, lättförtjänta pengar..
    Matte gillar jag verkligen inte och undviker det så mycket det går, och natur är det ju även NO ämnen vilket jag inte häller är så bra på (tycker det är förjävla tråkigt speciellt kemi). Bra är jag på språk och SO ämnen.
    På engelska då eller?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #234
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Är bakom flötet när det gäller högskola. Vad krävs det för att läsa civilingenjör i medieteknik? Går andra året på gymnasiet och läser teknik för tillfället.
    Generellt så brukar det krävas MaD (ibland även MaE), FyB och KeA för att komma in på civilingenjörsutbildningar.

  25. #235
    Gy11 är sämst! jag går teknik och vi har nästan lika mkt svenska som alla teknikämnen tillsammans. -_-
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    "Nämen tjena gullet vad görs? inget själv? Jo själv ska jag köpa en 500 tvåtaktare och stegra utanför polishuset coolt va! Vill du ha min msn? "

  26. #236
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Generellt så brukar det krävas MaD (ibland även MaE), FyB och KeA för att komma in på civilingenjörsutbildningar.
    Det är väll mer eller mindre krav på Matte E?

  27. #237
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Är bakom flötet när det gäller högskola. Vad krävs det för att läsa civilingenjör i medieteknik? Går andra året på gymnasiet och läser teknik för tillfället.
    Här på KTH krävs det nu matte E för alla civilingenjörs utbildningar och tror det är ännu fler som kräver och kommer kräva det i framtiden! Rekommenderar dig att gå in och kolla på lite olika intressanta pogram för att se ungefär vad som krävs!

  28. #238
    För er 96or som ska söka till gymnasie nu till våren rekommenderar jag bygg! Det är ett program där du lär dig mycket och har kul samtidigt och slipper plugga röven av dig. Och du kan ändå få bra betalda jobb.

    Själv går jag bygg med plåtslageri som inriktning på Kattegattsgymnasiet.

  29. #239
    Citat Ursprungligen postat av aerox_pojken Visa inlägg
    För er 96or som ska söka till gymnasie nu till våren rekommenderar jag bygg! Det är ett program där du lär dig mycket och har kul samtidigt och slipper plugga röven av dig. Och du kan ändå få bra betalda jobb.

    Själv går jag bygg med plåtslageri som inriktning på Kattegattsgymnasiet.
    Ja det är jättekul att jobba ute hela den svenska vintern...

    Dessutom är IQ-nivån ute på byggena beundransvärt låg.

  30. #240
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Ja det är jättekul att jobba ute hela den svenska vintern...

    Dessutom är IQ-nivån ute på byggena beundransvärt låg.
    Det med att jobba ute är en vanesak och man får ju ha kläder efter väder.

    Och alla byggare är ju inte iq-befriade men jag kan ju dock hålla med om att det finns en hel del som inte har alla hemma.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in